Pascal Le Segretain/Getty Image

Veterani dominiraju Cannesom, a jedan od njih je Pedro Almodovar koji u utorak na konferenciji za novinare nije precizirao svoje godine. „Imam šezdeset i nešto godina“, kazao je iako na internetu lijepo piše da će u rujnu proslaviti 67. rođendan. Kaže ako nema problema s godinama ali je dodao „Age is not an illness, age is a masacre“. Njegov novi film zove se „Julieta“ i prikazuje se u konkurenciji za Zlatnu palmu, te su ga novinari pitali kako to da se njegov film natječe za Zlatnu palmu, dok se filmovi Woodyja Allena i Stevena Spielberga (obojica stariji od njega) ne natječu, već se prikazuju izvan konkurencije. „Nemam talent Woodyja Allena i Stevena Spielberga, ali kad sam već u Cannesu, volim  se natjecati za Zlatnu palmu. I za mene i za medije je tako uzbudljivije“, odgovorio je Almodovar.

„Julieta“ je povratak Almodovara korijenima, odnosno ženama. On je uzeo tri kratke priče kanadske spisateljice Alice Munro te ih spojio u jednu. Isprva, priznao je, namjeravao je snimiti film na engleskom jeziku, već je imao i dogovor s Meryl Streep oko glavne uloge, ali se ipak odlučio za španjolsku verziju. U konačnici dobivena je priča o Julieti, majci koja se prisjeća kako je upoznala svog muža, dobila kćerku s njime, da bi muž poginuo ribareći, a kćerka ju je napustila i nikada joj se nije vratila. Ta bol zbog neobjašnjivog odlaska kćerke i nošenje s neopisivom tugom tema je filma „Julieta“.

„U Španjolskoj majka i dijete ne raskidaju odnose dok je u Americi suprotno, majka zna da će je dijete kad-tad napustiti“, kazao je Almodovar objašnjavajući zašto je na kraju odabrao španjolsku, a ne američku verziju filma. Ključni razlog za snimanje ovog filma, kazao je, bio je taj što je želio snimati film sa scenama u vlaku, a kako su priče Alice Munro imala te elemente, tako je odlučio ekranizirati njezine priče. A te scene su scene upoznavanja glavne glumice sa suprugom te njihov seks u kupeu. Almodovar kaže kako je bilo jako usko snimati u kupeu. Osim toga, rekao je kako voli Alice Munrto jer je ona bila kućanica, kao što je i on sam, a u slobodno vrijeme pisala je priče.

Inma Cuesta,  Emma Suarez, Pedro Almodovar, Adriana Ugarte, Daniel Grao i Michelle Jenner (Photo by Pascal Le Segretain/Getty Images)
Inma Cuesta, Emma Suarez, Pedro Almodovar, Adriana Ugarte, Daniel Grao i Michelle Jenner (Photo by Pascal Le Segretain/Getty Images)

Film je žanrosvki ocijenio dramom dodajući kako ovo nije Almodrama, kako mu je sugerirao  jedan novinar. S te teme se nekako prebacio na opisivanje svog rada i stila snimanja pa je poručio kako ne dopušta da netko objavio njegovu biograiju ili autobiografiju, autoriziranu ili neautoriziranu. Čak je rekao kako će to pisati i u njegovoj oporuci. „Moja biografija je mojih 20 filmova“, izjavio je jer je „Julieta“ njegov jubilarni 20. film. U tom filmu majka je ponovo u središtu priče, kao i u njegovim brojnim prethodnim filmovima, ali dok je prije majka bila snažna, ova je, priznaje Almodovar, slaba, ona je žrtva gubitka djeteta, te poput zombija besciljno hoda ulicom.

Adriana Ugarte, Pedro Almodovar i Emma Suarez  (Photo by Clemens Bilan/Getty Images)
Adriana Ugarte, Pedro Almodovar i Emma Suarez (Photo by Clemens Bilan/Getty Images)

Da ne bi cijela konferencija za novinare prošla u zabavnom tonu, pobrinuo se novinar koji ga je pitao hoće li pojavljivanje njegovog imena u aferi Panama Papers loše utjecati na reklamiranje filma. Iako je voditelj konferencije za novnare rekao kako Almodovar ne mora odgovoriti na to pitanje, on je top ipak učinio. Naime, njegovo ime i ime njegovog brata povezuju se s jednom offshore kompanijom u aferi Panama Papers. „Moje i bratovo ime najnebitnija su imena u Panama Papers. Kada bi se o tome snimio film, mi ne bi imali ni uloge statista. Međutim, za španjolske medije, mi smo bili glavne zvijezde“odgovorio je Almodovar dodajući novinaru „To vas ipak nije spriječilo da pogledate ovaj film, zar ne?“. Uostalom, ne postoji ništa što vas može spriječiti u gledanju filmova Pedra Almodovara.

Komentiraj