Opel Astra H (2004. – 2010.): najčešći kvarovi ljutog protivnika Golfa 5

Autor:

Foto: Opel

Problemi s ABS-om zbog prodora vode, neispravni nosači prednjih ramena, lupanje u prednjem pogonskom vratilu, otkazivanje kompresora i izmjenjivača topline klima uređaja, curenje filtra goriva dizelaša 1.3 i 1.9, otkazivanje filtra čađe (DPF)…

Opel Astra H, treće generacije, na tržište je stigla krajem 2013., kao izravni protivnik modela Volkswagen Golf 5. Nešto je veća, čak masivnija (70 kg više), a uz benzince Ecotec, 1.4 i 1.6, posebno je bio cijenjen bio Isuzuov dizelaš 1.7 CDTI, koji je stizao iz pogona u Poljskoj, a zadržao je izvornu kvalitetu (Isuzu je bio u većinskom vlasništvu koncerna General Motors).

Uz to je Opel Astra treće generacije dobila vrlo solidnu i izdržljivu limariju, izdržljivo podvozje, te je bila na dobrom glasu među našim kupcima. To su potvrdila i iskustva s našim testnim modelima. A ovo su svi bitni nedostaci i kvarovi te serije:

Foto: Opel

PROBLEM
Kontrolna lampica ABS svijetli.
UZROK
Utjecanje vode u priključak davača broja okretaja stražnjeg kotača ABS.
POPRAVAK
Provjerite ima li korozije na priključku davača broja okretaja stražnjeg kotača ABS. Zamijenite ako je potrebno. Napunite silikonskim mazivom novi priključak davača broja okretaja stražnjeg kotača ABS.

PROBLEM
Nije moguće izvršiti kalibraciju davača kuta upravljača koristeći odgovarajuću dijagnostičku opremu.
UZROK
Davač kuta upravljača nije poravnat.
POPRAVAK
Odspojite akumulator. Pričekajte 5 minuta. Skinite upravljač. Podesite davač kuta upravljača u centralni položaj. Stavite upravljač. Ponovno spojite akumulator. Izvršite kalibraciju davača kuta upravljača koristeći odgovarajuću dijagnostičku opremu.

PROBLEM
Bučan kompresor klima-uređaja između 1500-2000/min.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Instalirajte nadograđeni softver, verzija S/W 13.601, dostupan s TIS CD 56.

PROBLEM
Nepravilna buka iz prostora motora pri ubrzanju između 2000-3000/min pri normalnoj radnoj temperaturi.
UZROK
Cijev klima-uređaja u kontaktu s dijelom karoserije.
POPRAVAK
Pregledajte ima li na cijevi klima-uređaja znakova kontakta s dijelom karoserije. Stavite samoljepljivu traku na cijev klima-uređaja gdje je došlo do kontakta.

PROBLEM
Čudan zvuk iz prednjeg ovjesa pri vožnji preko ‘ležećih policajaca’ pri manjoj brzini kad je temperatura vanjskog zraka visoka.
UZROK
Neispravni nosači prednjeg donjeg ramena ovjesa naprijed.
POPRAVAK
Skinite donja ramena prednjeg ovjesa. Zamijenite ležajeve donjeg ramena prednjeg ovjesa. Koristite specijalan alat. Postavite donja ramena prednjeg ovjesa. Provjerite poravnanje prednjih kotača i prema potrebi podesite.

PROBLEM
Zujanje ili lupanje iz ručice mjenjača u 3. brzini.
UZROK
Sajle ručice mjenjača odašilju zvuk u unutrašnjost vozila.
POPRAVAK
Stavite modificirane sajle ručice mjenjača.

PROBLEM
Zvuk grebanja pri okretanju upravljača.
UZROK
Upravljač se tare o davač kuta upravljača.
POPRAVAK
Skinite upravljač. Stavite traku na donju stranu upravljača. Postavite upravljač tako da davač kuta upravljača bude u centralnom položaju.

Foto: Opel

PROBLEM
Ne starta. Na displeju se pokazuje ‘N’.
UZROK
Neispravno podešavanje prekidača položaja papučice kočnice (BPP).
POPRAVAK
Provjerite radi li prekidač BPP ispravno, podesite ako je potrebno.

PROBLEM
Mjerači instrumentalne ploče variraju. Kontrolne lampice instrumentalne ploče svijetle nasumično.
UZROK
Utjecanje vode u spoj multipriključka sklopa električnih instalacija na pregradnom zidu.
POPRAVAK
Odspojite akumulator prije popravka na sklopu električnih instalacija. Pregledajte priključke sklopa. Zamijenite spojeve multipriključka ako je potrebno. Očistite priključke električnim sprejem. Spojite i odspojite priključak 3 ili 4 puta. Stavite tanki sloj maziva na priključke sklopa električnih instalacija. Ponovno spojite multipriključak sklopa.

PROBLEM
Nije moguće kalibrirati davač kuta upravljača koristeći odgovarajuću dijagnostičku opremu.
UZROK
Davač kuta upravljača nije poravnat.
POPRAVAK
Odspojite akumulator. Pričekajte 5 minuta. Skinite upravljač. Podesite davač kuta upravljača u centralni položaj. Stavite upravljač. Ponovno spojite akumulator. Kalibrirajte davač kuta upravljača koristeći odgovarajuću dijagnostičku opremu.

PROBLEM
Oštećenje na cijevi ekspanzijske posude rashladnog sredstva. Moguće propuštanje rashladnog sredstva iz cijevi ekspanzijske posude.
UZROK
Zakačka usisne cijevi zraka tare se o cijev ekspanzijske posude rashladnog sredstva.
POPRAVAK
Namjestite zakačku usisne cijevi zraka 30° u smjeru suprotnom od kretanja kazaljki na satu. Pritegnite zakačku na 3,5 Nm. Stavite novu cijev ekspanzijske posude rashladnog sredstva ako je potrebno.

PROBLEM
Ručke stražnjih suvozačevih vratiju blokirane u otvorenom položaju.
UZROK
Premale vodilice ručke stražnjih suvozačevih vratiju.
POPRAVAK
Pomoću turpije obradite gornji i donji rub vodilica ručke stražnjih suvozačevih vratiju.

PROBLEM
Bučan kompresor klima-uređaja između 1500-2000/min.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Instalirajte nadograđeni softver, verzija S/W 13.601, dostupan s TIS CD 56.

PROBLEM
Teško uključivanje stupnja prijenosa.
UZROK
Centralna ploča spojke blokirana na ulaznom vratilu prijenosa.
POPRAVAK
Skinite mjenjač. Očistite i podmažite žljebove ulaznog vratila prijenosa. Ponovno stavite mjenjač.

PROBLEM
Zujanje ili lupkanje iz ručice mjenjača u 3. stupnju.
UZROK
Sajle ručice mjenjača odašilju zvuk u unutrašnjost vozila.
POPRAVAK
Stavite modificirane sajle selektora brzina.

PROBLEM
Zvuk lupanja metala iz prednje desne strane vozila u vožnji pri 2000-2500 o/min.
UZROK
Hod između desnog i srednjeg pogonskog vratila.
POPRAVAK
Stavite mazivo na kontaktne površine desnog i srednjeg pogonskog vratila.

PROBLEM
Motor se gasi tijekom promjena brzina. Motor zataji/gasi se kad se vozilo zaustavi.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: programirajte ECM s modificiranim softverom koristeći odgovarajuću opremu.

PROBLEM
Motor se okreće, ali ne uspijeva startati.Kod greške pohranjen u memoriji grešaka kontrolnog modula ABS-a: U2105.
UZROK
Nizak napon napajanja na računalu motora (ECM). Nizak napon napajanja na komponentama za kontrolu rada motora. Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Vijci nosača kondenzatora klima-uređaja su labavi ili nedostaju. Vijci nosača hladnjaka tlačenog zraka turbine (TC) su labavi ili nedostaju. Oštećen hladnjak rashladnog sredstva motora.
UZROK
Neispravno pritegnuti vijci nosača kondenzatora klima-uređaja. Neispravno pritegnuti vijci nosača hladnjaka tlačenog zraka turbine (TC).
POPRAVAK
Pregledajte ima li oštećenja na hladnjaku rashladnog sredstva motora, zamijenite ako je potrebno. Stavite sredstvo za fiksiranje na vijke nosača prije zatezanja. Pritegnite vijke nosača na ispravan moment od 5 Nm.

PROBLEM
Dizel motori 1.3 CDTI i 1.9 CDTI. Gorivo curi iz kućišta filtra goriva. Miris dizela u kabini.
UZROK
Poklopac kućišta filtra za gorivo neispravno zategnut.
POPRAVAK
Pritegnite poklopac kućišta filtra za gorivo na 30 Nm. Koristite specijalan alat: EN46784-10 i EN46784-20.

Foto: Opel

PROBLEM
Dizelski motori 1.3 CDTI, 1.9 CDTI: gubitak snage. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Davač tlaka filtra čestica čađe (DPF) blokiran zbog čestih kratkih relacija vožnje ili hladnih startova. Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nisu pronađene greške: ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom. Provedite postupak regeneracije DPF. Sustav kontrole rada motora aktivirat će kontrolnu lampicu grijača kada se treba provesti postupak regeneracije DPF.

PROBLEM
Ulje motora kontaminirano s dizelskim gorivom. Svijetli kontrolna lampica ‘servis’.
UZROK
Proces regeneracije DPF nije završen.
POPRAVAK
Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom. Zamijenite ulje motora i filtar. Indikator servisnog intervala treba se resetirati samo korištenjem odgovarajuće dijagnostičke opreme. Pristupite memoriji grešaka ECM i obrišite kodove grešaka.

PROBLEM
Prekomjerni prijenos topline na pod.
UZROK
Toplinska zaštita ispušne grane nedovoljna tijekom regeneracije DPF.
POPRAVAK
Skinite toplinsku zaštitu ispuha. Postavite dodatnu toplinsku zaštitu ispuha. Stavite toplinsku zaštitu ispuha.

PROBLEM
Modeli s automatskim mjenjačem: 2. stupanj ili stupanj za vožnju unazad ne rade.
UZROK
Čestice u bloku ventila mjenjača.
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nisu pronađene greške: zamijenite blok ventila mjenjača.

PROBLEM
Gubitak snage. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Kanali sustava povrata ispušnih plinova (EGR) u usisnoj grani začepljeni su naslagama ugljika.
POPRAVAK
Provjerite rad aktuatora ventila povrata ispušnih plinova (EGR). Zamijenite ako je potrebno. Očistite kanale sustava za povrat ispušnih plinova (EGR).

PROBLEM
Nepravilno paljenje dizel motora 1.7 CDTI. Trzanje motora. Motor se gasi i neće se ponovno pokrenuti.
UZROK
Ulazak prljavštine u ventil kontrole protoka goriva.
POPRAVAK
Otvorite poklopac na zaštiti ispod motora. Temeljito očistite ventil kontrole protoka goriva i okolni prostor. Podmažite O-prsten sa čistim uljem motora. Stavite novi ventil kontrole protoka goriva. Probna vožnja. Povećajte broj okretaja motora dok se ograničivač okretaja ne aktivira 3 puta. Provjerite ima li propuštanja goriva. Pripazite da ne uđe prljavština u pumpu za gorivo.Temperatura ulja motora mora biti najmanje 80°C.

PROBLEM
Dizel motor 1.7 CDTI: jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.
UZROK
Nepodešenost podupirača nosača alternatora.
POPRAVAK
Postavite modificirani nosač alternatora.

PROBLEM
Dizel motor 1.7 CDTI: zataji/gasi se kada se vozilo zaustavi.Loša reakcija na gas. Motor ne može startati. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Neispravan ventil kontrole protoka goriva.
POPRAVAK
Stavite modificirani ventil za kontrolu protoka goriva (nalazi se na visokotlačnoj pumpi).

PROBLEM
Motor se gasi iako mjerač količine goriva pokazuje napunjenost 1/8.
UZROK
Predkomora u spremniku goriva davača pokazivača razine goriva u spremniku ostala je bez goriva. Predkomora u spremniku neće se puniti ako je razina goriva niska.
POPRAVAK
Stavite modificiranu predkomoru u spremnik goriva.

PROBLEM
Dizel motor 1.7 CDTI. Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Greška softvera kontrolnog modula mjenjača (TCM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike kako biste eliminirali druge moguće uzroke Ako nisu pronađene greške: ponovno programirajte kontrolni modul mjenjača (TCM) s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Akumulator ispražnjen. Nepravilan zvuk iz pomoćnog pogonskog remena.
UZROK
Greška spojke remenice alternatora.
POPRAVAK
Stavite modificiranu remenicu alternatora. Koristite specijalan alat: KM-6372.

PROBLEM
Motor teško starta i slabo radi.
UZROK
Ventil povrata ispušnih plinova (EGR) blokiran u otvorenom/zatvorenom položaju.
POPRAVAK
Ventil EGR blokiran u zatvorenom položaju: Ponovno programirajte ECM s modificiranim softverom. Ventil EGR blokiran u otvorenom položaju: Skinite ventil EGR-a i zamijenite pločicom za blokadu. Ponovno programirajte ECM s modificiranim softverom.

PROBLEM
Zvuk razvodnog lanca. Istrošeni razvodni lanac.
UZROK
Greška zatezača razvodnog lanca.
POPRAVAK
Ugradite novi razvodni lanac i zatezač

U suradnji s Auto-elektrika Novak d.o.o.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.