BANKE: Iduća tri mjeseca neće biti prisilne naplate

Banke su osigurale kontinuitet rada poslovnica i prilagodile rad pozadinskih službi, mreža bankomata i poslovnice banaka u svakom trenutku će biti opskrbljene dovoljnom količinom gotovine, a građanima se preporučuje korištenje usluga digitalnog bankarstva, kartičnog plaćanja te bankomata. Za detaljnije informacije iz HUB-a pozivaju građane da redovito prate novosti na Internet stranicama svojih banaka ili se informiraju telefonskim putem.

Cilj im je bio što prije osmisliti i provesti mjere za pomoć hrvatskom gospodarstvu, ali i samim građanima, pa su tako banke predložile niz gospodarskih mjera za pomoć poduzećima i fizičkim osobama na čije je poslovanje utjecala epidemija korona virusa.

Kreditne institucije će savjesno i brzo razmatrati i odobravati zahtjeve klijenata za odgodom plaćanja na rok od najmanje tri mjeseca, a čiji je bonitet ozbiljno narušen u postojećim okolnostima uslijed gubitka ili smanjenja stalnih izvora prihoda, te u korist poduzetnika čiji je prihod bitno umanjen u odnosu na ukupan prihod u prethodnom razdoblju. U tom periodu odgode plaćanja, banke će obračunavati isključivo redovno ugovorene kamate bez dodatnih naknada.

Mjere koje se odnose na poslovanje banaka dogovorene su u koordinaciji s predstavnicima Ministarstva financija i Hrvatske narodne banke, a jedna od najvažnijih je ona prema kojoj kreditne institucije donose odluku da neće poduzimati mjere prisilne naplate. Dakle, ukoliko netko tri mjeseca uzastopno, počevši od 01. travnja, ne podmiri rate svojih kredita, banke neće pokretati ovrhe niti aktivirati druge instrumenata osiguranja radi naplate duga svojih dužnika, pod uvjetom da time kao vjerovnici nisu dovedeni u neravnopravan položaj u odnosu na druge vjerovnike.

Komentiraj