Zavod za mirovinsko osiguranje uveo dvije nove e-Usluge

Autor:

11.02.2022., Bjelovar - Potpisan Ugovor o prijenosu prava vlasnistva nad Domom za starije osobe Bjelovar - s Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje na Bjelovarsko-bilogorsku zupaniju, bez naknade. Ugovor vrijedan preko 54 milijuna kuna potpisali su zupan Marko Marusic i ravnatelj HZMO-a Ivan Serdar.

 Photo: Damir Spehar/PIXSELL

Damir Spehar/PIXSELL

Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje u ponedjeljak je na svojim stranicama izvijestio da su dostupne dvije nove e-Usluge, koje će korisnicima omogućiti jednostavnije i brže ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja.

“Nadogradnjom usluga elektroničkog poslovanja poboljšavamo korisničko iskustvo, jačamo dvosmjernu komunikaciju s poslodavcima (pravnim i fizičkim osobama), omogućujući im brz i moderan način preuzimanja evidencije o prijavno-odjavnim podacima za njihove radnike, kao i jednostavniji i brži postupak podnošenja zahtjeva i izdavanja prenosivog dokumenta A1”, rekao je ravnatelj Ivan Serdar.

Novom e-Uslugom Prijavno-odjavni podaci obveznici, poslodavci (pravne i fizičke osobe) mogu elektroničkim putem podnijeti zahtjev za prikaz prijavno-odjavnih podataka za svoje radnike. Ova e-Usluga nadogradnja je postojeće usluge elektroničkog poslovanja HZMO Lana, putem koje poslodavci mogu brže i jednostavnije provjeravati podatke o radnicima, evidentirane u matičnoj evidenciji HZMO-a, i to podatke o datumu početka i prestanka osiguranja za svakog pojedinačnog osiguranika; osnovi osiguranja; radnom vremenu; vrsti ugovora o radu; stvarnoj i potrebnoj stručnoj spremi ili razini obrazovanja; zanimanju; statusu osobe s invaliditetom; korištenju mirovine u osiguranju te stažu osiguranja s povećanim trajanjem.

Pomoću preuzetih prijavno-odjavnih podataka omogućena je jednostavnija i brža uspostava e-Prijava u HZMO Lani putem funkcionalnosti za uvoz podataka za veći broj prijava i odjava radnika zbog statusnih promjena ili preseljenja obveznika, ističu iz HZMO-a.

Također, dospuna je i usluga koja će korisnicima olakšati i ubrzati postupak podnošenja zahtjeva i izdavanja prenosivog dokumenta A1, i to:

  • e-Zahtjev za izdavanje prenosivog dokumenta (potvrde) A1 – izaslanje zaposlenih osoba u EU
  • e-Zahtjev za izdavanje prenosivog dokumenta (potvrde) A1 – izaslanje samozaposlenih osoba u EU
  • e-Zahtjev za odstupanje prema članku 16. Uredbe 883/2004
  • e-Prijava za izdavanje prenosivog dokumenta (potvrde) A1 za osobe koje rade u dvije ili više država članica EU radi određivanja zakonodavstva koje se primjenjuje
  • e-Zahtjev za određivanje zakonodavstva koje se primjenjuje za pomorce
  • e-Zahtjev za odstupanje prema članku 16. Uredbe 883/2004 za pomorce.

Prenosivi dokument A1 (tzv. potvrda A1) dokument je koji vrijedi na čitavom području EU-a kao dokaz o zakonodavstvu koje se primjenjuje na osobu te da se doprinosi plaćaju u državi članici koja ga je izdala, kao i da ne postoji obveza plaćanja doprinosa u drugim državama članicama u kojima se obavlja djelatnost. Obveza izdavanja A1 propisana je za točno određene situacije (kada osoba obavlja neku djelatnost u drugim državama članicama izvan nadležne države), a uključuje upućene zaposlene i samozaposlene osobe, državne službenike, pomorce (kad se ne primjenjuje pravilo zastave broda), članove letačke i kabinske posade zrakoplova, zaposlene i samozaposlene osobe koje rade u dvije ili više država članica, ugovorno osoblje EU-a i osobe kojima je odobreno odstupanje na temelju članka 16. Uredbe 883/2004.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.