Ne parkirajte automobil ispod bora, smola i ptičji izmet oštećuju lak

Autor:

Imago

Pri odlasku na kupanje mnogi parkiraju automobil u hladovini te se izlažu rizicima da na lak padne smola ili ptičji izmet koji ga mogu oštetiti, pogotovo ako se nepažljivo uklanjaju

Pri odlasku na kupanje i u svakoj drugoj prilici kad je sunce visoko, važno je parkirati automobil u hlad, kako pri povratku ne biste ušli u “pećicu”. Mnogi rado biraju borovu hladovinu, ne znajući koliko takav izbor može biti štetan za automobil. Dovoljno je nakratko parkirati ispod bora, da automobil bude “ukrašen” smolom i ptičjim izmetom.

Ako se to odmah i pažljivo ne ukloni, može doći do vidljivog oštećenja boje, kojeg nije lako popraviti. Smola i ptičji izmet agresivno djeluju na površinu boje, razarajući je i upijajući se u nju. Ako se smola duže ostavi na karoseriji automobila, skrutnut će se, te se naknadnim skidanjem može oljuštiti i boja. Ptičji izmet intenzivno prodire u boju te nakon dužeg stajanja na njoj ostavlja smeđe mrlje, koje je teško ukloniti.

Za uklanjanje prljavštine najbolje je koristiti mekanu krpu navlaženu toplom vodom i blagim detergentom. Trljajte nježno i lagano (smolu je potrebno nešto duže), i problem ćete riješiti bez većih posljedica. Ni u kojem slučaju ne koristite otapala, benzin ili pastu za poliranje, jer možete oštetiti lak. U težim slučajevima najbolje je otići u kvalitetnu autopraonicu

Ljeti mnogi traže parking na neprikladnim mjestima, u blizini grmlja, živica i ograda, a automobili su često neprikladno nagurani, što povećava rizik oštećenja ili ogrebotina. Parkiranjem u blizini mora povećava se rizik nakupljanja soli na površinu laka, posebice za vjetrovita vremena (jugo i bura). Sve to vlasnike skupocjenih automobila izlaže riziku oštećenja, koja su neugodna, a popravci su u pravilu skupi.

Ne treba zanemariti ni mogućnost grebanje automobilskog laka, što je specifičan vid divljaštva, koji je prisutan u svim zemljama, kod nas nažalost više nego u kulturnijim europskim zemljama. Nažalost zbog rivalstva, odnosno (sportskog) antagonizma između Splita i Zagreba u središnjoj Dalmaciji su ugroženi automobili zagrebačkih oznaka.

Zbog svega je toga najsigurnije parkirati na osiguranim parkiralištima, koja ljeti nisu jeftina, ali je to isplativije od naguravanja na neosiguranim parkiralištima i ostalim neprikladnim mjestima. Time se višestruko smanjuju rizici slučajnog ili namjernog oštećenja automobilskog laka. Nove kemijske recepture, u kombinaciji s postupcima toplinske obrade u specijalnim pećima osigurale su veliku otpornost na koroziju. Metalizirane boje nešto su otpornije na oštećenja, ali su popravci skuplji

Poliranje samo iznimno
Mnogi nakon najmanjeg oštećenja na površini laka pribjegavaju poliranju, a svakim takvim postupkom skida se površinski, nevidljivi sloj automobilske boje. Zbog toga se to treba raditi samo iznimno, a u čitavom vijeku automobila nisu preporučljiva više od dva postupka poliranja. Poliranje treba obaviti stručno, s odgovarajućim sredstvom, tkaninama i uređajem za poliranje. Ako niste dovoljno stručni, bolje se ne upuštati u poliranje. To treba prepustiti djelatnicima kvalitetnih autopraonica, koje su osposobljene za takve poslove

Tamne boje – veće zagrijavanje
Što su boje tamnije (posebice crna) veće je zagrijavanje automobila na suncu te je ulazak u zagrijan automobil vrlo neugodan. Problem užarene kabine može se umanjiti parkiranjem u hladu ili ostavljanjem malo otvorenih prozore. No, kao što je parkiranje u hladu rizično zbog ptičjeg izmeta i smole, tako ostavljanje malo otvorenih prozora povećava rizik provale u automobil te je to preporučljivo jedino kod automobila s dodatnom blokadom mjenjača. U tom je slučaju svakako uklonite sve predmete s vidljivih mjesta u kabini te ih staviti u zatvorene police ili prtljažnik.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.