Amazon prestigao Google i postao vodeći globalni brand

Autor:

epa07609251 (FILE) - MacKenzie Bezos (R), ex-wife of Amazon CEO Jeff Bezos (L) attend the Axel Springer Award 2018, in Berlin, Germany, 24 April 2018 (reissued 29 May 2019). According to media reports, MacKenzie Bezos plans to give at least half of her fortune to charity.  EPA/CLEMENS BILAN

EPA/CLEMENS BILAN

Američki tehnološki div Amazon prestigao je Apple i Google te tako postao najvrjedniji brand na svijetu, pokazalo je u utorak objavljeno istraživanje.

Vrijednost branda Amazon porasla je na 315 milijardi dolara, kaže se u izvješću agencije za istraživanje svjetskog tržišta Kantar.

Amazon je tako skočio s trećeg na prvo mjesto i zasjenio Google, koji je skliznuo s prvog na treće mjesto, dok je Apple ostao na drugom mjestu.

Amazon, koji je u svojoj garaži 1994. godine osnovao Jeff Bezos, stigao na vrh liste zahvaljujući ključnim akvizicijama, vrhunskim korisničkim uslugama i inovativnom poslovnom modelu, stoji u Kantarovom priopćenju.

„Pametne akvizicije, koje su dovele do novih izvora prihoda, izvrsno pružanje usluga korisnicima i sposobnost da ostane ispred svojih konkurenata nudeći raznolik skup proizvoda i usluga, omogućile su Amazonu da konkurentno ubrzava rast vrijednosti branda”, izvijestio je Kantar.

Među prvih deset kompanija ponovno su dominirale američke tvrtke – Apple s 309,5 milijardi dolara, Google s 309 milijardi dolara, te Microsoft s 251 milijardom dolara.

Visa je imala vrijednost od gotovo 178 milijardi dolara koja ju je smjestila na peto mjesto, dok je društvena mreža Facebook zasjela iz nje s gotovo 159 milijardi dolara.

Po prvi puta je Alibaba pretekao Tencent te postao najvrjedniji kineski brand. Alibaba je bio sedmi s 131,2 milijardi dolara, a Tencent ga prati u stopu, na osmom mjestu s 130,9 milijardi dolara.

Kao znak rastuće važnosti Azije, 23 od vodećih 100 brandova su azijski brandovi, uključujući 15 iz Kine.

Vodeći brandovi prihvatili su „inovativni“ poslovni model kako bi pobijedili tradicionalne konkurente u sektoru tehnologije, financija i maloprodaje.

„Modeli inovativnih ekosustava cvatu u regijama kao što je Azija, gdje su potrošači tehnološki osposobljeniji i gdje se brandovi integriraju u svaki aspekt svakodnevnog ljudskog života“, rekla je globalna direktorica BrandZ-a u Kantaru Doreen Wang.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.