GLAZBENE RECENZIJE : Oridano Gipsy Jazz Band, Darkvud, Zrinka Posavec

ORIDANO GYPSY JAZZ BAND ‘HOT CLUB OF CROATIA’ (HITCHTONE MUSIC & PROMOTION): Hrvatski čuvari ostavštine Reinhardta i Grappellija

Postoji u svijetu cijela vojska obožavatelja Djanga Reinhardta i Stephana Grappellija, utemeljitelja gipsy jazza i njihova poznatog Hot Cluba. U Hrvatskoj su to Oridano Gipsy Jazz Band koji su na sceni prisutni od 2010. i dosad su objavili dva albuma. Album s autorskim skladbama ‘’Oridano’’ 2013. i ‘’Swing’’ 2014. sa jazz standardima. Novi album ‘’Hot Club of Croatia’’ potpuno je posvećen tandemu Reinhardt-Grappelli. Oridano Gipsy Jazz Band su odlučili napraviti svojevrsni presjek karijere Djanga i Stephana pa se tako među 12 skladbi nalaze pjesme iz raznih faza njihova stvaralaštva. Osnivač i lider grupe Orjen Ridanović uspio je sa svojom ekipom stvoriti izuzetno privlačan album i ujedno vrlo dobru pozivnicu svima koji zahvaljujući ovom izdanju prepoznaju u gipsy jazzu odličnu zabavu te se potom zainteresiraju i za opus Reinhardta i Grappellija, a posebno za njihov Hot Club Of France. Vrhunski glazbenici koje je okupio Ridanović potpuno su ‘’skinuli’’ ova dva legendarna glazbenika, dajući svojom vještinom i suvremenom produkciju novi štih koji će pozdraviti svi ljubitelji gipsy jazza. Stoga ne čudi da su već ostvarili suradnju s norveškom diskografskom kućom Hot Club Records Jana Larsena koji i sam vodi sastav Hot Club de Norvege.

DARKVUD ‘RAZMIŠLJANJE U OKVIRU’ (CROATIA RECORDS): Loš miks svega i svačega

Kada se u jednom trenutku pojavi nova kvalitetna grupa iz nekog grada koji nije dosad uspio ohrabriti svoje mlađe stanovnike da ostvare karijeru u rock bendu, onda se odmah na taj grad počinje gledati s respektom. Grupa je M.O.R.T. a grad je Sinj. Tako je nakon prva dva albuma grupe M.O.R.T. Sinj došao pod povećalo javnosti i diskografskih kuća u potrazi za njihovim nasljednicima/kolegama. Upravo zbog toga je i Croatia Records otkrila grupu Darkvud koja postoji deset godina ali, po njihovim riječima, nisu uspjeli pronaći svoj zvuk sve do ovog albuma. Međutim, on nema karakterističan zvuk kojim se mogu pohvaliti, nego su izmiješali sve glazbene žanrove, 12 pjesama koje su malo surf, malo rock, malo pop, malo blues, malo reggae… Sve su oni izmiješali. Ne baš uspješno. Neke od ovih 12 pjesama „drže vodu“, ali tek kao prolaz prema etabliranju i ulasku na scenu. S obzirom na njihov nedefinirani zvuk koji unatoč svemu naginje mainstreamu, grupa Darkvud ima sve predispozicije da se njihove pjesme počnu sve češće emitirati na hrvatskim radijskim postajama koje su već ionako izgubile sve kriterije. Ukratko, nije ovo album koji oduševljava ičim. Niti pjesme odskaču od prosjeka, niti su članovi benda fenomenalni glazbenici, niti su svojom glazbom napravili ikakav iskorak. Nema sumnje da su se dobro zabavili stvarajući pjesme i snimajući album, ali možda bi bilo bolje da ostane kao njihov suvenir mladosti, a da šira publika ostane po strani od te memorabilije.

ZRINKA POSAVEC ‘PANTOMIMA – SEVDAH & PANONIKA’ (MAST PRODUKCIJA): Početak jedne prekrasne karijere

Zrinka Posavec je pjevačica, ali ne bilo kakva. Osim što je akademski obrazovana, ona je i glazbenica, vokalna pedagoginja, etnomuzikologinja, dirigentica, producentica i pjesnikinja. Ukratko, osoba koja se potpuno posvetila glazbi kroz sve njezine segmente. Osoba poput nje neće zapjevati bilo što, s bilo kim i bilo kada. Posljednje tri godine pjeva sevdah i starogradske pjesme koje je snimila na svom prvom albumu ‘’Pantomima – Sevdah & Panonika’’, spajajući pritom tradicionalni sevdah i starogradske pjesme Panonske Hrvatske i Vojvodine pod nazivom panonika. Pritom je kao suradnike angažirala vrhunske hrvatske glazbenike pa je tako prate Filip Novosel na braču, Zvjezdan Ružić na klaviru, Tihomir Hojsak na kontrabasu, Borna Šercar na bubnjevima i perkusijama i Vojkan Jocić na didžeriduu i sopran saksofonu koji je i producent albuma. Kako je riječ o vrhunskoj ekipi glazbenika i rezultat je mogao biti samo vrhunski. Zrinka je pokazala sve svoje umijeće pjevanja, izvodeći glasovne bravure prilagođene i sevdahu i starogradskim pjesmama, ali umotane u jazz aranžmane kojih se prihvatio Tihomir Hajsek. Ono što je Tamara Obrovac napravila s istarskom autohtonom glazbom i napjevima u jazzu a Amira Medunjanin sa sevdahom, to je Zrinka Posavec objedinila na ovom albumu svojim izvedbama i aranžmanima koji su tradicionalne pjesme prilagodili jazza standardima. Rezultat te ideje i vizije je izvanserijski album, a pred Zrinkom Posavec slijedi razdoblje u kojemu će njezina karijera i popularnost rasti iz dana u dan.