Renault Clio (2023.): premijera i veliko osvježenje francuskog prvaka niže klase

Autor:

Renault

Renault Clio žari i pali otkako je prvi put sišao s trake 1990., a dosad ih je u svijetu prodano 16 milijuna! Stiže osvježenje…

Renault Clio, jedan od ključnih modela niže klase, od 1990., kad je predstavljen model prve generacije, oborio je međunarodni rekord u prodaji te je dvaput proglašen Europskim automobilom godine (1991. i 2006.). Dosad je predstavljen u pet generacije te slovi za jedan od najlegendarnijih gradskih automobila! Renault Clio pete generacije, predstavljen početkom ožujka 2019. na salonu u Ženevi, za petu tržišnu godinu temeljito je redizajniran. Tehnološki je izbrušen i stilski ušminkan strategijom Nouvelle Vague.

Stil redizajniranog modela još je atraktivniji, a njegova upečatljiva i nadasve chic unutrašnjost ilustrira novi dizajnerski smjer marke. Tehnološki napredan prednji kraj odiše snagom, u cijelosti obnovljen svjetlosni potpis utjelovljuje identitet marke, a zategnute, precizne i aerodinamične linije daju posebnu emocionalnu dimenziju ovom dinamičnom i upečatljivom statusnom simbolu. Poboljšana je i tehnološka oprema, pa tako sve inačice novog modela imaju digitalnu instrumentnu ploču.

Novi Renault Clio nudi najširu paletu motora u klasi, usklađenu s potrebama različitih kupaca. U ponudi motora ističe se E-Tech Full Hybrid snage 145 KS koji učinkovito spaja užitak u vožnji i uštede. Dostupan je s brojnim razinama opreme, uključujući novu inačicu Esprit Alpine koja se jedinstvenim sportskim, tehnološkim i profinjenim izgledom te dinamičnošću savršeno uklapa u strategiju Renaulution.

Foto: Renault

Renault Clio se u svakoj generaciji pokazao uspješnim! U Francuskoj je najprodavaniji automobil svih vremena, a u svijetu je prodan u 16 milijuna primjeraka. Unaprijeđen novim dizajnom s još oštrijim prednjim krajem, novi Clio je spreman zakoračiti u novu eru. Dostupan je s hibridnim motorom E-Tech Full Hybrid koji jamči zabavne vozne osobine i pritom malo troši! Motor razvija 145 KS i ispušta 93 g CO2 po km, a svojom učinkovitošću olakšava energetsku tranziciju kupaca u brojnim zemljama, rekao je Fabrice Cambolive, direktor marke Renault.

Clio nas je oduševljavao svakom novom generacijom! Uvijek je ispunjavao naše želje i potrebe, bio u tijeku s aktualnim trendovima i zadržao ono što ga čini posebnim. Bilo nam je važno očuvati vrijednosti koje taj legendarni automobil predstavlja. Da bismo u tome uspjeli, prilagodili smo ga današnjem vremenu te smo osmislili novi dizajn, usmjeren na ljude i tehnologiju. Novi Clio uspješno spaja izdašne obline i isklesane površine s naglašeno tehničkim, strukturiranim, preciznim i dinamičnim linijama.
Gilles Vidal, potpredsjednik odjela za dizajn

SUVREMENIJI I ODVAŽNIJI STIL
Novi je Clio dizajniran tako da odražava Renault dizajnerski pristup koji u središte stavlja ljude i tehnologiju. Novi središnji Renaultov logotip daje izražajnost potpuno obnovljenom prednjem kraju. Marka kroz novi redizajn želi ponuditi suvremenije, upečatljivije i održivije automobile za život i uživanje, utemeljene na već stečenim vrijednostima. Novi prepoznatljivi svjetlosni potpis, koji će u budućnosti zasjati na svim modelima marke, savršeno se uklapa u novi dizajn te odražava njegova ključna obilježja: preciznost i tehničko umijeće. Poboljšan je i putnički prostor: nove presvlake i novi materijali iz bioloških izvora daju suvremen pečat novom Cliju te značajno poboljšavaju dojam kvalitete i iskustvo u unutrašnjosti. Inačica Esprit Alpine najbolje utjelovljuje duh nove generacije koju u cijelosti prožima sportskim duhom i elegancijom.

NOVI VANJSKI DIZAJN: JOŠ ODVAŽNIJI IZGLED

  • Prednji kraj kao statusni simbol

Prednji kraj novog Clija posve je obnovljen: isklesane i zategnute linije te reljefni obrisi djeluju suvremeno i poletno. Veća prednja maska s uzorkom šahovske ploče odaje dojam snage i sportskog duha. Boje prednje maske (tamnije oko logotipa i svjetlije prema rubovima) stvaraju dojam dubine i tehničke preciznosti. Ti su elementi dizajna radikalno promijenili lice Renaulta Clio te ga učinili privlačnijim.

  • Upečatljiv logotip

Brušeni i matirani prednji logotip Nouvel’R odaje počast nasljeđu marke. Njegova je geometrija jednostavna, znakovita i bezvremenska. Optički učinak dvaju isprepletenih rombova stvara dojam komplementarnosti i neprekidnog kretanja te jasnije no ikad prenosi identitet nove generacije.

  • Isklesani aerodinamični spojler

Ispod prednje maske inačica Techno i Esprit Alpine ugrađen je prednji spojler, nadahnut svijetom automobilističkih sportova. Isklesani oblici i napete reljefne linije naglašavaju i osnažuju prednji kraj. Spojler inačice Techno izveden je u boji karoserije, dok je u inačici Esprit Alpine obojen mat sivom bojom Shale.

  • Novi svjetlosni potpis uvodi novi vizualni identitet

Novi je Clio prvi serijski automobil nastao u okviru strategije Nouvelle Vague, o čemu svjedoči i novi svjetlosni potpis prednjih svjetala, oblikovan po uzoru na logotip: okomita LED dnevna svjetla oblikom naznačuju obris polovice Renaultova logotipa, istovremeno naglašavajući živahan i poletan karakter prednjeg kraja i jačajući povezanost modela s imidžem marke.Tanka Full LED prednja svjetla, ugrađena u sve inačice, daju oštar pogled automobilu te odražavaju preciznost i tehničko umijeće. Kompaktnija su te uključuju pet tehnološki naprednih svjetlosnih snopova (u usporedbi s dosadašnja tri) koji automatski prilagođavaju intenzitet dugih i kratkih svjetala.

  • Dinamičniji stražnji kraj

Stražnji je odbojnik također prerađen: aerodinamični zračni otvori vizualno proširuju stražnji kraj, pospješuju prianjanje i naglašavaju tehničku moć automobila. Ovisno o inačici, donji dio stražnjeg kraja obojen je mat crnom bojom (prve dvije inačice), sjajno crnom bojom (inačica Techno) i mat sivom bojom Shale (inačica Esprit Alpine). U ponudi je dostupno i šest opcija difuzora (sa ili bez ispušne cijevi u hibridnim inačicama i ovisno o razini opreme).Suvremena stražnja svjetla imaju prozirne pokrove koji nagovještavaju suvremenu, tehnološki naprednu unutrašnjost. Njihovi sjajni vanjski rubovi usklađeni su s prednjim svjetlosnim potpisom.

  • Profinjene boje i upečatljivi naplatci

Nova je generacija dostupna u sedam elegantnih boja karoserije: bijela Glacier, crna Star, siva Shale, plava Iron, crvena Flame, narančasta Valencia i siva Rafale – nova troslojna boja koja izdaleka djeluje obično, a izbliza svjetlucavo.Privlačan stav novog modela naglašavaju upečatljivi naplatci do 17 inča. Ponuda uključuje šest opcija naplataka, uključujući četiri opcije aluminijskih naplataka dostupnih za različite inačice. Primjerice, inačica Techno ima 16-inčne brušene crne aluminijski naplatke. Svi naplatci imaju novi središnji Renaultov logotip od brušenog aluminija.Kućišta retrovizora ostalih inačica obojena su crnom bojom Star, baš kao i shark antena inačica Techno i Esprit Alpine.

  • Nepromijenjene dimenzije

Bez obzira na stilske promjene u unutrašnjosti, Clio je zadržao proporcije prethodnika: dugačak je 4053 mm, širok 1988 mm i visok 1439 mm. Zahvaljujući poboljšanjima u unutrašnjosti, putnički prostor novog Clija sada je udobniji i ugodniji. Čim stupite u unutrašnjost pozornost će vam privući fini i održivi materijali vrhunske kvalitete. Prostranost i ergonomičnost i dalje su glavni aduti ovog vozila koje svim putnicima pruža neusporedivu razinu udobnosti. Tehnološka oprema nove generacije jamči bolje korisničko iskustvo te obuhvaća niz povezanih usluga i aplikacija koje putovanje čine opuštenim i ugodnim, kako za vozača tako i za putnike.

  • Tkanina iz održivijih izvora

Sjedala, obloge vrata i armaturne ploče inačice Techno presvučeni su posebno razvijenom održivom tkaninom sa 60-postotnim udjelom modalnih vlakana TENCEL – celuloznih vlakana iz bioloških izvora koje proizvodi Lenzing Grupa.  U skladu sa strategijom eliminacije ugljičnog otiska, novi je Clio prvi Renaultov model koji u velikoj mjeri upotrebljava modalna vlakna TENCEL. Poznata po iznimnoj mekoći, ta su vlakna dobivena iz obnovljivog izvora – prirodnog drva koje potječe iz poluprirodnih europskih šuma kojima se gospodari na održiv način i koje rastu bez upotrebe kemijskih gnojiva ili umjetnog navodnjavanja te apsorbiraju velike količine ugljičnog dioksida. Modalna vlakna TENCEL proizvedena su uz pomoć obnovljive energije i nose znak za okoliš EU-a – oznaku okolišne izvrsnosti koji se dodjeljuje proizvodima i uslugama koje ispunjavaju visoke okolišne standarde tijekom čitavog životnog vijeka.Osim toga, u Cliju nisu upotrijebljeni kožnati materijali: površine putničkog prostora obložene su prevučenom zrnatom tkaninom (TEP), proizvedenom od kombinacije vlakana iz bioloških izvora i poliesterskih vlakana. Riječ je o materijalu koji zahtijeva manje vode i energije pri bojenju (za razliku od bojenja konvencionalnim postupkom) i koji, uz zaokret u pogledu kožnatih materijala, potvrđuje održive vrijednosti marke.

  • Profinjena sjedala

Sjedala novog Clija odišu otmjenošću i sportskim duhom. Nasloni za glavu imaju ergonomičan, tanak i elegantan dizajn, dok obujmljujući oblik sjedala i gusti pjenasti ispun jamče udobno sjedenje. Svaka inačica nudi poseban spektar boja u smislu sjedala i naslona, šavova i ukrasnih elemenata. Inačica Esprit Alpine ima i posebna sjedala.

  • Nova, suvremenija armaturna ploča

Na armaturnoj ploči novog Clija nalazi se digitalni zaslon bez okvira koji, ovisno o inačici, mjeri 7 ili 10 inča. Ovisno o zemlji i inačici, novi Clio može biti opremljen radijem i sustavom R&GO ili multimedijskim sustavom Renault Easy Link. Logotip Nouvel’R na upravljaču unosi dašak elegancije u kokpit.POSEBNO DINAMIČNA INAČICA ESPRIT ALPINE
Nakon Australa, prvog Renaultova modela ponuđenog u inačici Esprit Alpine, a zatim i novog Espacea, ta je sportska, tehnički napredna i elegantna razina opreme sada dostupna i za novi Clio. Spojivši prepoznatljiva obilježja marke Alpine s Renaultovim novim stilskim jezikom, inačica Esprit Alpine udahnula je dinamičniji karakter novom Cliju.

  • Sportska vanjština

Prednja maska naglašava sportski izgled i odvažan dizajn novog Clija. Primjenom tehnike vrućeg prešanja i upotrebom boja koje gradiraju od tamne u središnjem dijelu prema kromiranoj sjajnoj na rubovima maske postignut je dojam dubine i snage. Sjajno crna vodoravna linija presijeca masku i proteže se sve do prednjih svjetala. Logotip je također prerađen da bi se naglasila tehnička svojstva vozila, a njegova ekskluzivna završna obrada od brušenog aluminija izvedena je u ledeno crnoj boji. Posebna oznaka Esprit Alpine dodana je na luk prednjeg blatobrana.Prednji spojler mat sive boje Shale dočarava svijet trkaćih vozila i automobilističkih sportova koji ova inačica utjelovljuje. Ista se boja nalazi i na bočnim letvicama te na stražnjem difuzoru. Aerodinamični usisnici zraka na odbojniku vizualno proširuju stražnji kraj, dajući novom modelu naglašeno sportski izgled.Inačica Esprit Alpine dostupna je sa 17-inčnim aluminijskim naplatcima u duhu marke Alpine: brušeni crni naplatci s pepeljasto sivim premazom te s plavim ili sivim središnjim vijkom (ovisno o boji karoserije) pridonose dinamičnosti, uglađenosti i tehnološkom dojmu vozila. Tu je još i sjajno crna oznaka Clio na stražnjem kraju.

  • Profinjena unutrašnjost

Inačica Esprit Alpine ima i posebnu unutrašnjost koja odiše prvoklasnim sportskim duhom i profinjenošću. Obujmljujući oblik sjedala pruža bolju bočnu potporu i veću udobnost. Sjedala su presvučena ekskluzivnim materijalima, pri čemu je  središnji dio naslona i sjedala obložen svjetlijom sivom tkaninom koja naglašava sportski karakter modela. Bočne su strane obložene debljim materijalom. Specifični tehnički uzorci utkani su u svaki detalj, uključujući uzorak sjedala u obliku slova Y koji podsjeća na majice profesionalnih sportaša. Plavi šavovi i slovo A koje je toplinski utisnuto u gornji dio naslona, i koje simbolizira marku Alpine, upotpunjuju ovu sportsku inačicu. Zastava plave, bijele i crvene boje koja simbolizira Francusku ušivena je na bočnu stranu sjedala.U inačici Esprit Alpine također su upotrijebljeni održivi materijali.

INTUITIVAN I ZABAVAN

Novi Clio nudi praktičnije i jednostavnije tehnologije uz koje je boravak u vozilu osjetno kvalitetniji, kako za vozača tako i za putnike. Uz multimedijski sustav Renault Easy Link, postavke sustava MULTI-SENSE i dvadeset sustava za pomoć u vožnji, novi Clio pruža krajnje intuitivno iskustvo te se s pravom može smatrati „automobilom za život i uživanje”.

TEHNOLOGIJA 

  • Digitalni zasloni u čitavoj ponudi modela

Nove usluge i najnaprednije povezane značajke omogućuju intuitivniju upotrebu vozila. Sve su inačice dostupne s digitalnom instrumentnom pločom veličine 7 ili 10 inča. 10-inčni zaslon podržava zrcaljenje navigacijskih karata te se prilagođava odabranom načinu rada i postavkama sustava MULTI-SENSE.

  • Bežično povezivanje pametnog telefona

Novi Clio opremljen je multimedijskim sustavom Easy Link koji omogućuje pristup mnoštvu aplikacija, uključujući navigaciju, proaktivno održavanje i multimedijske sadržaje.Renault Easy Link dostupan je u dvjema inačicama koje podržavaju bežično povezivanje putem sustava Android Auto i Apple CarPlay:– sa 7-inčnim zaslonom;– s 9,3-inčnim zaslonom s ugrađenom navigacijom (serijski dostupan u inačici Esprit Alpine).

  • Sustavi za pomoć u vožnji koje kupci posebno cijene

Novi Clio ima 20 naprednih sustava koji vožnju čine jednostavnijom i sigurnijom no ikad. Ti se sustavi dijele u tri skupine: vožnja, parkiranje i sigurnost.Među najvažnijim značajkama valja istaknuti aktivnu pomoć za vozača, kameru s 360-stupanjskim prikazom i aktivno kočenje u nuždi sa senzorima za prepoznavanje biciklista i pješaka. Zahvaljujući sveobuhvatnoj ponudi sustava za pomoć u vožnji. novi je Clio jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi.Aktivna pomoć za vozača jedan je najvažnijih sustava za bezbrižnu vožnju uz najveću razinu sigurnosti. Sustavi za pomoć u vožnji uključuju adaptivni tempomat, funkciju Stop & Go i sustav za zadržavanje vozila u središtu prometnog traka (što odgovara autonomnoj vožnji druge razine) te značajno pojednostavnjuju vožnju autocestom i u prometnim gužvama.Novi je model serijski opremljen i aktivnim kočenjem u nuždi koje upozorava vozača na opasne situacije i tako maksimalno povećava sigurnost u vožnji. Ako vozač ne reagira na vrijeme, sustav će automatski zakočiti automobil.

Clio je opremljen nizom sustava za pomoć pri parkiranju, uključujući sustav za parkiranje slobodnih ruku i kameru s 360-stupanjskim prikazom okruženja vozila iz ptičje perspektive koja prikazuje prepreke sa sve četiri strane vozila.Automatski klima-uređaj, kartica „Slobodne ruke” i bežični punjač pametnog telefona samo su neke od brojnih prednosti koje boravak u novom Cliju čine savršeno prilagodljiv i ugodnim. Od ostalih prednosti valja izdvojiti suvozačevo sjedalo podesivo po visini te središnji naslon za ruke (od inačice Techno). Putnici na stražnjoj klupi uživat će u olakšanom pristupu unutrašnjosti i izdašnom prostoru za koljena, a tu je još i 391-litreni* prtljažnik, najveći u klasi!Sustav MULTI-SENSE otvara vrata u svijet novih iskustava te vam omogućuje da prilagodite osvjetljenje armaturne ploče i središnje konzole.

NAJCJELOVITIJA PONUDA MOTORA U SEGMENTU
Novi Clio nudi niz različitih pogona, uključujući tehnološki napredan hibridni motor E-Tech Full Hybrid od 145 KS. Taj motor pruža užitak električne vožnje u gradu istodobno smanjujući potrošnju goriva i emisije CO2. Na raspolaganju su još i benzinski, dizelski i benzinsko-plinski motor s različitim razinama snage koji zaokružuju ovu sveobuhvatnu ponudu. To znači da svaki kupac može odabrati motor koji najbolje odgovara njegovim navikama i zahtjevima!Pomoćnik za eko-vožnju dostupan je bez obzira na odabranu vrstu pogona, a vozače savjetuje kako uštedjeti gorivo i smanjiti emisije CO2.

E-Tech Full Hybrid 145: spoj zabavnih voznih osobina i male potrošnje Renault je 2020. godine počeo ugrađivati hibridni motor E-Tech Full Hybrid u svoje modele, pa tako i u Clio. Nova generacija Clija dostupna je s istom tehnologijom motora od čak 145 KS.Tehnologija punog hibrida E-Tech, za koju je prijavljeno više od 150 patenata, temelji se na Renaultovoj stručnosti u Formuli 1 – posebno kada je riječ o prikupljanju i obnavljanju energije. Zahvaljujući njoj, novi je Clio još dinamičniji i učinkovitiji. Serijsko-paralelna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindarskim termičkim motorom snage 69 kW / 94 KS, inteligentnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh.Mjenjač ima četiri stupnja prijenosa za termički motor i dva stupnja prijenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech Full Hybrid može kombinirati snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako povećati energetsku učinkovitost.Osim automatskog pokretanja u 100 % električnom načinu rada, ovaj motor omogućuje da do 80 % vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40 % (u usporedbi s konvencionalnim benzinskim motorom). U segmentu hibridnih gradskih automobila, nova se generacija može pohvaliti najvećim kapacitetom baterije u gradskoj vožnji. A zahvaljujući učinkovitom motoru, vrijednosti emisija CO2 jedne su od najboljih u klasi (od 93 g/km)! Novi je Clio usto tih poput pravih električnih automobila, pri čemu se ne morate zaustavljati da biste napunili bateriju.

  • TCe 100 LPG: svestrani motor s niskim uporabnim troškovima

Nova je generacija dostupna i s trocilindarskim motorom s turbopunjačem TCe 100 LPG. Dvogorivni sustav ovog motora poboljšava performanse te smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2 (emisije CO2 manje su za 8 % u usporedbi s ekvivalentnom inačicom s benzinskim motorom). Njegove su performanse također dojmljive: maksimalni okretni moment od 170 Nm postiže pri 2000 o/min, što ga čini posebno svestranim. Uz napunjena oba spremnika, Clio može prevaliti više od 1000 kilometara. Dokazana tehnologija ovog motora jednostavna je, pristupačna i ekonomična. Plinski se pogon tvornički ugrađuje u vozila.

  • TCe 90: motor uravnoteženih performansi

Trocilindarski benzinski motor s turbopunjačem razvija snagu od 90 KS i okretni moment od 160 Nm te je kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Odlikuju ga uglađen rad i jedna od najnižih vrijednosti potrošnje u klasi.

  • SCe 65: štedljivi motor za gradsku vožnju*

Trocilindarski atmosferski motor 1.0 Sce idealan je za sve one koji traže štedljivo rješenje za gradsku i prigradsku vožnju. Kombiniran je s 5-stupanjskim mjenjačem, ima 65 KS i okretni moment od 95 Nm te jamči uglađenu vožnju gradskim područjima.

  • Blue dCi 100: spoj visokih performansi i male potrošnje

Motor snage 100 KS i okretnog momenta od 260 Nm savršen je za učestalo korištenje i potrebe flotnih kupaca. Taj štedljivi i učinkoviti motor kombiniran je sa 6-stupanjskim mjenjačem koji smanjuje broj okretaja motora pri brzinama većim od 110 km/h. Novi Clio Blue dCi posebno je učinkovit na autocestama i otvorenim cestama. Motor ispunjava najnovije emisijske norme, budući da je opremljen sustavom selektivne katalitičke redukcije koji se smatra najučinkovitijim sustavom naknadne obrade dušikovih oksida (NOx).

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.