Mrgan: Mnogi strojovođe rade i nakon što su izgubili zdravstvenu sposobnost

Autor:

23.11.2017., Zagreb - Konferencija za medije Sindikata strojovodja Hrvatske o stanju u HZ Cargu. Nenad Mrgan. rPhoto: Luka Stanzl/PIXSELL

Luka Stanzl, Pixsell

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan izjavio je za HRT kako “veliki broj strojovođa kod određenih privatnih prijevoznika radi iz mirovine i rade nakon toga što su izgubili zdravstvenu sposobnost”.

U emisiji Hrvatskog radija o željezničkoj nesreći kod Novske u kojoj je poginulo troje, a ozlijeđeno dvanaest ljudi, Mrgan je kazao će u ponedjeljak biti konferencija za novinare na kojoj će se govoriti o neospornim dokazima o neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosnih uređaja između kolodvoru Okučani i Novska u vrijeme vožnje vlaka.

Mrgan je naglasio kako nitko ne želi iznositi optužbe niti utjecati na tijek istrage. Niti itko želi prejudicirati što se tamo dogodilo.

Sigurno je da je došlo do pogreške strojovođe u spletu okolnosti. Dodao je kako je upitno i zašto se strojovođa prethodnog vlaka zaustavio na pruzi. “Imamo neke informacije da on tamo i stanuje. Znamo da se radi o čovjeku starije dobi, koji je dobio otkaz u prethodnoj firmi, znamo da je izgubio zdravstvenu sposobnost drugostupanjske komisije da ne može upravljati vlakom, kasnije je on tu dozvolu negdje ishodio. A to je ono na što želimo upozoriti da veliki broj strojovođa kod određenih privatnih prijevoznika radi iz mirovine i rade nakon toga što su izgubili zdravstvenu sposobnost”, kazao je.

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske rekao je kako treba utvrditi zašto je uopće vlak zaustavljen, jesu li to bili neki privatni razlozi. “Mi sumnjamo da je tu bilo bespotrebno zaustaviti vlak. Ako je primijetio neke neispravnost, trebao je to napraviti na kolodvoru Okučani ili na idućem kolodvoru. Nije bilo razloga da se zaustavlja na otvorenoj pruzi”, poručio je.

Sindikat strojovođa demantira HŽ: Signalizacija između Okučana i mjesta udara nije bila ispravna i nije radila

Ravnateljica Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu Alana Vukić istaknula je kako nema nikakvih informacijama o ovakvim detaljima.

Tek će se danas nakon završenog očevida otvoriti istraga, te će se završiti u datom roku. Navedene detalje ne želi i ne može komentirati.

Državni tajnik za željeznički promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić apelirao je na sve koji iznose određene činjenice da odustanu od toga. “Tijek izvidnog postupka i sama istraga pokazat će tko je napravio propust”, rekao je.

Iz HŽ infrastrukture odmah je rečeno da su signalno- sigurnosni uređaji ispravni, a sada dolazi do suprotne tvrdnje i to uznemiruje javnost.

Gospočić je istaknuo kako ima određene informacije, ali ih neće iznositi u javnost. Postoje tijela od Državnog odvjetništva, policije, a postoji i službeno tijelo koje je formirano na razini društava i u konačnici Agencija. Oni će dati nakon završetka istrage konačni sud o svemu tome.

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan slaže se da se sve informacije ne trebaju iznositi u javnost. No, rekao je kako određene stvari ulijevaju nepovjerenje u sustav. Ravnateljica Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu Alana Vukić dodala je kako postoji veliki broj prijevoznika, ali da Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu nije povezana s jednim prijevoznikom.

Profesor sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Mladen Nikšić naglasio je kako je dionica Okučani – Novska jedna od najmodernijih dionica željezničkih pruga u Hrvatskoj. Obnovljena je i ima najnoviju opremu.

Državni tajnik za željeznički promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić rekao je kako je oprema na nekim dionicama stara, ali je potpuno ispravna, te se održava.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.