U slovenskom parlamentu oštra rasprava o pruzi od Kopra prema Mađarskoj

Autor:

Ljubljana, 23. studenoga 2016. - lovenski parlament zapoèeo je u srijedu maratonsku sjednicu na kojoj se raspravlja o prve dvije godine mandata vlade premijera Mire Cerara, a sjednica se održava na zahtjev Slovenske demokratske stranke (SDS), oporbenog prvaka Janeza Janše. Na fotografiji Miro Cerar.
 foto HINA / Tamino PETELINŠEK / STA / mm

Oštra rasprava o gradnji željezničke pruge koja bi sa slovenskom lukom Koper trebala povezati zemlje središnje Europe obilježila je u ponedjeljak početak zasjedanja slovenskog parlamenta, a premijer Miro Cerar optužio je oporbu da taj projekt vlade minira i sabotira, želeći to pitanje uključiti u kampanju pred izbore.

“Taj projekt je sasvim transparentan, uživa potporu Europske komisije, zemalja srednje Europe, pa i Španjolske, a oporba ga želi onemogućitii i upliće tu nacionalnu temu u predizbornu kampanju”, kazao je Cerar.

Oporbeni zastupnik Slovenske demokratske stranke (SDS) Ljubo Žnidar optužio je vladu da je gradnja drugog kolosijeka pruge Koper-Divača preskupa i netransparentna, da bi svaki kilometar pruge po prijedlogu vlade koštao 50-ak milijuna eura i poslužio za “financijske makinacije” vladajuće garniture.

SDS koju vodi bivši slovenski premijer Janez Janša protivi se gradnji pruge na osnovi zakona koji je usvojen u parlamentu na prijedlog vlade, a najavio je i potporu referendumu na kojemu će jedna građanska inicijativa zakon pokušatii osporiti.

Inicijatori referenduma trebaju u roku 35 dana prikupiti 40.000 ovjerenih potpisa, a Cerar je kazao da je to pokušaj miniranja porojekta koji je u interesu cijele Slovenije i zemalja u zaleđu koje računaju na veće kapacitete koparske luke.

Protiv gradnje pruge trasom koji je izabrala vlada i protiv postojeće financijske konstrukcije u ponedjeljak se izjasnilo i vodstvo općine Koper čiji je gradonačelnik Boris Popovič kazao da bi gradnja pruge po modelu koji je izabrala vlada mogla stajati čak 3,5 milijardi eura, te da je protiv vladinog prijedloga da se Mađarskoj u luci Koper daju posebne koncesije i prava za 200 milijuna eura s koliko bi ta zemlja trebala sudjelovati u sufinanciranju gradnje.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)