SDP kritizirao projekt cjelodnevne škole

Autor:

03.05.2023., Zagreb - Konferencija za medije SDP-a o kontroverzama oko cjelodnevne skole na kojoj su govorile Sabina Glasovac, potpredsjednica SDP-a i Hrvatskog sabora te Tanja Djakovic, potpredsjednica SDP-a Zagreb i voditeljica SDP-ovog Savjeta za odgoj i obrazovanje. Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Goran Stanzl/PIXSELL

SDP je u srijedu kritizirao projekt cjelodnevne škole koji provodi Ministarstvo znanosti i obrazovanja i predložio da se postojeći cjelodnevni programi postupno proširuju u prva četiri razreda diljem Hrvatske, i to u okviru ideje o devetogodišnjoj osnovnoj školi.

Potpredsjednica SDP-a Sabina Glasovac kazala je na konferenciji za novinare da je puno prihvatljivije da se osigura infrastruktura da sve škole mogu prijeći na nastavu u jednoj smjeni.

Također, zauzela se da se nadograde i teritorijalno prošire modeli cjelodnevne nastave koji se uspješno provode u hrvatskim školama, te da troškove za nastavu koju održavaju dvije učiteljice u pokrije država a ne osnivači.

Glasovac je podsjetila da se prema Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije, koja je jednoglasno usvojena 2014. godine, treba provoditi devetogodišnja osnova škola. Sadašnjoj ideji o reformi nedostaje vrijeme od jedne godine u koje je bi se rasporedili previše zgusnuti programi i smanjilo opterećenje učenika i nastavnika, smatra.

“U centru ideje reforme sada je novac”

“U centru ideje reforme koja se provodi sada jest novac a ne djeca. Lijepo je da imamo novaca, ali ključ uspjeha reforme je čovjek”, kazala je potpredsjednica SDP-a i dodala da su učitelji potpuno poništeni jer ih nitko nije niza što pitao.

Ističe kako još nisu poznati kurikulumi za nove predmete koji su najavljeni reformom, a reforma općenito nedomišljena i zaobilazi nastavnike.

Škole se zbog toga ne javljaju za eksperimentalni program reforme, a vlasti preko osnivača vrše pritiske na škole da promijene već donesene negativne odluke o provođenju eksperimentalne faze reforme, kazala je.

Voditeljica SDP-ovog Savjeta za odgoj i obrazovanje Tanja Djaković izrazila je razumijevanje za škole koje nisu prihvatile eksperimentalni program reforme jer škole ne znaju što ih čeka.

Na školske se odbore i škole vrše pritisci da promijene negativnu odluku koje su već donijele no lobiranje je dopušteno prije donošenje odluka, ali nije prihvatljivo nakon toga, kazala je Djaković.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.