SREĆKO ŠUK: ‘Tomaševićeva regulacija prometa na Jarunu uništit će sportaše i ugostitelje’

Autor:

Saša Zinaja/NFOTO

Srećko Šuk, bivši veslački izbornik, kaže da je jednosmjerna regulacija prometa povećala broj prometnih nesreća, a 95 posto sportskih klubova i zakupaca na Jarunu želi povratak stare regulacije prometa

Grad Zagreb završio je uređenje prometnice na Jarunu. Postavljen je novi asfalt te je proširena biciklistička staza na Aleji Matije Ljubeka. Sveukupna vrijednost radova iznosila je 3,7 milijuna eura. Od sada će i autobus voziti vikendom oko jezera. Iako je dio građana pozitivno dočekao ovu obnovu, bivši veslački izbornik i trener našeg olimpijca Damira Martina, Srećko Šuk kaže da je gradska vlast zanemarila sportski dio Jaruna iako je gradonačelnik Tomašević naglasio da je Jarun sportsko-rekreacijska zona. Objašnjava kako problem predstavlja jednosmjerna prometna regulacija koja je na snazi od 2018. godine „Ja sam ovdje bio veslački trener još dok nije bio uređen Jarun. Tada smo veslali po šoderici, a sudjelovali smo i na projektiranju te izgradnji Jaruna. Prava je istina da Jaruna ne bi bilo bez veslačkog sporta. Veslanje je uvršteno u Univerzijadu te je on tada sagrađen. To je jedina veslačka staza u Hrvatskoj gdje se može održavati Svjetski kup. Zadnjih godina, otkad je na snazi jednosmjerna regulacija, situacija je sve teža. Roditelji više ne žele voditi djecu ovamo na treninge. Nekad je bilo dopušteno da besplatno uđu autom na Jarun na 15 minuta, ostave dijete i vrate se natrag. Sada moraju platiti ulaz, a da bi izašli s Jaruna moraju proći malo više od šest kilometara oko njega. Sad izračunajte. Vrijeme, novac, zagađivanje okoliša i živci. Zbog toga nam se smanjio priljev djece zadnjih godina. Prije, da bih se vratio na ulaz na koji sam ušao, vozio sam od 250 do 300 metara. Sada moram napraviti 6300 metara nekoliko puta na dan. Ako vozim trideset na sat, to je puno potrošenog vremena.“

Šuk je nadodao da se povećao broj prometnih nesreća otkad je uvedena jednosmjerna prometna regulacija 2018. godine. Kaže da je od 2014. do 2018. godine bilo 25 nesreća, a od 2018. do danas 36. Zbog nove regulacije prometa sportskim klubovima su povećani financijski izdaci za 300 posto. „Mi ne tražimo ništa više nego da se namjenski projektirani objekti koriste za svoju namjenu, a to su sport i rekreacija. Neka se druge aktivnosti organiziraju, ali ne na uštrb naših. No vlast ne želi saslušati naše prijedloge. Anketa koju smo proveli pokazala je da 95 posto sportskih klubova i zakupaca na Jarunu želi vraćanje stare regulacije prometa. Na primjer, ako želimo rolere, oni se ne trebaju voziti po kolniku nego se treba napraviti rolerska staza, a ne oduzimati prostor autima. A problem je što se ljudi uopće ne drže iscrtanih staza. Biciklisti se voze po biciklističkoj stazi, kolniku, rolerskoj stazi i po pločniku. Smatram da je nužnost uvođenje prometnih redara. A bolje bi bilo da su sav taj novac uložili u odmuljivanje Jaruna. Onda bismo mogli održavati više natjecanja“, objasnio je Šuk.

Problem predstavlja i to što veliki broj ljudi koristi trenersku stazu u rekreativne svrhe. Na trenerskoj stazi, koja se nalazi prvi red do jezera, treneri prate i tempiraju svoje veslače. „Ja, kao trener, više ne mogu ovdje raditi svoj posao. Trenersku stazu, koja je namjenski napravljena za trenere kajaka i veslanja, koriste pješaci, biciklisti i roleri. Onda mi treneri uvijek ispadamo krivi kada dođe do sudara i lomova. Nelogična je i neugodna situacija, a nema razumijevanja za nas. Jedne se godine na Jarunu dogodilo da su na ciljnoj crti veslačke pruge od 2000 metara postavili pozornicu za ljetne predstave. Mi smo prvenstvo onda morali održati na trasi od 1850 metara. Bit ćemo osuđeni da se iselimo. Čudo je što smo konkurentni u svjetskom veslanju s obzirom na ovakve uvjete. Potrebno je odvojiti prostor za sport i rekreaciju. Trenerska staza ne bi smjela služiti ni za čiju šetnju osim za službene osobe“, rekao je Šuk.

Gradonačelnik Tomašević je rekao da će idućih godinu dana svaki posljednji vikend u mjesecu na Jarunu biti zabrana prometa oko njega, a potpuna zabrana prometa će nastupiti nakon tih godinu dana. To je već izazvalo bijes lokalnih ugostitelja koji smatraju da će im drastično pasti promet. Šuk tvrdi da će i sportski klubovi zapasti u još veće probleme. „Jedino je moguće rješenje da se napravi iznimka za nas korisnike sportskih objekata. Ako oni u potpunosti misle zatvoriti promet za korisnike Jaruna, onda će napraviti pravu štetu. Ja ću prvi podržati građanski neposluh jer to nema smisla. Po meni je bila skandalozna izjava gradonačelnika da imamo novi Jarun. Otkud tolika hrabrost ljudima da se upuštaju u ono što ne znaju?“

A prijavu Državnom inspektoratu podnio je predsjednik zagrebačkih Socijaldemokrata Davor Bernardić zbog uništavanja zelene površine prilikom radova na Aleji Matije Ljubeka na Jarunu. Prenosimo dio njegove prijave. „Naime, uz Malo jezero su doista zelene površine dijelom prenamijenjene u parkirališna mjesta… Uvidom u javno dostupni katastar vidljivo je da se Aleja Matije Ljubeka nalazi na k.č.br. 6622 K.O. Rudeš, koja se i vodi u katastru kao ulica, odnosno radi se o nerazvrstanoj cesti… Istovremeno, uvidom u isti katastar je vidljivo da su zelene površine na koje se radovima koji su u tijeku proširila prometnica predstavljaju dio katastarske čestice 6266/21, koja se u katastru vodi kao zemljište za sport i rekreaciju.  S obzirom da su time mijenjani lokacijski uvjeti za predmetnu prometnicu odnosno obzirom da se radovi izvode na dvije katastarske čestice pri čemu dio jedne koji nije prometnica sada de facto postaje dio prometnice, sukladno Zakonu o gradnji bilo je potrebno formirati građevinsku česticu, što je bilo moguće napraviti kroz izdavanje lokacijske ili građevinske dozvole… Na području ŠRC Jarun nema nikakve oznake odnosno table s podacima o građevinskoj dozvoli, a koliko neformalno doznajem, doista za predmetne radove nije izdana nikakva dozvola pa čak niti ne postoji nikakav glavni projekt… S obzirom na navedeno izvjesno je da Grad Zagreb nezakonito izvodi građevinske radove za koje je potrebna građevinska dozvola…“

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.