Šime Baričević: ‘Zadovoljni kupci i kolege ključ su uspjeha i moja trajna motivacija’

Autor:

Studenac PR

Direktor prodaje Studenca ističe kako je angažman svih kolega usmjeren da na svakoj pojedinoj lokaciji pruže kupcima upravo ono što je važno za tu specifičnu mikro-sredinu

S koliko prodavaonica Studenca upravljate? Koliko je ta mreža narasla u posljednje dvije godine?

Upravljam s više od 300 trgovina u Studencu, a u protekle dvije godine bilježimo rast od preko 150 trgovina na području cijele Dalmacije. Povećanje broja trgovina rezultat je akvizicija nekoliko trgovačkih lanaca u Dalmaciji kao i organske ekspanzije kroz otvaranje novih lokacija na područjima gdje Studenac ranije nije bio prisutan. Važno je napomenuti da su otvaranja posebna radost za sve kolege u Operacijama budući da obično predstavljaju novu energiju i dodanu vrijednost za sredinu u koju ulazimo. A to je uvijek razlog za pozitivnu atmosferu!

Dalmacija je „izvorište“ Studenca. Koliko se promijenio koncept njegovih prodavaonica u posljednjih pet godina i kako je danas?

Koncept Studenca se značajno usavršio i iza toga stoji veliki trud svih zaposlenika u cijeloj kompaniji. Zadovoljstvo kupca je ključno i naša misao vodilja u poslovanju tako da i sve aktivnosti usmjeravamo prema ispunjenju tog cilja. Bilo da se radi o operativnim svakodnevnim detaljima ili strateškim projektima, uvijek usmjeravamo sve detalje unutar i oko trgovine ispunjenju zahtjeva tržišta. To zahtijeva intenzivan angažman svih kolega, od prodavača do cijelog rukovodstva, kako bismo na svakoj pojedinoj lokaciji pružili kupcima upravo ono što je važno za tu specifičnu mikro sredinu. Asortiman, označavanje, cjenovna politika, svakodnevne akcije dodatnih i specijaliziranih ponuda, inovacije, prilagodba trendovima – svi ti elementi igraju ključnu ulogu u tom procesu.

‘Svakodnevni trud i posvećenost izgradnji odnosa sa zaposlenicima predstavljaju garanciju za uspjeh’, ističe Šime Baričević. FOTO: Studenac PR

Koje ste ključne promjene uveli kada je riječ o prodajnoj mreži? 

Veliki dio svog radnog vremena posvećujem komunikaciji s kolegama unutar svog tima što predstavlja iznimno vrijedan aspekt rada. Naime, kada su sve informacije i očekivanja pravovremeno i adekvatno rečeni i preneseni, to donosi veliku dodanu vrijednost u ispunjenju ciljeva, ali i osobnom razvoju svakog od nas zaposlenika.

Također, fokusiran sam na unaprjeđenje procesa unutar trgovine, na temelju iskustva rukovoditelja vrlo velikog broja trgovina. Unatoč ubrzanom rastu, još je puno posla ispred nas kako bismo uvijek iznova ostvarivali operativnu izvrsnost. Ona proizlazi iz mnogo aspekata, a ja sam usmjeren na organizaciju rada u trgovini, implementaciju IT procesa za povećanje učinkovitosti te implementaciju procesa koji poboljšavaju sustave kontrole. Suradnja s kolegama iz drugih sektora omogućuje nam svakodnevne pomake na tim područjima. Napredak je sve očitiji iz dana u dan i siguran sam da će naš doprinos dati svojevrsni ‘potpis’ nadolazećim uspjesima Studenca.

Koliko su važni svakodnevna komunikacija i odnos s prodajnim osobljem u dućanima?

U mom osobnom habitusu komunikacija je početak i kraj. Kao što volim reći svojim kolegama, „ne-komunikacija“ pokreće sve sukobe u svijetu. A tako i u našem poslu u Studencu, komunikacija je žila kucavica svakog odnosa.

U Studencu smatramo da je komunikacija u svim smjerovima preduvjet za postizanje uspjeha, stoga posebnu pažnju posvećujemo komunikaciji sa zaposlenicima u svojim trgovinama. Primjerice, na sastancima, gdje preciziramo upute i procedure za trgovine, naglašavamo važnost načina pisanja formulacija s obzirom na to da nas prati 1250 poslovođa. Naglasak je na jednostavnosti, jasnoći i konkretnosti u svim smjerovima komunikacije.

Gdje je kupac u poslovanju Studenca? Vodite li se postulatom da je kupac u središtu poslovanja, ali i zaposlenici? 

Ne bih ograničio važnost kupaca i zaposlenika jer su oni način življenja Studenca. Od početka moje karijere kolege zaposlenici uvijek su bili prioritet. U svijetu maloprodaje ista važnost pridaje se i kupcima. „Zadovoljan zaposlenik je najbolji zaposlenik“ nije samo fraza pa u protekle dvije godine neprestano radimo na aktivnostima koje našim zaposlenicima omogućavaju stepenicu više u njihovu razvoju. Uvijek ima mjesta za napredak u tom odnosu, no svakodnevni trud i posvećenost izgradnji odnosa sa zaposlenicima predstavljaju garanciju za uspjeh. Samo zaposlenik koji istinski osjeća korporativnu kulturu Studenca može svakoga dana pristupiti kupcu u našoj trgovini jedini mogući način – ljubazno i uslužno te s osmijehom.

‘Velika prednost Studenca leži u disperziji mreže trgovina jer ona pruža mnogo prostora za napredak, posebice na mikro-lokacijskoj razini. Na otocima su one ‘centar svijeta”

Studenac je jedinstven na tržištu jer ima svoje prodavaonice tamo gdje nema trgovačkih lanaca ili su to trgovine koje jedine rade cijele godine, naročito na otocima. Koji su izazovi ili uspjesi u upravljanju takvom mrežom?

Pozitivan stav na početku radnog dana neophodan je za postizanje uspjeha, stoga i ja prije svega volim isticati pozitivne aspekte. Svako otvaranje nove trgovine za nas uvijek iznova znači veselje kada vidimo brend Studenca na još jednoj lokaciji. Svaka nova trgovina donosi dodanu vrijednost za sve naše nove i postojeće kupce, pružajući zadovoljstvo kroz raznoliki asortiman, atraktivan izgled trgovina, primamljivu akcijsku ponudu i druge aspekte koji zaokružuju proces otvaranja.

Na otvorenja možemo gledati i kao na prilike ispunjene izazovima. Naime, svako novo otvorenje znači pronalaženje kolega koji će u narednim mjesecima i godinama biti lice prodavaonice te podrazumijeva specifične logističke izazove, posebno na udaljenim otocima. Ipak, otvorenja su uvijek bila izuzetno uspješna i pozitivna iskustva tijekom moje karijere. Velika prednost Studenca leži upravo u velikoj disperziji mreže trgovina jer ona istovremeno pruža mnogo prostora za napredak, posebice na mikro-lokacijskoj razini. Na svakoj od njih možemo pružiti jedinstveno iskustvo kupnje, zadržavajući pritom visoke standarde i kvalitetu Studenca. Upravo kako bismo unaprijedili iskustvo kupaca, razvili smo i stalno unapređujemo inovativna rješenja unutar svog formata trgovina, uključujući gastro odjele, HOT DOG pultove i slično.

Što se tiče otoka, postojeće i nove trgovine na otocima predstavljaju poseban doživljaj. Naši redoviti obilasci tih trgovina su, s jedne strane, izazov s obzirom na ograničen broj trajektnih linija, ali je uvijek zadovoljstvo uočiti da je Studenac vrlo često „centar svijeta“ stanovnicima tih otoka.

Koji su planovi Studenca za ovu godinu kada je riječ o prodajnoj mreži?

Planovi Studenca za tekuću godinu postavljeni su s jasnim usmjerenjem na kontinuirani rast. Organski rast i akvizicije su svakodnevna stvarnost te sam siguran da nas u 2024. očekuje niz uspjeha u tom području. Trenutno u Dalmaciji imamo 604 aktivne trgovine, a vjerujem i nadam se da ćemo u tekućoj godini dostići brojku od 650. Potencijala za rast uvijek ima s obzirom na mnoge lokacije na kojima naši kupci ne mogu svakodnevno doživjeti Studenac. O tome svjedoče i dnevne migracije kupaca u naše novootvorene trgovine. Suradnja sa svim kolegama iz različitih sektora omogućuje nam da aktivno tražimo i identificiramo nove lokacije za otvaranje trgovina.

Članak je nastao u suradnji sa Studencem

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.