Osim stotinjak filmova, umjetnost animacije na skorašnjem Animafestu predstavit će se i programima koji kreativno i tehnološki izlaze iz uobičajenog okvira samog medija.

Zagrebačka publika imat će priliku upoznati trendove i novitete s aktualne animacijske scene, a kao jedno od zanimljivijih događanja organizatori najavljuju svjetsku premijeru ‘animacije u virtualnoj stvarnosti’, koja će se održati 7. lipnja u Oktogonu.

U kreiranju animacije u virtualnoj stvarnosti prolaznici će moći sudjelovati s pomoću eksperimentalne interaktivne instalacije PIEdeck, sustava koji uz pomoć lasera kretanje u stvarnom prostoru pretvara u animaciju.

Prototip PIEdecka omogućit će sudionicima da prošeću apstraktnim audio-vizualnim svijetom virtualne stvarnosti i ostvare interakciju s dinamičnom animiranom skulpturom, a svi ti elementi instalacije i njihova interakcija bit će vidljivi i gledateljima na velikom ekranu, najavljeno je s Animafesta.

Ugledni predavači na trećem Animafest Scanneru

Festival donosi i treći Simpozij o suvremenoj animaciji – Animafest Scanner, čiji je ovogodišnji glavni predavač Marcin Gizycki, dobitnik ovogodišnje Animafestove Nagrade za izniman doprinos proučavanju animacije, jedine takve nagrade u svijetu festivala animacije.

Simpozij, koji će se održati 7. i 8. lipnja u Zagrebačkom plesnom centru, obradit će razne teme, od nagrada u animaciji, sirove animacije, Zagrebačke škole crtanog filma do struja i trendova u suvremenoj animaciji te animacije i igre.

Među predavanjima uglednih predavača, ističe se ono člana žirija za kratkometražni film, Petera Lorda, suosnivača vodećeg britanskog animacijskog studija Aardman.

Studio, kojega je prije 40 godina Lord  osnovao s Davidom Sproxtonom,  proslavio se filmovima nastalim tehnikom animacije gline, ponajviše s likovima od plastelina Wallaceu i Gromitu.

Aardmanovi filmovi su za Oscara bili nominirani jedanaest puta, a osvojili su ih tri za kratkometražne animirane filmove redatelja Nicka Parka te jednog za dugometražni – “Wallace i Gromit u velikoj povrtnoj zavjeri” Nicka Parka i Stevea Boxa.

Neki od poznatijih filmova tog studija su “Pirati! Banda nepoželjnih”, “Pobuna u kokošinjcu” ili “Pusti vodu da miševi odu”.

O zvuku i glazbi u animaciji  govorit će još jedan član žirija za kratkometražni film, Normand Roger, koji je u posljednjih 45 godina skladao više od 200 filmskih tema, a filmovi na kojima je radio osvojili su nekoliko stotina nagrada, uključivši šest Oscara. Različite primjere uloge glazbe i zvuka u animiranim filmovima pokazat će kroz isječke iz filmova na kojima je surađivao.

U “Oskarovskim razgovorima” Marcy Page, bivša producentica kanadskog Nacionalnog filmskog odbora i članica Animafestova žirija za dugometražni film, govorit će o pravilima i strategijama nominacija za nagradu američke Akademije filmskih umjetnosti.

Page je radila kao producentica na Oscarom nagrađenim kratkim animiranim filmovima “Ryan” Chrisa Landretha i “Danski pjesnik” Torill Kove, te na nominiranima za tu nagradu, “Moj Moulton i ja” (Torill Kove) ili “Divljina” (Wendy Tilby i Amanda Forbis).

Normand Roger i Marcy Page odabrali su filmove za program “Oskarovski klasici”, a Oscarima će se u svom predavanju baviti i Olivier Cotte, povjesničar animacije, redatelj i autor grafičkih novela. Govorit će o filmu “Otac i kći”, oskarovskog remek-djela Michaela Dudoka de Wita.

Christian Desmares, festivalski gost čiji će film “Avril i izmišljeni svijet” biti prikazan u natjecanju dugometražnih filmova, predstavit će svoj film kroz sve faze njegova nastajanja, uz slike, postupke u animaciji i isječke sa snimanja.

Gerta Xhelo, producentica TED-Eda, nagrađivane edukacijske platforme će govoriti o TED-Edovu postupku kuriranja i produkcije animiranih videa. Pozvala je i hrvatske animatore da predlože vlastite vizije za buduće TED-Edove animirane videe, na teme koje je unaprijed pripremila. Najuspješniji prijedlozi bit će nagrađeni.

Promocije knjiga o animaciji – među njima i opsežna “Animation: A World History”

U sklopu festivala predstavit će se četiri knjige, među kojima je i životni projekt teoretičara animacije Giannalberta Bendazzija na gotovo 1500 stranica, “Animation: A World History”, najveći i najsadržajniji tekst takve vrste, potaknut idejom da animacija kao umjetnička forma zaslužuje svoje mjesto u znanosti.

Olga i Michal Bobrowski predstavit će knjigu “Obsession. Perversion. Rebellion. Twisted Dreams of Central European Animation”, zbornik članaka posvećenih subverzivnim i potisnutim motivima prisutnim u animiranim autorskim filmovima središnje Europe.

Olivier Cotte predstavit će i svoje djelo, svjetsku enciklopediju o tehnikama i povijesti animiranog filma od početaka do danas, “100 ans de cinema d’animation”, a Corrie Francis Parks, poznata po animaciji pijeskom na staklu, predstavit će knjigu “Fluid Frames – Experimental Animation with Sand, Clay, Paint, and Pixels”.

Kako nastaje animirani film pokazat će u desetosatnom performansu petero animatora – Ivana Bošnjak, Thomas Johnson, Anita Kwiatkowska-Naqvi, Ryo Orikasa i Emily Neilson, koji će za peterokutnim stolom u predvorju kina Europa 10. lipnja uživo stvarati stop-animaciju.

Komentiraj

FOTO:FaH
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.