Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ne želi komentirati medijske napise o nizu mjera koje je navodno dogovorilo s pregovaračima iz Svjetske banke, od kojih su najvažnije povećanje cestarina od 2017. za 5 posto te uvođenje sezonskih cestarina, 10 posto skupljih, jer im nedovršeni pregovori priječe jednostrano komentiranje detalja budućeg ugovora.

Kako se doznaje iz tog ministarstva, ono ne smije komentirati ni otkrivati detalje iz trenutnih pregovora koji se, sa ciljem reprogramiranja dugova hrvatskog cestarskog sektora, vode između Ministarstva odnosno države, vjerovnika i Svjetske banke.

“Iz sadašnje pozicije ne smijemo i ne možemo jednostrano komentirati nikakve navode koji se plasiraju kroz medije i oni su, što se nas tiče, još uvijek na razini špekulacija”, odgovoreno je na upit iz Hine.

Jutarnji list u petak je objavio da su pregovori Ministarstva i Svjetske banke o financijskom paketu teškom 1,8 milijardi eura, kojim bi se riješile financijske dubioze u cestarskom sektoru, odnosno reprogramirali nepovoljni krediti, u završnoj fazi te da su pregovori iznjedrili nekoliko mjera, odnosno rješenja. Ugovor između Ministarstva i Svjetske banke mogao bi bit potpisan u prvom tromjesječju 2017.

Taj list navodi kako će se na prijedlog Svjetske banke od iduće godine cestarina povećati za 5 posto na autocestama kojima upravljaju Hrvatske Autoceste  (HAC) za 1. i 2. kategoriju vozila. Time bi se, navodi se u tekstu, izjednačio iznos cestarina po kilometru na autocestama Autocesta Rijeka Zagreb (ARZ) i HAC-a te spriječilo ukidanje popusta na ENC uređaje.

Ukidanje popusta na ENC uređaje, a što je navodno predlagala Svjetska banka, prvenstveno bi imalo za posljedicu preusmjeravanje kamionskog prometa s autocesta na državne ceste, čime bi se stvarale još veće gužve. Povećanjem cestarina za 5 posto prihodi HAC-a povećali bi se za oko 80 milijuna kuna godišnje.

Isto tako, kao jedna od mjera oko koje su se navodno dogovorili pregovarači iz Svjetske banke i Ministarstva, predlaže se i uvođenje sezonske cestarine, što bi značilo da bi cestarine od 15. lipnja do 15. rujna bile 10 posto više, navodi Jutarnji list.

S druge strane, od ranije je poznato kako se odustalo od uvođenja vinjeta i da će se postupno uvoditi automatizirana naplata na autocestama kao prijalazno rješenje do naplate putem GPS-a.

Nadalje, prema pitanju tog lista,  Autocesta Rijeka Zagreb (ARZ) ostala bi samostalna tvrtka jer za njezino pripajanje Hrvatskim autocestama  (HAC) treba suglasnost svih kreditora, što bi bilo teško ostvarivo. ARZ bi doduše, ističe se, opstao u bitno manjem obimu od aktualnog.

Isto tako, po jednoj od mjera spominje se ponovno spajanje tvrtke za održavanje i naplatu cestarine HAC ONC s HAC-om.

U istom aranžmanu sa Svjetskom bankom, stoji u tekstu, riješilo bi se i unutarnje ustrojstvo Hrvatskih cesta. Prijedlog je i da se sva gradnja u domeni Hrvatskih cesta u budućnosti financira iz državnog proračuna.

Komentiraj

FOTO:Grgur Zucko/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.