U travnju 2015. godine Državni ured za reviziju objavio je izvješće o financijskoj reviziji javnih ustanova u kulturi. O financijskim izvještajima i poslovanju ustanova za 2013. izraženo je 31 bezuvjetno, 32 uvjetna i jedno nepovoljno mišljenje – samo za HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci.

Povodom tog izvještaja priopćenjem su se oglasili i intendant kazališta Oliver Frljić i ravnatelj Opere Marin Blažević.

Priopćenje prenosimo u cijelosti:

Nalazi Državne revizije, koji su otkrili poražavajuće rezultate poslovanja riječkog Kazališta, odnose se na kalendarsku godinu 2013. Ukoliko već Domoljubna kolicija i njihov koalicijski partner Most žele huškati javnost protiv aktualnog vodstva HNK Rijeka, onda ih moramo podsjetiti da se nalaz Revizije odnosi na vrijeme u kojem je intendantica još uvijek bila Nada Matošević Orešković, a poslovna ravnateljica Ana Lučić. Nova uprava je započela s radom 1. 9. 2014, pa ni na koji način ne može biti odgovorna za financijske dubioze i nezakonitosti u poslovanju u 2013. godini. Za takav zaključak bilo bi dovoljno položiti test iz matematike u prvom razredu osnovne škole. Za doprinos izradi Proračuna Republike Hrvatske zastupnici Strenja-Linić bit će ipak potrebne ponešto više kvalifikacije.

 

U ovom kontekstu, u kojem vladajući sve više delegiraju ulicu za obračun s onima koji se ne uklapaju u njihovu zacrtanu ideološku jednoobraznost i pri tom ne biraju sredstva, nije zanemariva činjenica ni da je, što je Državna revizija također zabilježila, dužnost ravnatelja Opere u mandatu Nade Matošević Orešković obavljao Ozren Prohić, rođak aktualnog ministra kulture Zlatka Hasanbegovića i donedavni partner zamjenice ministra, Ane Lederer. Prohić je uz stalno zaposlenje na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti s punim radnim vremenom, protuzakonito obavljao poslove Ravnatelja Opere u Rijeci za koje je primao autorske honorare, pored onih koje je mirno mogao uprihoditi redovitim angažiranjem samoga sebe kao redatelja opernih predstava. To bi, naravno, bio nemali porezni problem da je Prohić u Kazalištu bio zaposlen putem ugovora o radu, kao što nalaže zakon.   

 

Potpuno obrnuto od iznesenih teza Mostove zastupnice iz Rijeke, upravo je nova uprava potrošila godinu i pol svojeg mandata na sanaciju nasljeđenog duga i uređivanje poslovanja kazališta prema zakonu. Upravo je nova uprava i prije nego što je primila negativni nalaz Revizije za 2013. godinu uklonila iz poslovanja nepravilnosti i nezakonitosti koje je sama uočila već u prvim tjednima upravljanja kazalištem, da bi potom, poštujući sve rokove Državnog ureda za reviziju, Područnog ureda Rijeka, predložila dinamiku konačnog uređivanja poslovanja Kazališta, što je Ured prihvatio. Insinuacije o zapošljavanju bilo koga bez potrebnih kvalifikacija ili navodnim protuzakonitim postupanjima aktualne Ravnateljice Hrvatske drame besramna su laž. Od početka stupanja na dužnost nova je uprava bila izložena nizu anonimnih prijava i inspekcija koje nisu otkrile niti jedan jedini slučaj zapošljavanja bez potrebnih kvalifikacija i mimo procedure, a utužive objede na račun Ravnateljice Hrvatske drame vjerojatno potiče riječki potrčko Ines Strenja Linić, notorni samoprozvani kritičar i koreograf, pa i dramaturg Zvonimir Peranić, amater suspektne pismenosti koji već godinama terorizira riječku plesnu i kazališnu scenu u očajničkom naporu da dograbi neku relevantniju ulogu na riječkoj kulturnoj sceni, možda i u Kazalištu, recimo Baletu, što nikako da mu uspije upravo stoga jer – nema adekvatne kvalifikacije.

 

Krije li se još nešto u pozadini ovoga iznenadnog nekompetentnog interesa I. S. Linić za HNK u Rijeci pitali smo se uvidom u arhiv Kazališta gdje smo – gle čuda – pronašli i ugovor o poslovnim vezama Ines Strenja Linić s jednom od bivših uprava Kazališta kojemu je ona godinama iznajmljivala svoj trosobni stan u centru Rijeke. Pa ajde da i mi dometnemo ponešto u obranu Nade Matošević Orešković, koja je raskinula ugovor o najmu stana I. S. Linić ubrzo po stupanju na dužnost!  

 

Na kraju – a možda i tek na početku jednog novog performansa – zapitajmo se kakva je to patološka «reformska» politika u pozadini blaćenja nove uprave HNK Ivana pl Zajca u Rijeci zbog nalaza Revizije za koji ta uprava ni prostorno ni vremenski ni virtualno ni telepatski ne može biti odgovorna, i to u isto vrijeme kada se zamjenicom Ministra kulture imenuje Anu Lederer, u čijem je poslovanju na mjestu intendantice HNK u Zagrebu ta ista Revizija razotkrila cijeli niz dubioza, dostupnih svakom namjerniku u javnom izvještaju. Gospodo iz «Mosta» – treba samo malo googlati!

 

Oliver Frljić i Marin Blažević

Komentiraj

FOTO:NAcional
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.