26. listopada 1970. predstavljen Mercedes-Benz ESF 05, eksperimentalni sigurnosni automobil koji promijenio tijek povijesti

Autor:

Mercedes-Benz Experimental-Sicherheits-Fahrzeug ESF 05. Präsentiert wird es auf der 2. ESV-Konferenz vom 26. bis 29. Oktober 1971 in Sindelfingen. Foto aus dem Jahr 1971. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 71459-10) 

Mercedes-Benz ESF 05 Experimental Safety Vehicle. Presented at the 2nd ESV Conference in Sindelfingen from 26 to 29 October 1971. Photo from 1971. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic archives: 71459-10)

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz ESF 05 je testirao četiri razine sigurnosnih sustava: zaštitnu karoseriju, podesive farove, zaštitu za pješake te ojačan i izoliran spremnik goriva

Na temelju legendarnog modela Mercedes-Benz /8 (Strich Acht), serije W 115, prije 52 godina napravljeno je 30 testnih modela kojima su postavljeni temelji napredne sigurnosne karoserije i sustava Euro NCAP. U prosincu 1996., kad je osnovan sustav Euro NCAP, pasivna sigurnost automobila počela se sustavno i službeno ocjenjivati (s jednom do pet zvjezdica).

Rezultat je to desetljeća istraživanja i unapređenja pasivne sigurnosti, koja smanjuje rizike ozljeđivanja  i tragičnih posljedica prometnih nesreća. Crash testovi, koje je 1934. prvi počeo koristiti General Motors, a prva sustavna istraživanja 1948. pokrenuo je Daimler-Benz modelom Mercedes-Benz 170 S.

Slavna tvrtka iz Stuttgarta potom je postala predvodnik ispitivanja pasivne sigurnosti automobila. Na 2. međunarodnoj ESF konferenciji u Sindelfingenu, 26. listopada 1970., predstavljen je program eksperimentalnih ESV vozila (Experimental Safety Vehicle).

Napravljeno je 30 posebno priređenih modela Mercedes-Benz ESF 05 (simbolički je najavila sigurnost za pet zvjezdica), a prvi je službeno predstavljen. Bila je to posebna sigurnosna izvedenica legendarnog modela  /8 (Strich Acht), serije W115.

Foto: Mercedes-Benz

Uključivao je četiri razine sigurnosnih sustava:

1. Sigurnosni elementi karoserije, najvidljiviji u isturenom 370 cm dugom elastičnom prednjem braniku,, dodatnom ojačanju putničkog kaveza, ojačanja vrata i podnice, te programirano gužvanje prednjeg i stražnjeg dijela (ciljana oslabljenja pojedinih elemenata prednjeg i stražnjeg dijela karoserije).

2. Poboljšanje vidljivosti (perceptive safety), s pneumatskim podešavanje visine svjetlosnog snopa, brisačima farova, reljefnim pokrovom stražnjih svjetlosnih elemenata, brisač stražnjeg stakla i bolje uočljivo boju s fluorescentnim trakama.

3. Zaštitu za pješak, s elementima od pjenaste gume u branicima, na haubi i A-nosačima.

4. Ojačan spremnik goriva, iznutra obložen samobrtvećom masom te postavljen iznad stražnjeg ovjesa, udaljen od ispušnog sustava.

U usporedbi s osnovnim modelom Mercedes-Benz  /8, serije W 115, Mercedes-Benz ESF 05 imao je sljedeće značajke:

• predviđen za frontalne sudare do 80 km/h
• pet sigurnosnih pojaseva s tri učvršćenja, prednji samopodesivi s graničnikom zatezne sile
• vozački i suvozački zračni jastuk, s bočnim zračnim jastucima straga, na krajevima oslonaca
• ojačanja putničkog kaveza, posebni branici sprijeda i straga, bočne zaštite
• masa povećana na 2060 kg (665 kg više nego u serijskom modelu)• dužina povećana na 5340 mm (655 mm više nego u serijskom modelu)
• međuosni razmak povećan za 100 mm, kako bi se osigurao isti komfor uz deblje obloge armature i sjedala
• elastični hidraulički prednji branici, dužine 370 mm
• eksperimentalni V6 motor, 35 posto kraći od rednog 6-cilindraša, kako bi se osiguralo više prostora za zone gužvanja (‘upijanja’ udara)
• ojačanje prednje stijenke kabine – nosača prednje armature
• prednje i stražnje deformacijske zone i vrata ispunjena poliuretanskom pjenom
• električni podizači bočnih stakala, sprijeda i straga, jer ručice (‘kurble’) mogu ozlijediti vozača i putnike, posebice pri bočnom udaru
• prednji farovi s brisačem i pneumatskim podešavanjem visine snopa i stražnji brisač
• vjetrobran i stražnje staklo  od ojačanog, laminiranog, višeslojnog stakla
• papučice sa zaobljenim nosačima
• ABS sustav kočenja

Bio je to početak revolucije u sigurnosti, kojoj još svjedočimo…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.