Tommy Hilfiger: “Bila je to savršena oluja. Odijevao sam Tupaca!”

Autor:

12.8.2017., Hvar - Thomas Jacob Hilfiger, vlasnik modnog brenda Tommy Hilfiger sa suprugom, bivsim modelom i modnom dizajnericom Dee Ocleppo u jutranjim satima prosetao je po Hvaru, te razgledao gradske znamenitosti. Za razliku od supruge koja se danas odlucila za crnu sportsku kombinaciju, Hilfiger jer obukao iste narancaste hlace i plavu majicu kao i za setnju u Dubrovniku.  Jahtu su usidrili u nekoj od uvala na Paklenjacima, a u razgledavanje su doplovili pomocnim gliserom. "n Photo: Petar Glebov/PIXSELL

Petar Glebov/PIXSELL

Slavni dizajner Tommy Hilfiger u velikom intervjuu za Guardian poručio je da je Andy Warhol promijenio njegov pristup modi – pokazao mu je, kaže, snagu simbolike, kako jedan upečatljiv dizajn može govoriti o nečem većem.

“Bilo je tako snažno, kao infuzija. Bio sam tako duboko inspiriran Warholom. Počeo sam gledati stvari kao što su logotipi Rolling Stonesa, Nikea, Mercedesa, Chanela, Guuccija. Znao sam da mi treba vlastiti logo”, rekao je pa ispričao kako je stvorio predložak koji je postao osnova za uličnu modu – stvorio je logo koji traje – crveno-bijelu i plavu zastavu u stilu Mondriana – zalijepio je preko svega i natjerao cool ljude da nose njegovu odjeću.

Tijekom 1990-ih godina ovaj, danas 71-godišnji, dizajner stvorio je brennd kojeg su voljeli svi – od Tupac Shakura do Davida Bowieja. Tvrtka je rasla brzinom koju sada povezujemo sa Silicijskom dolinom. Objavljena je na njujorškoj burzi prije nego što je kupljena za 1,6 milijardi dolara , a Hilfiger je ostao glavni dizajner u tvrtki, koja je kasnije preprodana PVH-u, vlasniku Calvina Klein, za 3 milijarde dolara.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tommy Hilfiger (@tommyhilfiger)

 

Početna ideja – logo i shema boja

Hilfiger će uskoro lansirati novu liniju ‘Classics Reborn’, kolekciju odjeće nadahnute retro stilom koja je nadovezuje na njegovu povijest u modi. Počeo je s linijom kasnih 1980-ih godina reinventirajući britansku odjeću za privatne škole za masovnu publiku – prodajući prevelike majice za ragbi, jedriličarske jakne i chinos hlače. Ali u jednom se desetljeću proširio na sportsku odjeću, visoku modu, pa čak i liniju odjeće za bebe. Svaka nova iteracija Tommyja vraćala se na onu početnu ideju, logo i shemu boja.

Ipak, ništa od tog uspjeha ne bi bilo moguće da nije bilo načina na koji su mladi Afroamerikanci prihvatili marku ranih 1990-ih godina. Kad je Hilfiger počeo, privilegirani svijet nije bio zainteresiran za crnačku kulturu. Reperi su posebno nosili njegovu elegantnu odjeću, kao i polo hlače njegovog konkurentskog dizajnera Ralpha Laurena, koji su bili pokazatelji statusa.

Poklanjao odjeću kad je to bilo gotovo nečuveno

U početku, reper Grand Puba spomenuo je Hilfigera u jednoj pjesmi. Kao odgovor na to, u vrijeme kada je poklanjanje odjeće za robne marke bilo gotovo nečuveno, Hilfiger mu je dao 20 tisuća dolara besplatne odjeće i ponudio više kad god bi snimao glazbeni spot ili fotografirao. Hilfiger je nastavio dijeliti odjeću ljudima za koje je mislio da su cool, i ubrzo je postao omiljeni dizajner u svijetu hip-hopa.

“Odjeća je bila inspiriranja jahtama, privatnim školama, gdje su više aristokratski privilegirani Amerikanci živjeli i ljetovali. Zapravo mi je Russell Simmons, koji je zapravo jedan od kumova hip-hopa, rekao da mladi klinci s ulice i reperi žele nositi odjeću jer su željeli izgledati bogati”, rekao je za Guardian Hilfiger o tome kako je njegov brend postao toliko popularan.

Posebno je istaknuo dva trenutka, za koje misli da su doveli do porasta potražnje za brendom – fotografiranje Tommy Jeansa s Aaliyah i mladim Markom Ronsonom na krovu i nastup Snoop Dogga u Saturday Night Live 1994. godine, gdje je nosio Tommy Hilfiger majicu za ragbi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tommy Hilfiger (@tommyhilfiger)

 

‘Bila je to savršena oluja’

Hilfiger je svoju odjeću učinio cjenovno pristupačnijom od Polo marke Ralpha Laurena i dotjerao njihov dizajn. Kaže da rap zajednica ‘voli sport i željela je biti sportska’. “Onda sam počeo raditi velike logotipe. Ali željeli su sve onako, preveliko, jer su inače kupovali veličine koje su bile prevelike. I tako sam počelo raditi prevelike majice. I bila je to savršena oluja. Oblačio sam Puff Daddyja za njegove turneje. Oblačio sam Biggieja Smallsa. Oblačio sam Tupaca”, rekao je slavni dizajner.

No, istovremeno, Hilfiger je također želio osigurati da bogati tinejdžeri znaju da je marka za njih. U jednoj velikoj kampanji brend je snimio Ivanku Trump, kćer Roda Stewarta Kimberly, Jamesa i Elizabeth Jagger, kćer Quincyja Jonesa Kidadu, Stingovog sina Jakea Sumnera i sina Kareema Abdul-Jabbara Amira kao i Hilfigerovu djecu.

Među prvim žrtvama online lažnih vijesti

Dvostruka privlačnost brenda dovela je do okrutnih glasina. Godine 1997. Hilfiger je bio žrtva jednog od prvih slučajeva onoga što bismo danas nazvali online lažnim vijestima.Na Internetu, koji je u to vrijeme još bio u ‘povojima’, kružio je članak u kojem je pisalo da se dizajner pojavio kod Oprah Winfrey i rekao, ili se složio s nekom verzijom izjave: “Da sam znao da bi Afroamerikanci, Hispanoamerikanci, Židovi i Azijati kupovali moju odjeću, ne bi ih učinio tako lijepima. Volio bih da ti ljudi ne kupuju moju odjeću, jer je ona stvorena za bijelce iz više klase.”

Prema lažnom članku, Oprah ga je potom izbacila sa seta i epizoda nikada nije emitirana. Priča je, ponavlja to Hilfiger, čista izmišljotina. Nikada nije bio kod Oprah, niti rekao ništa slično navedenom. No, Ali to je bilo u vrijeme prije internetske pismenosti, i unatoč opetovanim poricanjima Hilfigera i Oprah, članak je bio ‘u eteru’.

“Bilo je to kad je internet tek počeo. Bilo je poražavajuće, što su ljudi mislili da bih stvarno tako razmišljao. I mislim da su ljudi koji me poznaju znali da to nije istina. Ali, ima toliko milijuna onih koji me nisu poznavali, ali su čuli. Tada nije bilo društvenih medija. Ovih dana, ako neka vijest ‘eksplodira’, ima toliko komentara. To se sada nije moglo dogoditi”, ispričao je.

Komentirao je i korporativnu odgovornost u svojoj kompaniji. “Imamo naš program People’s Place, gdje prihvaćamo afroameričku mladež kako bismo im pružili priliku koju inače ne bi imali. Imamo cijelu kolekciju odjeće za osobe s posebnim potrebama. Nijedan drugi dizajner to nema”, rekao je.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tommy Hilfiger (@tommyhilfiger)

 

Na TikToku traži ambasadore brenda

Dizajner je aktivan na TikToku i Instagramu, gdje nastavlja tražiti cool klince koji mogu postati sljedeći ambasadori brenda. Njegove revije uvijek imaju velike i raznolike modele na modnoj pisti, kao i klince s ulice i ljude koji nisu profesionalni modeli.

Na nedavnom Hilfiger partyju u New Yorku, najzgodniji novi reper u SAD-u, Ice Spice, bio je odjeven od glave do pete u vintage komade, kao i Hunter Doohan, glumac i sin tenisača Petera Doohana. Svatko je dobio svoju fotografiju s Hilfigerom, a on je dokazao da još uvijek spaja sve slojeve američkog života.

“Mi oblačimo ljude iz stvarnog svijeta. Ne odijevamo samo cool ljude koji zarađuju velike količine novca i žive u nekom specifičnom području. Vrlo smo široki kao brend i želimo slaviti naše zajednice”, poručio je.

Hilfiger je od svog imena i logotipa stvorio carstvo koje je postalo poznatije od njega. “Želim da tvrtka nastavi, ali moje je ime samo dio tvrtke. Valjda će moje ime postati samo brend. Ali samo želim da se tvrtka poštuje i da radi pravu stvar”, rekao je pa na kraju poručio da će se ovim poslom baviti sve dok može.

“Još uvijek je zabavno! Nikada nije dosadno. Nije uvijek lako s preprekama na putu. Ali, ne mogu se zamisliti da radim nešto drugo”, zaključio je.

OZNAKE: Tommy Hilfiger

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.