Pitanja koja traže odgovor (3): Zašto je održavanje dizelskih motora (znatno) skuplje nego benzinskih?

Autor:

Dizelski motor ima turbopunjač, visokotlačnu pumpu goriva, zahtjevne brizgaljke i zamašnjak podijeljene mase, a izmjena svakog od tih sklopova stoji 1000 do 2000 eura

Dizelski motori se od 2008., kad je prestala proizvodnja Volkswagenovog usisnog dizelaša s direktnim ubrizgavanjem 2.0 SDI, proizvode se isključivo s turbopunjačem, koji se može pokvariti, otkazati i treba ga servisirati (ono čega nema ne može se pokvariti i ne treba servisirati). Usto imaju visokotlačnu pumpu goriva, zahtjevne brizgaljke i zamašnjak podijeljene mase.

Svaka od te četiri stavke (turbopunjač, visokotlačna pumpa goriva, brizgaljke, zamašnjak podijeljene mase) stoji od 1000 do 2000 eura, ovisno je li riječ o originalnim ili zamjenskim dijelovima. Prilikom servisiranja dizelski motori trebaju mijenjati i filtar goriva, čija je cijena od 40 do 100 eura, a skuplje su i ostale stavke.

Zbog toga je redovito održavanje dizelskih motora 50 do 100 posto skuplje nego benzinskih, a razlika u ozbiljnijim zahvatima može biti i veća. Usto, dizelski automobili na tržištu rabljenih imaju u prosjeku dvostruko veću kilometražu, što dodatno povećava rizik izdvajanja za održavanje.

Dizelski motori to kompenziraju nižim troškovima za gorivo, pa isplativost ovisi i o prijeđenoj kilometraži. O tome treba voditi računa prilikom odabira automobila, bilo da kupujete novi ili rabljeni.

Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?

Pitanja koja traže odgovor (2): Zašto su dizelaši štedljiviji od benzinaca?

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.