NOVE KAMERE Gdje god su postavljene, vozači smanjuju brzinu

Autor:

23.05.2019., Podorljak - U Podorljaku je u funkciju postavljena kamera za kontrolu brzine kretanja vozila, kojih je na nasem podrucju ukupno postavljeno 9 komada. Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Dusko Jaramaz/PIXSELL

Posljednjih dana na cestama diljem zemlje postavljaju se nove kamere za kontrolu brzine. Policija i na taj način želi podići razinu sigurnosti u prometu. Samo prošle godine na našim su cestama poginule 274 osobe. Za 118 izgubljenih života kriva je – brzina.

Prebrzoj vožnji na kraj policija u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji pokušava stati s dvadesetak novih kamera. Prva postaja prometne policije ima ih sedam u središtu i na istoku grada.

“Sustavom upravlja, odnosno obrađuje podatke jedan policijski službenik. U 2023. godini imali smo ukupno 6185 takvih prekršaja, dok u ovoj 2024. godini imamo ukupno preko 2000 prekršaja”, kaže Drago Bukovčak, pomoćnik načelnika Prve postaje prometne policije Zagreb.

Neslavni rekord – čak 199 kilometara na sat gdje je dopušteno 70 – zabilježila je kamera na Slavonskoj aveniji.

NOVE KAMERE Snimaju li tko je vezan, tko koristi mobitel…? Evo što kaže MUP

U policiji navode kako je na fotografiji bitno da se vidi vozilo. Svaka fotografija bi trebala imati datum, vrijeme počinjenja prekršaja, lokaciju, brzinu i registraciju.

Prometne kamere natjerat će vas da podignete nogu s papučice gasa. Osim brzine kretanja vozila, one snimaju i unutrašnjost automobila, odnosno vidi se jeste li bili vezani sigurnosnim pojasom ili ste se možda koristili mobitelom tijekom vožnje.

Policija je 117 kamera do sada razmještala u 400 kućišta diljem Hrvatske. Postavljena su na još 156 mjesta i nabavljeno je 77 novih kamera. Sada se gotovo 200 fiksnih kamera može rasporediti na više od 550 kritičnih točaka.

I dalje među najgorima u EU-u po broju poginulih

Za policiju nema sumnje – više kamera znači više opreza i manje nesreća s najtežim posljedicama.

“Gdje smo god postavili te kamere – brzina je smanjena. To je ono nama osnovno što je bilo bitno. Dakle, nije nam bilo toliko bitno kažnjavanje jer bi se onda skrivale, a lokacije kamera su poznate”, kaže Josip Mataija, voditelj Službe prometne policije MUP-a.

HAK je žrtva ucjene? Iz MUP-a ne otkrivaju dokle je stigla istraga, stručnjaci zabrinuti: “Vrlo je čudno…”

“I ne morate ni znati da je kamera tu, ali po ponašanju ostalih sudionika u prometu koji znaju za tu kameru – kada oni smanje, i ostali vozači smanje”, dodaje.

Trend je pozitivan, slaže se prometni stručnjak, no ističe da smo po broju poginulih u prometu i dalje među najlošijima u Europskoj uniji.

“Moje je mišljenje da tih kamera treba biti i više. Mislim da isto tako trebamo početi s kamerama koje mjere sekcijski nadzor brzine, gdje možemo mjeriti od ulaza do izlaska s neke dionice prosječnu brzinu, gdje ćemo onda imati puno veći efekt. Jer ove kamere nažalost imaju taj jedan točkasti efekt, zato je bitno da ih ima više”, kaže izv. prof. dr. sc. Marko Ševrović sa Zavoda za prometno planiranje na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu.

Prometna policija lani je zabilježila oko 750 tisuća prekršaja. U više od trećine slučajeva bila je riječ o prebrzoj vožnji, izvijestio je HRT.

Konačan kraj noćnim auto okupljanjima, HAKS i MUP pripremili zanimljivu inicijativu promicanja sigurnosti

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.