PREŽIVJETI GUŽVE U ZAGREBU Česti prometni kolapsi postali ozbiljan problem

Autor:

08.02.2024., Zagreb - Guzve na svim prilaznim cestama prema Jandranskom mostu na kojem traju radovi na novoj regulaciji prometa nakon koje bi most isao u sanaciju. Photo: Luka Stanzl/PIXSELL

Luka Stanzl/PIXSELL

Česti prometni kolapsi, stajanje u kolonama i gužve postali su nerješivi i ozbiljni za Zagrepčane – gotovo za sve sudionike na gradskim cestama. Je li ikada bilo gore ili je to samo pogrešan dojam u Studiju 4 HRT-a komentirao je prometni stručnjak prof. Željko Marušić.

Gotovo sa strahom se iščekuje svaki ponedjeljak posebno u jutarnjim satima, kada vozači mogu računati na premještanje radova na mostovima; kvarovi tramvaja su gotovo nezaobilazni, u slučaju da se dogodi nekoliko lakših sudara ili nesreća mogu računati na nepregledne kolone i nepropusne ‘čepove’.

Prof. Marušić ističe da prometni problemi u Zagrebu nisu nikada bili gori.

“Međutim, nije to samo posljedica rada aktualne vlasti jer je ona zatekla stanje koje je nedovoljno dobro ili loše. Istodobno, stalno se generira sve veći broj vozila. U proteklih 20 godina udvostručio se broj vozila na zagrebačkim cestama. Imamo gotovo 600 tisuća vozila u prometu. Problem je u tome što imamo invalidni prometni sustav, prometnice su zagušene, nemamo dovoljno prometnih tokova, javni prijevoz je loš“, komentira Marušić.

PROMETNA PATROLA Uvođenje više tramvajskih kompozicija odmah bi poboljšalo promet

Marušić ističe da u Zagrebu nedostaju nove poveznice poput Jarunskog mosta i drugih:

“Ako nemamo produženu Vukovarsku, i Branimirovu produžene prema Sesvetama, nismo napravili Baštijanovu… Nedostaje nam prometnih pravaca“, poručuje je Marušić.

Kao dodatni problem Marušić izdvaja nedostatak kružnih tokova.

“Oni potpuno rješavaju problem sigurnosti. Treba smanjiti broj znakova, ali treba kažnjavati vozače koji brzinu ne prilagođavaju uvjetima”, upozorava Marušić.

Smatra da se vozači ne kažnjavaju ako ne poštuju dodatna ograničenja brzine u uvjetima kiše ili ne prilagođavaju brzinu prilikom prolaska kroz križanja.

“Dakle, ne treba znakova, nego više pozornosti i kontrola“, ustvrdio je Marušić.

Za kraj, evo i preporuka za početak novog radnog tjedna.

“Najbolji savjet je krenuti ranije kako bi se izbjegle gužve”, poručio je prof. Marušić.

Što se rekonstrukcije Jadranskog mosta tiče, zaključio je da je to trebalo bolje organizirati.

“To je trebalo riješiti preko ljeta. Kad je bio potres i razorni tsunami u Fukushini, u 14 dana su sve ceste bile obnovljene. Japanci bi to mogli napraviti u tri tjedna, a nama trebaju dvije godine“, rekao je Marušić za HRT.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.