Norveška nameće privremena ograničenja Metinim platformama. Zabranjuje personalizirane oglase

Autor:

Foto: Timothy Hales Bennett, Unsplash

Facebooku i Instagramu uskoro će u Norveškoj biti privremeno zabranjeno praćenje korisnika na mreži kako bi ih ciljali oglašavanjem.

Norveška uprava za zaštitu podataka naredila je američkoj tehnološkoj tvrtki Meta, matičnoj tvrtki Facebooka i Instagrama, da prestane prikazivati ​​korisnicima u Norveškoj personalizirane oglase na temelju njihovih online aktivnosti i procijenjenih lokacija. Zabrana stupa na snagu od kolovoza, prema nalogu koji je  poslan Meti 14. srpnja.

Metina oglašivačka praksa na Facebooku i Instagramu trenutno uključuje “obradu vrlo privatnih i osjetljivih osobnih podataka kroz vrlo neprozirne i nametljive operacije praćenja i profiliranja”, napisala je norveška agencija Datatilsynet.

Zabrana takozvanog bihevioralnog oglašavanja trajat će tri mjeseca, počevši od 4. kolovoza. Facebook i Instagram moći će ljudima prikazivati ​​prilagođene oglase, ali samo na temelju informacija koje korisnici daju u odjeljku “o” na svojim profilima.

Meta će se suočiti s dnevnim kaznama od 89.500 eura ako se ne pridržava naloga.

Privremena zabrana mogla bi se ukinuti, ako Meta pronađe način da legalno obradi osobne podatke i da korisnicima pravo da odustanu od ciljanog oglašavanja na temelju praćenja, stoji u nalogu.

Ograničenje dolazi nakon što je Sud pravde Europske unije 4. srpnja presudio da je Meta nezakonito prikupljala podatke ljudi kako bi ih ciljala oglasima bez njihovog izričitog pristanka i na temelju “legitimnog interesa” tvrtke.

Meta je također trenutno pod lupom svog vodećeg regulatora privatnosti podataka, Irske komisije za zaštitu podataka, zbog njezine oglašivačke prakse. Vlasti sa sjedištem u Dublinu kaznile su tvrtku društvenih medija u siječnju s ukupno 390 milijuna eura zbog povrede privatnosti Europljana. Naložio je Meti da pronađe novu pravnu osnovu za svoj poslovni model. Tehnološka tvrtka se žalila na odluku.

Irska komisija za zaštitu podataka planira donijeti odluku o Metinoj pravnoj osnovi za ciljano oglašavanje “najkasnije do sredine kolovoza”, rekao je zamjenik povjerenika agencije i glasnogovornik Graham Doyle.

Irski regulator nadzire Metu prema Općoj uredbi o zaštiti podataka (GDPR) za cijelu Europu jer tehnološka tvrtka tamo ima svoje regionalno sjedište. Druge europske zemlje, poput Norveške, mogu izdati nacionalne odluke na rok od tri mjeseca u “hitnom slučaju” prema GDPR-u.

“Uporno stanje nepoštivanja nakon irskih odluka zahtijeva hitne radnje za zaštitu prava i sloboda europskih subjekata podataka”, napisala je norveška agencija za podatke u svom nalogu.

Norveško regulatorno tijelo prvo je europsko tijelo za privatnost koje je ozbiljno ograničilo Metino poslovanje temeljeno na podacima nakon presude najvišeg suda EU-a. Rekao je da također planira zatražiti hitnu obvezujuću odluku od Europskog odbora za zaštitu podataka (EDPB) — regionalne mreže regulatora privatnosti — kako bi se odlučilo o konačnim mjerama, piše POLITICO.

Irska komisija za zaštitu podataka rekla je da se konzultirala s drugim europskim tijelima i poslala im privremenu procjenu usklađenosti Mete s GDPR-om za ciljano oglašavanje nakon nove sudske presude. Vlasti imaju rok do 21. srpnja da dostave svoje podneske irskom DPC-u, rekao je Doyle.

U odgovoru je Matt Pollard, glasnogovornik Mete, rekao: “Rasprava o pravnim osnovama traje već neko vrijeme i tvrtke se i dalje suočavaju s nedostatkom regulatorne sigurnosti u ovom području… Nastavljamo konstruktivno surađivati ​​s irskim DPC-om , našim vodećim regulatorom u EU, u vezi s našom usklađenošću s njegovom odlukom. Preispitat ćemo odluku norveškog DPA-a i nema izravnog utjecaja na naše usluge.”

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.