Marko Golub: ‘Ministarstvo troši energiju da bi se betonirao truli status quo dizajna’

Autor:

26.01.2023., Zagreb - Marko Golub, likovni kritičar, kustos, urednik i voditelj Galerije Hrvatskog dizajnerskog društva. 

Photo Sasa ZinajaNFoto

Saša Zinaja/NFOTO

Marko Golub, urednik i kustos Hrvatskog društva dizajnera, otvorio je u Laubi Izložbu hrvatskog dizajna, pregled najboljih dizajnerskih radova protekle dvije godine koja je obuhvatila čak 324 profesionalna i studentska projekta, a nagrađeni radovi u ožujku će se moći vidjeti u Splitu

Na samom početku 2023. u Laubi – Kući za ljude i umjetnost otvorena je Izložba hrvatskog dizajna koja je predstavila najbolje dizajnerske radove u protekle dvije godine te ovoga puta obuhvatila čak 324 profesionalna i studentska projekta iz svih područja dizajnerskog djelovanja. Uz predsjednicu Hrvatskog dizajnerskog društva Mašu Milovac, izložbu je otvorio i Marko Golub, urednik i kustos Hrvatskog društva dizajnera i poznavatelj suvremenog i povijesnog dizajna. Osim toga, Golub je voditelj Galerije Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD) i dugogodišnji likovni kritičar te autor brojnih knjiga, a ove godine ponovo je jedini hrvatski član žirija European Design Awardsa.

Izložba hrvatskog dizajna središnja je i najvažnija dizajnerska manifestacija u Hrvatskoj koja okuplja najkvalitetnije radove tijekom dvogodišnjeg razdoblja, podijeljene na osam profesionalnih i studentskih kategorija. O nagradama je odlučivao Međunarodni ocjenjivački sud, a dodijeljene su i Velika nagrada HDD-a i Nagrada HDD-a za životno djelo, kojom je ove godine nagrađen Boris Ljubičić.

NACIONAL: Početkom godine u Laubi je otvorena Izložba hrvatskog dizajna koja je obuhvatila period 2021. i 2022. godine i predstavila čak 324 profesionalna i studentska projekta iz svih područja dizajnerskog djelovanja. Koliko je to, po vašem mišljenju, s obzirom na vaš uvid u hrvatski dizajn, realan prikaz stanja na hrvatskoj dizajnerskoj sceni?

Mislim da se Izložba hrvatskog dizajna u posljednjih nekoliko izdanja neizbježno transformirala u nešto što više nije tek presjek situacije nego selekcija najboljeg od najboljeg od hrvatskog dizajna. Prag je postao previsok da bi se i dalje moglo govoriti samo o presjeku. Ta 324 rada koja su prikazana na izložbi u tom su smislu sam vrh hrvatske dizajnerske produkcije, redom je riječ o iznadprosječnom dizajnu koji bi mogao parirati bilo čemu što se izlaže ili natječe za nagrade na bilo kojoj sličnoj međunarodnoj manifestaciji….

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.