Novi ‘Indiana Jones’ trebao je biti vrhunac festivala u Cannesu. Kritika ga je sasjekla

epa10637038 Harrison Ford (R) and Calista Flockhart arrive for the screening of 'Indiana Jones and the Dial of Destiny' during the 76th annual Cannes Film Festival, in Cannes, France, 18 May 2023. The festival runs from 16 to 27 May.  EPA/Guillaume Horcajuelo

EPA/Guillaume Horcajuelo

Filmski festival u Cannesu poznat je po tome da svake godine premijerno prikaže dva potencijalno ogromna hit filma najvećih filmskih kompanija. Vrlo često, ti su filmovi bili loši, novinari bi ih rastrgali (sjetimo se novih nastavaka ‘Ratova zvijezda’) te je situacija bila toliko alarmantna da su prije 15-tak godina čelnici hollywoodskih kompanija rekli da neće davati svoje hit filmove festivalu u Cannesu ako organizatori festivala nekako ne zauzdaju novinare. Ove godina ta dva hit filma su ‘Indiana Jones i artefakt sudbine’ (Indiana Jones and the Dial of Destiny) i ‘Killers of the Flower Moon’. Prvi je imao svečanu premijeru u četvrtak navečer, a u petak ujutro bilo je neugodno čitati kritike filma. Kritičari su uništili film.

A trebao je to biti spektakl za kompaniju Walt Disney, toliki da je u Cannes na premijeru došao njihov predsjednik Bob Iger. Iger je kultna figura u Hollywoodu, prije nekoliko godina doveo je kompaniju Wal Disney do vrha, zatim je dao ostavku, ali kako je nakon toga Disney počeo slabije poslovati onda se nedavno vratio na mjesto predsjednika. Nikada do sada nije bio na festivalu u Cannesu, ovog puta se prvi put pojavio.

Uz to, organizatori festivala u Cannesu odlučili su dodijeliti 80-godišnjem Harrisonu Fordu nagradu za životno djelo, on je na Azurnu obalu došao sa suprugom Calistom Flockhart. Sve je izgledalo dirljivo a onda je, po završetku projekcije filma, uslijedio petominutni pljesak publike. Mjerenje dužine pljeska na premijerama u Cannesu nije neko mjerilo, ali pet minuta za takav film doista je premalo. Izostalo je još nekoliko minuta pljeska iz kurtoazije. Nakon toga uzvanici su otišli na party koji se održavao na plaži hotela Carlton, hotela koji se otvorio prije dva mjeseca nakon što je zbog renoviranja koje je stajalo 350 milijuna dolara bio zatvoren dvije i pol godine.

Kada su se probudili u petak ujutro, imali su što i pročitati. ‘Indiana Jones i artefakt sudbine’ peti je i posljednji film slavne franšize, prvi koji nije režirao Steven Spielberg već James Mangold.

“Završnom odlomku nedostaje i uzbuđenja i zabave”, već u naslovu navodi The Hollywood Reporter. “U konačnici, to je prilično tužan komad nostalgije”, navodi Variety, dok je za IndieWire to ‘gotovo potpuno gubljenje vremena’. Magazin Screen smatra da redatelj James Mangold ‘ne pruža uzbudljivu avanturu koju obožavatelji franšize očekuju’.

EPA/Guillaume Horcajuelo

Ako im je neka utjeha, ni novi film Seana Penna nije bolje prošao. Film ‘Black Flies’ natječe se u konkurenciji za Zlatnu palmu, ali nakon odgledanog filma pitate se preko koje debele veze je ovaj film ušao u kompeticiju najvećeg festivala na svijetu. No, organizatori festivala u Cannesu vole Seana Penna pa su tako u program Cannesa prethodnih godina uvrstili i njegova dva posljednja filma koje je režirao ‘The Last Face’ 2016. i ‘Flag Day’ 2021. Nikome nije bilo jasno zašto su to učinili jer (ne)kvalitetom sigurno to nisu zaslužili.

U filmu ‘Black Flies’ Sean Penn glumi iskusnog bolničara koji dobiva partnera početnika (glumi ga Ty Sheridan), prvi je razveden, drugi je tek ušao u vezu. Film prati njihove akcije spašavanja života bilo pretučenoj Ruskinji, bilo trudnoj ženi ovisnici o heroinu koja je HIV pozitivna te se prerano porodi, bilo Arapu koji se guši iz nepoznatih razloga i na rubu je umiranja. Mračan prikaz svih tih događaja vrlo brzo postaje zamoran za gledanje a stvar ne spašava ni bivši boksački prvak Mike Tyson koji glumi njihovog šefa. Gluma mu je mizerna.