Tržišna inspekcija u srpnju i kolovozu nadzire provedbu sezonskog sniženja

Autor:

27.12.2019., Sibenik - rZapocela su velika snizenja i rasprodaje.rPhoto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Dusko Jaramaz/PIXSELL

Državni inspektorat u četvrtak je sna svojim stranicama objavio da će, zbog kontinuiranog praćenja provedbe sezonskog sniženja, tržišna inspekcija tijekom srpnja i kolovoza provoditi ciljane inspekcijske nadzore posebnih oblika prodaje sukladno odredbama Zakona o zaštiti potrošača, te u vezi s tim, nepoštenu poslovnu praksu trgovaca u odnosu prema potrošačima.

Kako navode, ovogodišnje ljetno sezonsko sniženje je prvo sezonsko sniženje na koje se primjenjuje novi Zakon o zaštiti potrošača koji je stupio na snagu krajem svibnja ove godine.

“Novim zakonom na drugačiji način uređena su pravila za provođenje posebnih oblika prodaje, uključujući i sezonskog sniženja. Ta pravila uređuje novi način isticanja cijena pri provođenju sezonskog sniženja. Sukladno odredbama članka 19. novog Zakona o zaštiti potrošača posebnim oblicima prodaje smatra se prodaja proizvoda po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji, a koja prodaja obuhvaća među ostalim sezonsko sniženje”, poručuju iz Državnog inspektorata.

Podsjećaju da je prilikom provođenja posebnih oblika prodaje robe trgovac dužan tijekom trajanja posebnog oblika prodaje robe istaknuti sniženu cijenu koju primjenjuju tijekom trajanja posebnog oblika prodaje i najnižu cijenu koju je primjenjivao za istu robu tijekom razdoblja od 30 dana prije provođenja posebnog oblika prodaje. Ista obveza isticanja cijena, dodaju, odnosi se i na popust koji trgovac odobrava za proizvode.

“Sukladno Pravilniku o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja, ljetno sezonsko sniženje počinje 1. srpnja i traje najdulje 60 dana. Ističemo kako se sukladno čl. 7. st. 2. Zakona o zaštiti potrošača na proizvodu ili na prodajnom mjestu, osim snižene cijene i najniže cijene u zadnjih 30 dana prije sezonskog sniženja, ne smiju istaknuti druge cijene. Ako se tijekom nadzora utvrdi da za proizvode koji su na sniženju ili drugom posebnom obliku prodaje, trgovac zavarava potrošače u pogledu cijene proizvoda ili načina na koji je ona izračunata, tada se radi o nepoštenoj poslovnoj praksi odnosno zavaravajućoj poslovnoj praksi trgovca sukladno Zakonu o zaštiti potrošača”, zaključili su.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.