Rad s darovitom djecom treba trajati od vrtića do kraja srednje škole

Održan je okrugli stol pod nazivom ‘Darovita djeca: potencijal koji može preobraziti Hrvatsku u suvremenije društvo’.

Raspravu u sklopu projekta PANDA organizirala je Udruga Bioteka, a sudjelovali su stručnjaci  na području odgoja i obrazovanja: pomoćnica pročelnika Gradskog ureda za obrazovanje, mr. sc. Katarina Milković, prof., Ksenija Ranogajec Benaković, psihologinja iz Udruge Vjetar u leđa i dječjeg vrtića Mali princ, Kristina Duvnjak, profesorica biologije i voditeljica Biotekinih programa edukacije te Sara Šćurić, magistrica primarnog obrazovanja i profesorica hrvatskog jezika. Događaj je moderirala novinarka Irena Plejić Premec.

Raspravljalo se o metodama prepoznavanja darovitih učenika, kojih je u svijetu oko 3%, nastavnom sadržaju koji treba odgovarati njihovim potrebama, primjerima iz prakse te važnosti edukacije učitelja za rad s darovitom djecom, kako njihov razvoj ne bi ovisio o entuzijazmu pojedinaca.

“Potrebno je probuditi svijest u društvu o darovitoj djeci i učiteljima osigurati konkretnu, sustavnu i planiranu edukaciju kako bi znali kako pristupiti takvim učenicima. Budući da djeca najbolje uče kroz samostalne istraživačke procese, potrebna je široka suradnja stručnjaka iz različitih sektora kako bi djeca mogla kvalitetno učiti“, izjavila je Duvnjak.

“Tijekom rasta i razvoja baš svakog djeteta silno je važna uloga i podrška obitelji te suradnja odgojitelja i učitelja, ali i stručnih suradnika, pedagoga, psihologa, defektologa, edukacijskih rehabilitatora, zdravstvenih voditelja, Agencije za odgoj i obrazovanje i organizacija civilnog društva. Osobno zagovaram povezanost vertikale – vrtić, osnovna i srednja škola“, izjavila je Milković.

Naglašeno je i kako civilne udruge mogu biti kvalitetan resurs za edukaciju.

Komentiraj