Toyota je krenula s proizvodnjom 5. generacije hibridnog pogona

Autor:

Toyota

Najnovija hibridna elektrificirana tehnologija bit će prisutna u novoj Corolli, Toyota i dalje hibride gura u prvi plan, pametno…

Toyota Motor Europe kreće s proizvodnjom svoje 5. generacije hibridnih pogonskih sklopova za novi model vozila Corolla. Najnoviji, hibridni elektrificirani pogonski sklopovi niske razine emisije iz Toyote proizvodit će se u Poljskoj (tvornica Toyota Motor Manufacturing Poland – TMMP) i u Ujedinjenoj Kraljevini (tvornica Toyota Motor Manufacturing UK – TMUK) – i to za sve Corolle koje se proizvode u tvornici TMUK i TMMT (Toyota Motor Manufacturing Turkey, tvornica u Turskoj).

Foto: Toyota

U tvornicama u Poljskoj i UK započinje proizvodnja 5. generacije hibridnih motora i mjenjača, nakon čega slijedi obnavljanje sedam proizvodnih linija, uz nova ulaganja od 77 milijuna i 554 tisuće eura. TMMP proizvodi hibridne, električne prijenose uključujući motore MG1 i MG2, kao i sastavne električne komponente za hibridne sustave prijenosa. Ovi proizvodi kombinirat će se s novim 1,8-litrenim benzinskim motorom koji se proizvodi u tvornici TMUK za sklapanje nove, 5. generacije hibridnog elektrificiranog pogonskog sklopa.

Ova 5. generacija Toyotine hibridne tehnologije ima lakše, kompaktnije i snažnije elektromotore, što poboljšava omjer električnog pogona u sklopu hibridnog sustava. Rezultat su bolje kalibracije motora, vozilo je snažnije, sveukupne performanse su bolje, a u vožnji se emitiranju manje razine CO2 na 1,8-litrenoj verziji. Ukupna snaga hibridnog pogonskog sustava s 1,8-litrenim motorom je 140 ks, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h skraćenim za 1,7 sekundi na 9,2 sekunde. (svi su podaci privremeni i čeka se homologacija)

Nova, 5. generacija hibridnog elektrificiranog pogonskog sklopa zamjenjuje 4. generaciju sustava koji se ranije proizvodio u tvornicama TMMP (od 2018.) i TMUK (od 2016.). Za to je vrijeme tvrtka Toyota Motor Europe sve više ulagala u hibridnu tehnologiju, a u zadnje četiri godine sveukupni udio elektrificiranih modela u ukupnom broju prodanih vozila marke Toyota u Europi porastao je s 30% na 60%.

„Toyotina pristupačna, hibridna elektrificirana vozila s niskom razinom emisija, igraju važnu ulogu u našoj strategiji primjene više tehnologija širom Europe, a kako bi se pomoglo svima da smanje svoje ugljične otiske. Hibridna tehnologija sad je prisutna kod 70% i 85% motora i mjenjača koji se proizvode u tvornicama TMMP i TMUK, što je rezultat sve veće potražnje kupaca za hibridnim Toyotinim proizvodima” kazao je Marvin Cooke, izvršni dopredsjednik Odjela za proizvodnju tvrtke Toyota Motor Europe

MG1 je pomoćni motor, koji se još naziva „generator”, a djeluje kao elektropokretač za benzinski motor, generira električnu energiju za napajanje motora MG2 i puni akumulator. MG2 je glavni elektromotor koji pogoni kotače putem električne energije koju generiraju MG1 i akumulator. Također obnavlja dio kinetičke energije koja se generira prilikom kočenja i usporavanja, pa hibridni pogon troši manje goriva u odnosu na klasični pogon.

Toyota Manufacturing UK (TMUK) u Ujedinjenoj Kraljevini proizvodi modele Corolla Hatchback i Corolla Touring Sport u tvornici u Burnastonu, Derbyshireu, dok benzinske i hibridne motore proizvodi u tvornici u Deesideu, u Sjevernom Walesu. Godine 2021., u tvornicama TMUK proizvedeno je 131.024 vozila, 257.395 motora za izvoz i lokalno sklapanje u tvornicama širom svijeta. Toyota je do danas uložila više od 2,75 milijarde funta u svoje proizvodne pogone u Ujedinjenoj Kraljevini, gdje trenutačno radi više od 3000 ljudi.

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) u Poljskoj proizvodi hibridne prijenose i benzinske motore TNGA koji se kombiniraju s hibridnim prijenosima. Ovi se proizvodi ugrađuju u hibridna vozila Toyota s niskim razinama emisija koja se proizvode u Europi. TMMP ima dvije tvornice u Donjoj Silesiji. Tvornica u Walbrzychu proizvodi klasične i hibridne prijenose, kao i benzinske motore za klasične i hibridne pogonske sklopove. U tvornici Jelcz-Laskowice proizvode se benzinski motori za klasične i hibridne pogonske sklopove. Godine 2021., TMMP je proizveo 475.000 mjenjača i 438.000 motora za Toyotine tvornice za proizvodnju vozila širom Europe (u Češkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj i Turskoj), kao i izvan Europe (u Južnoj Africi). TMMP ima ukupno 3400 zaposlenih.

Foto: Toyota

OZNAKE: hibrid, Toyota

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.