Otok Obonjan postaje hit destinacija za glamurozni kamping tijekom cijele sezone

Autor:

Saša Zinaja

Nacional je razgledao Obonjan prije otvaranja turističkog projekta Obonjan Rivijere, zasad vrijednog 20 milijuna eura. Na radovima koji su u tijeku angažirano je tristotinjak radnika koji na otoku obnavljaju infrastrukturu i ponovo dovode struju i vodu

Otok Obonjan kod Šibenika ove sezone definitivno postaje hit destinacija za glamurozni kamping, zabavu, relaksaciju, glazbene i filmske festivale te gastronomsku ponudu. Iza projekta “Obonjan Rivijera” stoje zagrebačka tvrtka Gratiosus, britanski Sound Channel i slovenski Collegium Mondal Travel (CMT). Zahvaljujući njima, taj nenaseljeni otok trebao bi biti živ cijele sezone, pri čemu je ideja da se sadržaji i smještajni kapaciteti prošire u 2017. i 2018. jer je riječ o projektu koji se još uvijek razvija i brusi. Jadrolinija za sada do Obonjana vozi jednom, uskoro i dvaput dnevno, a jedan privatni brodar sa 150 mjesta na brodu vozit će tri puta dnevno.

Nacional je razgledao otok prije službenog otvaranja za javnost koje je najavljeno za 2. kolovoz, ali je neizvjesno s obzirom na to da su radovi, na kojima je angažirano tristotinjak radnika, još u tijeku i vidljivo je da će puni turistički potencijal tog izoliranog mjesta tek doći do izražaja. Ove godine infrastruktura je zadala najviše glavobolje ulagačima jer je trebalo osigurati struju i vodu i sve ostalo što jedan omanji otok čini pogodnim za boravak i donosi dašak civilizacije u pomalo divlje okruženje.

  • NA OBONJANU SE UVODI ‘GLAMPING’, spoj pozitivnih aspekata kampiranja i klasičnog odmora – sve je spremno za veliko naselje s luksuznim šatorima i bungalovima

OTOK POVRŠINE 0,55 ČETVORNIH KILOMETARA, koji se nalazi u šibenskom akvatoriju nedaleko od otoka Zlarina, već se u doba socijalizma koristio za šatorski tip ljetovanja. Savez izviđača Hrvatske izgradio je ljetovalište, spremište za vodu, igralište i plaže, a bio je poznat kao “Otok mladosti”. Za vrijeme Domovinskog rata tamo su bile izbjeglice, a nakon rata vlasništvo nad zemljištem i nekretninama preuzeo je Grad Šibenik. O novijem razvoju događaja oko otoka i idejama u vezi iskorištavanja njegovih potencijala govori Igor Roki iz zagrebačke tvrtke Gratiosus: “Orko grupa kupila je otok na natječaju, u tom trenutku oni su bili vlasnici Sunčanog Hvara. Nakon krize upali su u probleme i od velikih ideja ništa se nije realiziralo. Otok je bio problem tri godine i gradu i Orko grupi. S ljudima iz Orko grupe mi smo se upoznali kroz Ultru, uvjerili smo i njih i Grad da bi bilo dobro da mi kao medijator uđemo u taj posao. Isplatili smo Orko grupu, pomirili njih i Grad kao dvije posvađane strane i uvjerili ih da čitav projekt prodaju nama, što je trajalo tri godine. Otok je u koncesiji s pravom građenja na 50 godina, od kojih je prošlo šest godina”, objasnio je za Nacional Roki koji je i jedan od glavnih organizatora Ultra Europe festivala u Splitu.

STEVE ALLISON IZ SOUND CHANNELA za Nacional govori o tome što ih je inspiriralo na ulaganje ovog tipa: “Ideja se pojavila prije tri godine, u Hrvatskoj smo već bili angažirani na Hideout festivalu i Unknown festivalu pa su nas naši suradnici iz Hrvatske pozvali da pogledamo otok, oformimo partnerstvo s drugim investitorima i osmislimo novi koncept. Ljudi koji su dolazili na spomenute festivale tražili su nešto što odudara od uobičajene festivalske ponude koja traje nekoliko dana”, govori Allison i kaže da nije lako naći balans između potpunog očuvanja otoka i njegova pretvaranja u nešto novo, ali nastoje što je više moguće sačuvati izvorni krajolik te će posaditi i nova stabla.

  • OBONJAN se još u socijalizmu koristio za šatorski tip ljetovanja. Savez izviđača Hrvatske izgradio je ljetovalište, spremište za vodu, igralište i plaže, a bio je poznat kao ‘Otok mladosti’

Svoju motivaciju za sudjelovanje u ovom ambicioznom projektu objašnjava i njegov kolega iz tvrtke Dan Blacklidge: “Prvi put sam vidio ovo mjesto prije četiri godine i odmah me privukla predivna lokacija koja sve ovo čini u startu jedinstvenim. Za razliku od Ultre, glazbena ponuda bit će raznolikija i moći će se čuti hip hop, funk, soul, techno, disco glazbu, house. Osim glazbenog dijela programa, postojat će i kino program, satovi joge, različite radionice, nastupi komičara i drugih govornika. Što se hrane tiče, u glavnoj kuhinji služi se svježa riba, meso, salate i tjestenina, a u Green baru zdrava hrana i pića. Ovo je definitivno nešto novo, ne radi se o festivalu, nego o projektu za čitavu sezonu. Ljudi u svakom trenutku mogu pogledati program i doći na otok kada ih nešto zanima, a ovisno o tome žele li staviti naglasak na glazbu, jogu ili nešto treće”, objašnjava Blacklidge, a Allison dodaje da naglasak nije stavljen na zabave do ranojutarnjih sati, nego na umjereni noćni život kako bi se gosti mogli relaksirati tijekom dana uživajući i u dnevnoj ponudi. Ove godine od sadržaja su u planu veliki restoran, tri manja restorančića, veliki bar na plaži i tri manja, zabava na bazenu, mjesto za finu hranu i laganu glazbu i amfiteatar s koncertima, a program je u nadležnosti investitora iz Engleske i sadrži uglavnom stranu ponudu.

ZA ONE KOJI SE NE ŽELE U POTPUNOSTI odreći luksuza za vrijeme boravka u prirodi, preporuka je upravo “glamping”. Takav tip turizma spaja pozitivne aspekte kampiranja i klasičnog odmora u smještajnim kapacitetima, a na Obonjanu je spremno za otvaranje veliko naselje s luksuznim šatorima i bungalovima. “Iz Slovenije smo doveli trend glampinga, ovaj je projekt jedan od prvih i najvećih glamping projekata u Hrvatskoj. To je novi tip turizma koji se u svijetu razmahao u zadnje dvije do tri godine, a oni u Sloveniji spadaju u najbolje u čitavom svijetu. Ovdje su dečki koji su radili na tim projektima i koji su suvlasnici Ultra festivala, njihovo će znanje svakako biti od koristi, rade logistiku i za Unknown festival i Sonus festival”, govori u razgovoru za Nacional Hugo Baus iz tvrtke Colegium putovanja, preko koje godišnje dovodi stotinjak tisuća mladih turista u Hrvatsku. “Već godinama dovodimo strane mlade turiste u Hrvatsku, ali ovo je unikatan projekt koji, koliko znam, još nitko nije radio ni na Jadranu ni na Mediteranu. Predstavlja spoj raznolike festivalsko-umjetničke ponude i jedinstvenog očuvanog prirodnog okruženja. Želimo gostima omogućiti ugođaj kakav ne postoji u ovim dijelovima Europe, to je definitivno nešto novo na tržištu i mislim da ćemo napraviti nešto posebno. Cilj nam je privlačiti ljude iz čitavog svijeta, a ne samo iz Velike Britanije, iako je englesko tržište možda pogodnije u tom smislu i brže prihvaća nove stvari”, govori Baus koji u kontekstu dosadašnjeg poslovanja svoje tvrtke vezanog uz Hrvatsku, taj projekt naziva šlagom na tortu. Priznaje da je riječ o kompleksnom i teškom projektu, ali u njemu vidi ogromni potencijal. “Ovo što ćemo napraviti vrlo je značajno za grad Šibenik u koji će dolaziti stotine novinara iz čitavog svijeta. Šibenik će dobiti značajnu poziciju na mapi događanja i ući će u višu turističku ligu. Svi gosti prolazit će kroz Šibenik, želimo pokazati neprobuđeni potencijal Šibenika koji taj grad neupitno ima, a organizirat ćemo izlete i na Kornate i slapove Krke”, najavljuje investitor koji ima 17 posto vlasništva u projektu, dok 33 posto otpada na hrvatskog i 50 posto na britanskog investitora.

  • ‘VEĆ GODINAMA DOVODIMO mlade turiste u Hrvatsku, ali ovo je unikatan projekt koji, koliko znam, još nitko nije radio ni na Jadranu ni na Mediteranu’, kaže investitor Hugo Baus

IGOR ROKI ISTAKNUO JE podršku Grada Šibenika: “Gradonačelnik Željko Burić nije klasični političar, bori se rukama i nogama za ovaj projekt, bez njegove pomoći i našeg entuzijazma ovo ne bi prošlo, a što god nam treba, a da je u njegovoj nadležnosti, može se srediti u kratkom roku. Nismo kontaktirali Ministarstvo turizma niti su se oni javili nama, a što se Županije tiče, nadamo da će se više uključiti nakon otvaranja, većina toga je u nadležnosti Grada”, objašnjava Roki i precizira da je ukupna vrijednost projekta 20 milijuna eura, a za sada se tvrdi da je potrošeno 11,2 milijuna eura. Cilj je u iduće tri do četiri godine imati dvije i pol tisuće ležajeva.

Kako objašnjava Roki, ciljana skupina turista za sada su Englezi i Skandinavci. “To je tip gostiju koji imaju dosta novca, ali ne žele ići u skupe hotele, nego su više okrenuti prirodi. Cijena će se kretati od 60 do 100 eura po osobi, u što su uključeni doručak, ručak i večera. Ako bude moguće dizati cijene, onda ćemo se voditi tržišnom ekonomijom i ići za skupljom varijantom, za ovu godinu je ovako. Da se nas osobno pitalo, mi bismo možda išli konceptom kakav već postoji na Ultri, ali Englezi su nas uvjerili da je ovaj koncept inovativniji”, zaključuje Roki.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)