Tko je Jeron Smith, direktor medijske tvrtke Stephena Curryja

Autor:

Stephen Curry, right, sits with his chief marketing office Jeron Smith, left, and social media guru and Davidson roommate Bryant Barr, center, as the trio watches during the second half of an NCAA college basketball game between Penn State and Pittsburgh in the Legends Classic, Monday, Nov. 20, 2017, in New York. Penn State defeated Pittsburgh 85-54. (AP Photo/Kathy Willens)

Jeron Smith, Bryant Barr i Stephen Curry uspješno vode tvrtke SC30 i Unanimous Media. FOTO: IAP Photo/Kathy Willens/GuliverImage

Stephen Curry, jedan od najboljih NBA košarkaša, uložio je novac u poslove o kojima se brine Jeron Smith, bivši brand manager u Nikeu i nekadašnji savjetnik Baracka Obame

Neki od najboljih NBA košarkaša izvan terena imaju razvijene poslove. Honor the Gift je naziv modne linije Russella Westbrooka, Damian Lillard je pod imenom Dame D.O.L.L.A. izdao četiri albuma rap glazbe i pokrenuo vlastiti label Front Page Music, Andre Igoudala je stavio novac u više od 40 tehnoloških tvrtki, a najviše mu se isplatilo to što je 2018. uložio novac u tada malo poznati Zoom, aplikaciju koja je enormno narasla zahvaljujući pandemiji odnosno lockdownu. Kevin Durant je kroz svoju tvrtku Thirty Five Ventures uložio novac u više od 80 kompanija, a LeBron James je vlasnik produkcijske kuće SpringHill Entertainment i medijske kompanije Uninterrupted.

Bek Golden State Warriorsa Stephen Curry (33) jedan je od najboljih NBA košarkaša, vjerojatno najbolji šuter ikad, a nedavno je povodom 75. NBA sezone izabran u jubilarnu momčad najboljih igrača u povijesti te lige. Ujedno je i najplaćeniji, ugovor s Golden Stateom ove će mu godine donijeti 45,7 milijuna dolara, 1,4 milijuna više od Jamesa Hardena koji je drugi na listi najbolje plaćenih NBA igrača. Osvajač triju NBA titula i dvaju naslova MVP-ja, (najkorisnijeg) igrača lige, pokrenuo je svoj biznis izvan košarke. Utemeljitelj je tvrtke SC30 koja se bavi ulaganjima, partnerstvima s robnim markama, filantropijom i medijima.

Curry je SC30 pokrenuo 2017. godine i od tada tvrtka bilježi veliki rast. Funkcionalna voda s dodanim kisikom OXIGEN Water, kućne digitalne sprave za vježbanje Tonal, tehnološka tvrtka Guild Education koja povezuje poslodavce s najboljim studentima i aplikacija CoachUp koja povezuje osobne trenere i sportaše, samo su neka od velikih ulaganja Curryjeve tvrtke SC30. Posebno je zanimljiva priča vezana za Underrated Tour – radi se o košarkaškim kampovima pod pokroviteljstvom Rakutena, japanske e-trgovine, u organizaciji SC30 za srednjoškolce koje skauti ne smatraju posebno dobrima i koji dobivaju tri zvjezdice (od pet maksimalnih) ili manje. Naime, Curry u srednjoškolskim danima nije bio označen kao zanimljiv talent, skauti su ga procjenjivali na tri zvjezdice, pa sada kroz seriju kampova daje priliku podcijenjenim igračima da se razvijaju i pokažu puni potencijal. Uz to, Curryjeva tvrtka svakoga ljeta organizira i SC30 Select Camp, pod pokroviteljstvom sportskog brenda Under Armour, na kojem najbolji pojedinci izabrani kroz sve kampove imaju priliku skautima i predstavnicima sveučilišnih i NBA klubova pokazati što znaju.

Bryant Barr i Stephen Curry igrali su prije 16 godina zajedno u sveučilišnoj momčadi Davidson i od tada su nerazdvojni prijatelji i poslovni partneri. FOTO: imago/ZUMA Press/GuliverImage

Šef marketinga tvrtke SC30 je Jeron Smith, koji je ujedno uz Curryja i Ericka Paytona i suosnivač i izvršni direktor medijske tvrtke Unanimous Media koja se bavi televizijskom produkcijom, filmom i digitalnim sadržajima. Jeron Smith pored Curryja nije ključni čovjek SC30, ali je svakako čovjek iz sjene koji vuče najvažnije poteze za tu brzorastuću tvrtku.

Tvrtka Unanimous Media od osnivanja 2018. iza sebe ima nekoliko velikih i uspješnih projekata, između ostalih film „Breakthrough“ koji je na kino-blagajnama zaradio preko 50 milijuna dolara, dokumentarni film o košarci „Jump Spot“, popularni američki game-show Holey Moley i nagrađivani dokumentarni film „Emanuel“, o pucnjavi u crkvi u Charlestonu u kojoj je ubijeno devetero ljudi.

Stephen Curry i Jeron Smith upoznali su se 2016. godine kad su Golden State Warriorsi posjetili predsjednika Baracka Obamu u Bijeloj kući. Tradicija je da aktualni NBA prvaci, kad im po rasporedu slijedi gostovanje u Washingtonu, odu na primanje kod predsjednika u Bijelu kuću. Warriorsi su tada bili aktualni prvaci, a taj izlet na Capitol Hill Curryju je donio početak velikog prijateljstva sa Smithom koji je u to vrijeme u Bijeloj kući bio zaposlen na mjestu zamjenika direktora digitalnih inicijativa u sklopu Odjela za digitalne strategije. Prijateljstvo i poslovne ideje doveli su do toga da je Smith, praktički čim je Obama 2017. napustio Bijelu kuću, prešao Curryju u SC30.

Jeron Smith rođen je 22. kolovoza 1985. u Chino Hillsu, kalifornijskom gradu s oko 75 tisuća stanovnika. Od mladih dana igrao je košarku, a paralelno je uspješno učio odnosno studirao. Te dvije svoje strasti, košarku i biznis, posebno digitalni biznis, Smith danas uspješno spaja u Unanimous Mediji.

Stephen Curry i Jeron Smith upoznali su se 2016. godine kad su Golden State Warriorsi posjetili predsjednika Baracka Obamu u Bijeloj kući

Smith je košarku aktivno igrao do 2008. godine kad je završio školovanje. Prvo je diplomirao na poslovnoj školi Sveučilišta Howard u Washingtonu, zatim je magistrirao na studiju upravljanja digitalnim resursima Sveučilišta Columbia, a onda još jednom magistrirao – ovoga puta na studiju sportskog marketinga sveučilišta Georgetown. Visok 196 cm, bio je prosječan sveučilišni košarkaš, no ne dovoljno dobar da ga na draftu 2008. godine uzme neki od NBA klubova, što mu je bila velika želja. Na završnoj sveučilišnoj godini, sezoni 2008/09, imao je prosjeke od 6,9 koševa, 2,2 skoka, jedne asistencije i jedne ukradene lopte po utakmici.

Prvi pravi kontakt s biznisom u sportu Smith je imao za vrijeme studija, na prvoj godini, dok je stažirao u Nikeu. „Razmišljao sam tada, oni plaćaju ljude da rade taj posao? Pa ja bih plaćao samo da to mogu raditi“, prisjeća se Smith tih dana i time otkriva kakvu je energiju imao, i još uvijek ima, za posao koji radi. Nakon završetka staža u Nikeu su mu poručili da mu žele omogućiti da nastavi na nekom poslu tamo. „Cool, cijenim to, ali vidim se u NBA ligi, rekao sam im. Čovjek me pogledao kao da sam lud, a ja sam se zatim sljedeće tri i pol godine na sve načine pokušavao vratiti u Nike“, kaže Smith.

U Nike se uspio vratiti 2011., ovoga puta nije propustio pravu priliku. Nije svako zlo za zlo, NBA lockout u jesen 2011. pokazao se kao sretna okolnost za Smitha. „U vrijeme NBA lockouta naš oglašivački tim je razmišljao o porukama i reklamama koje bismo u to vrijeme, dok se utakmice nisu igrale, trebali pokrenuti. I nekako sam u sebi počeo govoriti, igra se nastavlja, igra ne smije stati, košarka ne smije stati. To je to, košarka nikad ne staje.“ „Basketball Never Stops“ tako je postao naziv nove Nikeove kampanje koja je Smithu u Nikeu dala raketni pogon. Već 2013. postao je Nikeov prvi čovjek brenda Jordan za područje američke zapadne obale, a svi ti poslovni uspjesi donijeli su mu 2015. mjesto na prestižnoj Forbesovoj listi „30 under 30“ najuspješnijih ljudi u području marketinga i oglašavanja mlađih od 30 godina. „Kad uđete u te godine, oko tridesete, obično se nađete na nekom raskrižju gdje odlučujete u kojem smjeru želite da vas odvedu posao i život. U to vrijeme imao sam osjećaj da sam u Nikeu napravio sve što sam mogao i da želim napraviti jedan polukružni okret. Odlučio sam prijeći kod Baracka Obame u Bijelu kuću iako sam znao da me relativno ubrzo čeka otkaz, čim Obama više ne bude predsjednik.“ Smith se prisjetio zadnjih riječi koje mu je na odlasku rekao jedan od Nikeovih direktora: „Ako makneš kišobran, pokisnut ćeš, rekao mi je. Bio je u pravu, pokisnuo sam, ali bez kiše ništa ne može rasti.“

Jeron Smith i Stephen Curry upoznali su se 2016. godine, ubrzo nakon toga stvorena je medijska kompanija Unanimous Media koja je dobila ime po jednoglasnoj (unanimous) odluci da se Curry proglasi najboljim NBA košarkašem sezone. FOTO: Instagram

U Bijeloj kući Smith se zadržao nešto više od godinu dana i u tom periodu kreirao je i uveo sveobuhvatnu digitalnu strategiju za Ured predsjednika, da bi početkom 2017. ostao bez posla. To može zvučati grubo, ali za stručnjaka čiji je CV već bio prilično ispunjen, to nije bio problem. „Neumorna ambicija, to je moja omiljena fraza. Taj izraz savršeno opisuje ono što je potrebno za napredovanje u ovoj industriji. U biti, samo vrlo mali dio ljudi u stanju je truditi se jače od većine i ta manjina je dio koji ostvaruje pravi napredak, profit i razvoj“, opisao je Smith svoju volju za radom i napredovanjem koja je kulminirala uz Curryja u SC30 i Unanimous Media.

Iako su se poznavali od ranije, Curry i Smith se 2017. nisu direktno spojili i započeli suradnju u SC30. Bryant Barr je najbolji prijatelj Stephena Curryja, također njegov suigrač i cimer sa Sveučilišta Davidson. Barr je radio u Nikeu u isto vrijeme kad i Smith pa su se njih dvojica tamo upoznali i ostali u kontaktu. Barr je tako jednom prilikom rekao Smithu da Curry planira proširiti svoj biznis, a s obzirom na ranije poznanstvo, kontakt između njih brzo je uspostavljen. Kontakt, pa i poslovna suradnja. Usput, Bryant Barr je predsjednik tvrtke SC30, dok je Curry direktor.

Već godinu dana kasnije, 2018., osnovana je Unanimous Media. Tvrtka je naziv dobila po Curryjevoj nagradi za MVP igrača sezone, koja je bila jednoglasna (unanimous). „Stephen je sam po sebi sjajna platforma za doseći ljude na cijelom svijetu“, kaže Smith. „Svjetska je superzvijezda, ali istovremeno izgleda jednostavno, kao svi mi drugi. On nije građen kao Michael Jordan ili LeBron James, nije mu predviđana uspješna karijera, uz to slovi za obiteljskog čovjeka koji vodi miran život. Sve što radimo kroz Unanimous Mediju je u skladu s tim tko je Stephen i utjecajem koji on želi imati na svijet.“

Jedan od najvećih i najvažnijih projekata Unanimous Medije je ‘Stephen vs. The Game’, serija koja prati Curryjev put do NBA lige

Zanimljivo je da Smith kaže kako Curry mrzi vjerojatno najkorišteniji pojam u svijetu marketinga – brend. „Da, baš to zna reći. U pravu je, to je najkorištenija riječ. Zapravo, ključna riječ je autentičnost, a mi autentičnost imamo u Stephenovom liku i djelu i to prenosimo u ono što radimo u Unanimousu.“

Jedan od najvećih i najvažnijih projekata Unanimous Medije je „Stephen vs. The Game“, serija koja prati Curryjev put do NBA lige, sve njegove dosege, ali i prepreke koje je prošao do statusa koji danas ima. Serija se prikazuje na platformi Facebook Watch. „Stephenov fokus uvijek je prvenstveno na košarci, međutim, on je potpuno uključen u sve što radimo. Pročita sve scenarije, predloži svoje ideje o produkciji, promovira sve projekte i ulaže svoju energiju u svaki projekt.“

Primjer za to je film „Breakthrough“. Radi se o filmu temeljenom na istinitoj priči o 14-godišnjem Johnu Smithu koji je 2015. godine doslovno oživio nakon što je propao u zaleđenu rijeku Missouri, bio 45 minuta bez pulsa i od liječnika proglašen mrtvim. Dok je s momčadi bio na jednom gostovanju, Curry je u 24 sata pročitao kompletan scenarij filma i odlučio sudjelovati. Kako bi dodatno promovirao film, s Under Armourom je dogovorio novu verziju linije košarkaških tenisica Curry 6, s dodatkom Breakthrough, a napravljena je još jedna dodatna linija od samo 200 pari koja je podijeljena influencerima. „Prostor u koji ulazimo prilično je pun, ali mi ulazimo na svoj poseban način. Još je strašno puno priča koje moraju biti ispričane, a mi smo tek na početku“, objasnio je Smith.

OZNAKE:

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.