Analiza pokazala da je Google možda prevario oglašivače i prekršio vlastite smjernice. Krivo identificirali oglase

Autor:

Foto: Edho Pratama, Unsplash

Novo izvješće tvrdi da je moguće kako je Google možda obmanuo desetke poslovnih i državnih oglašivača o čitanosti oglasa koji se prikazuju na web stranicama i aplikacijama trećih strana.

Googleov TrueView vlasnički je videooglasni proizvod tvrtke koji se prikazuje ne samo na YouTubeu već i na web-lokacijama i aplikacijama trećih strana diljem interneta. Korisnici mogu preskočiti oglas nakon pet sekundi, ali oglašivaču se naplaćuje samo ako korisnik pogleda 30 sekundi, ili duljinu oglasa ako je kraća od 30 sekundi i ako videozapis reproducira zvuk, a korisnik ga pasivno ne aktivira na stranici.

Organizacija za istraživanje oglašavanja Adalytics izvijestila je ovaj tjedan da je njeno istraživanje otkrilo da mnogi oglašivači koji plaćaju za oglase TrueView koji se prikazuju izvan YouTubea na drugim web-lokacijama i aplikacijama možda ne dobivaju ono što su platili. Tvrtka je pregledala oglasne kampanje više od 1000 robnih marki na internetu i otkrila da mnogi oglasi TrueViewa ne zadovoljavaju Googleove smjernice, uključujući neke oglase koji su se prikazivali u malim video playerima u kutu ili sa strane zaslona, ​​neki koji su bili potpuno utišani, nisu imali stvarni videosadržaj između oglasa ili su se prikazivali s malo interakcije ili aktivacije korisnika.

Web stranice koje prikazuju prigušene oglase TrueViewa uključuju NYTimes, Reuters, Wired, Mashable i Gizmodo. Istraživanje je također identificiralo oglase u kojima je gumb za preskakanje bio skriven ili zaklonjen kako bi korisnicima bilo teško preskočiti nakon pet sekundi. Grupa je rekla da se krivo identificirano oglašavanje prikazuje od 2020.

Jedan je oglašivač rekao Adalyticsu da je ovo “metoda za YouTube i Google da izvuku više novaca i oglasnog opsega na način koji je prihvatljiv oglašivaču jer ga ne razumiju u potpunosti.”

Američka vlada, EU parlament, New York City i policijska uprava Delawarea su među vladinim oglašivačima koji koriste tu uslugu. Tvrtke koje koriste TrueView uključuju Ernst & Young, American Express, TikTok, Disney+, IBM, HBO Max i Pizza Hut.

Jedan brend robe široke potrošnje identificiran u izvješću otkrio je da je 20% proračuna njegove kampanje od 75.000 USD otišlo na YouTube kanale, dok je 80% otišlo na aplikacije i stranice trećih strana uključujući investing.com i Candy Crush Saga na Androidu.

Googleov direktor globalnih video rješenja, Marvin Renaud, odbacio je nalaze izvješća u objavi na blogu u utorak, rekavši da su iznesene “izuzetno netočne tvrdnje”, navodeći da oglašivači plaćaju za oglase samo kada ih se pogleda. “Koristimo signale kvalitete oglasa u stvarnom vremenu kako bismo utvrdili jesu li ljudi prisutni i obraćaju li pozornost, što nam pomaže da odlučimo hoćemo li poslužiti videooglas na web-mjestu ili u aplikaciji Google Video Partnera”, rekao je. Rekao je da Google nadzire pridržavanje svojih pravila i da je prošle godine prestao posluživati ​​oglase na više od 143.000 web stranica za koje je utvrđeno da ih krše. Renaud je također rekao da izvješće netočno tvrdi da se većina reklama kampanje prikazuje na stranicama trećih strana, a ne na YouTubeu, rekavši da je istina upravo suprotno, piše Guardian.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.