Volkswagen Passat B6: dizelaš 1.9 TDI bolji od 2.0 TDI, preporučljiv i benzinac 1.6

Autor:

Volkswagen Passat B6 se proizvodio od veljače 2006 do srpnja 2010. i jedan je od zanimljivijih rabljenih automobila

Volkswagen Passat B6 se, u dobrom stanju, nože dobiti za 30.000 do 50.000 kn, ovisno o godini. Ta je serija uvela Golfovu koncepciju s poprečno ugrađenim motorom, za razliku od prethodnih serija Volkswagen Passat B5 i Volkswagen Passat B5.5, napravljenih po koncepciji modela Audi A6 (C6), s uzdužno ugrađenim motorom.

Volkswagen Passat B6, osim s modelima Volkswagen Golf V i Volkswagen Golf VI, izvedbom je sličan sa Škodom Octavijom II, ali masivnije izvedbe. Osnovno je što je riješio neugodne i skupe probleme s dvostrukim poprečnim kuglastim zglobovima prethodnika (‘Ahilova peta’ izazvana koncepcijom s uzdužno ugrađenim motorom, kao i kod modela Audi A4 i Audi A6).

Pouzdan je i dugovječan, ali, s obzirom na godine i činjenicu da takav automobil u pravilu voze oni koji puno voze, može se očekivati dosta kilometara, rijetko ispod 200.000 km, a i s više od 300.000 km. Zbog toga je prije kupnje nužan temeljit pregled, koji obvezno treba uključivati mjerenje tlakova kompresije hladnog motora.

Mnogi ga žele pošto-poto kupiti, premda je preporučljiv i benzinac 1.6 MPI. Vrlo je trajan i pouzdan, jedan od najkvalitetnijih Volkswagenovih benzinskih motora, uopće. Imao je jedino problema s termostatom, i to u serijama od 2008., osigurava uvjerljive performanse s obzirom na snagu od 102 KS, ali i razmjerno veliku potrošnju, od 9 do 11 litara. Preporuka za kupnju je povoljnija cijena i, očekivano, (znatno) manja kilometraža.

Kad su dizelaši u pitanju, ako možete birati, 1.9 TDI je bolji izbor od 2.0 TDI. Naime, 2.0 TDI izveden je iz 1.9 TDI, povećanjem provrta sa 79,5 na 81 mm, uz zadržavanje hoda od 95,5 mm. Pritom je dobio dva bregasta vratila umjesto jednog, i 16 ventila umjesto osam.

Za razliku od 2.0 TDI, koji je dobiven povećanjem 1.9 TDI, njegov nasljednik 1.6 TDI, jednakih je performansi (105 KS, 250 Nm), ali s ubrizgavanjem Common-rail, koji se od 2010. ugrađivao u nasljednika Passat B7, dobiven je smanjivanjem 1.9 TDI, ali uz zadržavanje razvodnog mehanizma od 2.0 TDI (DOHC i 16V).

Zadržan je provrt od 79,5 mm (promjer cilindara i klipova) od 1.9 TDI, a hod klipova skraćen je s 95,5 na 80,5 mm. Zbog toga ima manje mehaničko i toplinsko opterećenje, a kraći hod donosi mirniji rad, uz manje vibracije i dinamičko opterećenje.

2.0 TDI, s direktnim ubrizgavanjem po sustavu ‘pumpa-brizgaljka’ PDE (Pumpe-Dϋse-Einheit), koji se ugrađivao u Passat B6, imao je problema u serijama do 2007., jer je takva izvedba složena i zahtjevna.

U početku se mislilo da se 16-ventilska tehnologija ne može kombinirati s masivnim sklopovima ‘pumpa-brizgaljka’. Kad se to uspjelo, u glavi motora su ostali pretanke stijenke, koje su potom stvarale problem s brtvljenjem – trošenje ulja, lošije izgaranje…

Najviše je problema bilo sa Siemensovim piezo-brizgaljkama (na slici desno, u desnoj ruci), što je riješeno ugradnjom Boschovih elektro-magnetskih, koje se naizgled razlikuju po masivnijoj izvedbi (u lijevoj ruci). Ali, u serijama od 2008. problema više nije bilo.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.