Agencije zabrinute: Zračni prijevoznici smanjuju prava putnika

Autor:

24.06.2023., Kastel Stafilic - Guzva u Zracnoj luci Split. Prvog ljetnog Vikenda kroz zracnu luku Split proslo je 45 000 putnika te 220 aviona. Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Zvonimir Barisin/PIXSELL

Europsko udruženje putničkih agencija i turoperatora (ECTAA) upozorava da bi najavljena revizija direktive o paket-aranžmanu čije se objavljivanje očekuje krajem studenog, mogla nejednako opteretiti putničke agencije i turoperatore u odnosu na zračne prijevoznike u kontekstu prava putnika.

Predsjednik ECTAA-e Frank Oostdam u pismu EK-u u ponedjeljak naglašava da ECTAA već dugo zagovara temeljito i zajedničko ispitivanje direktive o paket-aranžmanu i uredbe o pravima putnika u zračnom prometu iz 2004., posebice u kontekstu nedostataka koje je otkrila pandemija covid-19 odnosno kašnjenja zračnih prijevoznika u nadoknadi putnicima za otkazane letove i utjecaj koji je to imalo na posrednike u putovanju.

“To je tražilo snažni zakonodavni odgovor, no tijekom proteklih mjeseci nedostatak političke ambicije i različiti ciljevi postali su ugrožavajući faktor te značajne reforme. Većina problema oko zaštite putnika koji su se pojavili u pandemiji bili su izravno povezani s praksama zračnih prijevoznika i iznenađuje da se ‘naginje’ nametanju minimalnih obveza zračnih prijevoznika u nadolazećoj reviziji prava putnika, uz istodobne preporuke za strože zahtjeve prema putničkim agentima i organizatorima putovanja”, upozorava Oostdam.

Ističe i da su putnički posrednici posebno zabrinuti zbog namjere uvođenja ograničenja plaćanja unaprijed u nadolazećoj reviziji direktive, što u ECTAA-i drže nepotrebnim jer trenutna direktiva već daje značajne zaštitne mjere za putnike u slučaju insolventnosti organizatora aranžmana, a neće biti ni zaštite plaćanja putnika od nesolventnosti zračnog prijevoznika.

“Potencijalna rupa u zakonu”

“Da stvar bude gora, prema posljednjim prikupljenim informacijama, razmišlja se i o suženju opseg direktive, isključujući labave kombinacije koje zrakoplovni prijevoznici prodaju putem trgovaca trećih strana (npr. najam automobila, platforme za smještaj) iz kategorizacije kao povezani putni aranžmani. Ako se ta definicija doista promijeni, zrakoplovne tvrtke moći će prodavati kombinacije putničkih usluga bez potrebe pridržavanja bilo koje obveze navedene u direktivi. Ta potencijalna ‘rupa’ u zakonu pogodovala bi većim zračnim prijevoznicima i remete pošteno tržišno natjecanje na štetu manjih posrednika”, piše Oostdam.

U ECTAA-i drže i da nije bilo dovoljno koordinacije i zajedničkih napora za ove inicijative te da će razlike između dviju revizija koje se razmatraju samo pogoršati postojeće, a nejednak pristup može narušiti jednake uvjete za putničku industriju i u konačnici štetiti potrošačima smanjenjem dostupnosti putnih paketa zbog novih opterećujućih obaveza za organizatore, posebice mala i srednja poduzeća.

Stoga ECTAA traži dodatne razgovore s EK i priliku da se istraže alternativna rješenja.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.