Marina u Porto Barošu postat će urbano središte Rijeke

Autor:

ACI Gitone

Anđelko Petrinić, član Uprave tvrtke ACI Gitone, otkriva kako će izgledati najluksuznija marina u ovom dijelu Jadrana i zašto su neutemeljene tvrdnje vijećnika Možemo! da će njemačka Lürssen Grupa preuzeti kontrolu nad riječkom lukom

Veliki projekt izgradnje luksuzne marine u Rijeci, na prostoru do sada zapuštenog dijela riječke luke poznatog pod nazivom Porto Baroš, na samom startu realizacije nailazi na probleme u lokalnoj zajednici. Naime, gradski vijećnici platforme Možemo! optužuju tvrtku ACI Gitone da navodno nelegalno želi preuzeti dobar dio obalnog pojasa u riječkoj luci, zatvoriti ga za javnost i pristup omogućiti samo nautičkoj eliti. No Anđelko Petrinić, član Uprave tvrtke ACI Gitone, za Navigare je oštro demantirao tvrdnje riječkih vijećnika iz stranke Možemo! da tvrtka protuzakonitim postupcima želi ishoditi koncesiju za dio riječke rive od zgrade skladišta nekadašnjeg Exportdrva do restorana Boonker te da kao privatna korporacija namjerava preuzeti kontrolu nad velikim dijelom prostora riječke luke.

ACI Gitone je tvrtka u zajedničkom vlasništvu ACI-ja i tvrtke Gitone Kvarner, sestrinske tvrtke njemačke Lürssen Grupe, koja je u svibnju ove godine dobila lokacijsku dozvolu, a potom i potpisala ugovor o koncesiji za buduću Marinu Rijeka. Investicija vrijedna oko 50 milijuna eura rezultirat će izgradnjom jedne od najluksuznijih marina na Jadranu, kategorizirane s pet sidara što je ekvivalent kategoriji pet zvjezdica u hotelskoj ponudi, te će sa svojih 230 vezova i mnoštvom dodatnih sadržaja značajno doprinijeti nautičkoj ponudi u Hrvatskoj, ali i privući nautičku klijentelu visoke platežne moći.

FOTO: ACI Gitone

No Nebojša Zelič, vijećnik Gradskog vijeća Rijeke iz redova platforme Možemo!, u nekoliko je navrata od početka ove godine, a potom i na press konferenciji održanoj početkom srpnja, ukazao na, po njegovim riječima, problematičan detalj vezan uz postupak dodjele koncesije tvrtki ACI Gitone za izgradnju marine Rijeka na prostoru Porto Baroša. Zelič je optužio ACI Gitone i njegova suvlasnika Gitone Kvarner, koji je dio Lürssen Grupe, da na temelju natječaja za koncesiju područja Porto Baroš namjerava zatražiti proširenje koncesije na cijelu riječku rivu bez dodatnog natječaja kada se dobije uporabna dozvola za luku Porto Baroš. Zelič kaže da je takva mogućnost dodjele proširene koncesije bez novog natječaja „najblaže rečeno, u potencijalnoj koliziji sa Zakonom o koncesiji“ i da je pravi cilj trgovačkog društva ACI Gitone dobivanje u koncesiju cijele riječke rive od Exportdrva do Boonkera. Uz to, isti vijećnik tvrdi da tvrtka ACI Gitone, odnosno njezin suvlasnik Lurssen Grupa, zapravo želi izdvojiti najatraktivnije dijelove riječke luke i na njima izgraditi luksuzne građevine koje neće biti u funkciji svih građana Rijeke, već odabrane, imućne elite te da će Rijekom, umjesto gradskih vlasti, upravljati jedna privatna korporacija u skladu sa svojom poslovnom politikom, a ne u skladu s javnim interesom.

Prema riječima Anđelka Petrinića, takve tvrdnje nemaju nikakva temelja. „Prema natječajnoj dokumentaciji za dodjelu koncesije za luku Porto Baroš, hrvatska vlada je dala mogućnost budućem koncesionaru da u trenutku ishodovanja uporabne dozvole za buduću marinu može podnijeti zahtjev za preuzimanje dijela putničke obale u luci Rijeka od restorana Boonker do Rive Boduli na istočnoj strani luke. To bi bio prostor na kojem bi se smjestilo oko 50 vezova za pristajanje velikih jahti dužine od 20 do 50 metara.

Anđelko Petrinić, član Uprave tvrtke ACI Gitone, oštro odbacuje tvrdnje gradskog vijećnika Možemo! iz Rijeke da žele zagospodariti cijelom lukom. FOTO: ACI Gitone

Dakle, kada ACI Gitone kao investitor dovrši izgradnju marine Rijeka i za nju ishodi valjanu uporabnu dozvolu, možemo posve legalno zatražiti preuzimanje tog dijela obale. Tim dijelom obale u ovom trenutku gospodari Lučka uprava“, objasnio je Petrinić za Navigare. Tvrdnje da će strana tvrtka gospodariti riječkom lukom u svojem interesu posve su neutemeljene, kaže Petrinić i podsjeća da je tvrtka ACI Gitone u suvlasništvu tvrtke ACI. A budući da je tvrtka ACI u državnom vlasništvu, posve je sigurno, tvrdi naš sugovornik, da će država voditi o tome računa.

ACI Gitone već je prošle godine najavio da će buduća marina Rijeka biti najveće i najznačajnije ulaganje u sektoru nautičkog turizma u Hrvatskoj, te da će ACI marina Rijeka postaviti nove standarde u regiji kad je riječ o lukama nautičkog turizma. Osim vezova za brodove, marina će imati i vrhunsku gastronomsku ponudu, manji trgovački centar s boutique uslugama prilagođenima specifičnoj vrsti gostiju, nautičke usluge i smještajne kapacitete za nautičare. Projekt će, najavljuju iz ACI Gitonea, u cijelosti preobraziti područje istočnog dijela riječke luke, odnosno Porto Baroša i Senjskog pristaništa, već desetljećima za javnost zatvorenog lučkog područja koje će izgradnjom marine postati ne samo mjesto za privez brodova, već će građanima Rijeke i gostima marine ponuditi niz atraktivnih sadržaja. Ponuda buduće marine, kaže Petrinić, promijenit će i strukturu gostiju te će Rijeka umjesto tranzitne postaje u kojoj se turisti kratko i usputno zadržavaju, kakva je bila do sada, prerasti u urbano turističko i nautičko središte.

Članak je nastao u suradnji s tvrtkom ACI Gitone

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.