Kućica MUZA idealan je primjer objekta nulte energije, a Boschove tehnologije su jedan od glavnih razloga tome

Autor:

Bosch PROMO

Kućica je trenutno na turi po Hrvatskoj naziva nZEB Roadshow gdje se prezentiraju prednosti izgradnje prema principima energetske učinkovitosti, u čemu veliku ulogu ima Bosch, prva industrijska kompanija koja je postala klimatski neutralna

U vremenu kada se sve glasnije priča o potrebi zaštite okoliša, o klimatskim promjenama koje se nezaustavljivo događaju, nZEB izgradnja sve se češće spominje kao najpoželjniji oblik izgradnje kojem se okreću brojni projektanti i građevinski sektor, a koji je postao i zakonska obaveza. Odnosi se to na gradnju gotovo nulte energije (nZEB – nearly zero energy building) prema kojem se grade zgrade visokih energetskih svojstava, a koje koriste vrlo nisku količinu energije koja dolazi iz obnovljivih izvora.

Kako bi se što bolje javnost upoznalo s takvim načinom izgradnje pokrenut je projekt nZEB Roadshow u organizaciji Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a rezultat dobre suradnje brojnih sudionika, među kojima je i Bosch Hrvatska kao zlatni sponzor, jest MUZA – kućica budućnosti. Sve što inače mogu pročitati u brošurama i na internetu o nZEB gradnji, svi zainteresirani građani sada mogu vidjeti i uživo jer je MUZA upravo na turi po Republici Hrvatskoj, a u sklopu koje se održava i niz edukacija.

MUZA je skraćenica za mobilnu, učinkovitu i zdravu arhitekturu te je u potpunosti izgrađena po nZEB principima i služi kao ogledni primjerak koji nudi stvarno iskustvo nZEB izgradnje jer je opremljena svim tehnologijama te je moguće vidjeti informacije o performansama kućice u stvarnom vremenu. Uz skladan i moderan dizajn same kućice, pazilo se i na niz drugih tehničkih specifičnosti kako bi MUZA bila mobilna i lako prenosiva.

Bosch PROMO

Principi nZEB gradnje koji su primijenjeni i na ovu kućicu su kontinuirana izolacija, prozori s minimalnim toplinskim gubicima, mehanička ventilacija s povratom topline i rekuperacijom zraka, parna brana i minimalizacija toplinskih mostova. Svi ti principi  nešto su čime se u Bosch Hrvatska već godinama vode i što ih svrstava u sam vrh kompanija koje prednjače u novim tehnologijama koje svoje poslovanje temelje na proizvodima koji su usmjereni na očuvanje energetske učinkovitosti, stvarajući tako ‘tehnologiju za život’.

Prilikom izgradnje ove kućice budućnosti korišteni su Bosch proizvodi iz odjela Toplinske tehnike i Sigurnosnih sistema. Riječ je o dizalici topline zrak/voda koja koristi obnovljivi izvor topline, energetski je učinkovita i koristi reverzibilnu tehniku, odnosno ljeti hladi, a zimi grije te rekuperatoru zraka za kontroliranu ventilaciju kuće. Iz odjela Sigurnosnih sistema u kuću MUZA ugrađen je čitav sigurnosni sustav koji uključuje videonadzor – niz protuprovalnih FLEXIDOME kamera, zatim sigurnosne alarme koji štite od provala, ali i drugih nepogoda, primjerice požara, zatim detektore pokreta te aplikaciju za daljinsko upravljanje i praćenje sustava.

“Kada su građani u mogućnosti uistinu vidjeti što nZEB gradnja znači, kako to izgleda te o kojim je uštedama za kućanstvo riječ, puno ih je lakše zainteresirati i pokazati kolike su prednosti ako se odluče na ovakvu vrstu izgradnje. Zato je ova pokazna kućica odličan projekt. Ovakvim prezentacijama obrazujemo struku i građane u svim dijelovima Hrvatske, a krajnji cilj je očuvati okoliš bez umanjenja komfora grijanja ili hlađenja prostora, te tople potrošne vode, sve uz znatne uštede za kućni budžet”, rekao je Mario Širić, voditelj Bosch tehničke službe za Adria regiju.

Bosch PROMO

Valja naglasiti da je Bosch već prije nekoliko godina započeo svoj put prema klimatski neutralnoj kompaniji, a 2020. godine to su i postigli na svih 400 lokacija diljem svijeta, no tu njihove klimatske aktivnosti ne staju. Postavili su si i nove ciljeve te donijeli strategiju Nove dimenzije – održivost 2025. koja uključuje šest dimenzija: klima, energija, voda, urbanizacija, globalizacija i zdravlje, a kojom se definiraju ciljevi u zaštiti okoliša, održivoj proizvodnji i radu kompanije te podizanju kvalitete života naših korisnika i cijele zajednice.

“Kada ste među kompanijama koje su lider u novim tehnologijama na tržištu, na vama je i velika odgovornost. Naši klimatski ciljevi postavljeni su visoko i prilikom cijelog poslovanja vodimo se društvenom odgovornošću, kako za zajednicu u kojoj djelujemo, tako i za okoliš, a sve kako bi doprinijeli kvaliteti života svih naših korisnika. Namjera nam je tako do 2030. godine uložiti preko milijardu eura u razne klimatske aktivnosti, a prema detaljno razrađenom planu koji smo kao kompanija usvojili”, zaključila je Mirsada Kudrić, generalna direktorica Robert Bosch u Hrvatskoj.

Kućica MUZA je početkom listopada započela svoj put po Hrvatskoj, a do sada je predstavljena na 8. Saboru hrvatskih graditelja te na ArhiBau 2021. – Sajmu kulture građenja i održivog razvoja, te u Splitu na sajmu Saso. U sklopu svakog predstavljanja Bosch stručnjaci organiziraju radionice na kojima podučavaju učenike, studente, inženjere, projektante, izvođače radova, investitore, sve zainteresirane osobe o gradnji budućnosti.

Bosch PROMO


Od svog osnutka u Zagrebu, 1993. godine, Bosch kontinuirano povećava prodaju u Hrvatskoj, dosegnuvši 2020. godine 62,9 milijuna eura. Bosch je tijekom svog poslovanja uspostavio široku mrežu kupaca koja danas obuhvaća više od 600 lokalnih klijenata u Hrvatskoj. Tvrtka kontinuirano širi svoje poslovne aktivnosti u zemlji, tako je Bosch Hrvatska 2004. godine preuzela vođenje poslovanja u Bosni i Hercegovini, a 2014. u Sloveniji. Slijedom praćenja novih tehnoloških trendova i želje da se tržištu ponudi dodatna vrijednost te probudi entuzijazam za novim tehnologijama, Bosch u Hrvatskoj je otvorio poseban odjel Pametna rješenja 2016. godine. Bosch Hrvatska zapošljava 67 suradnika (od 31.12.2020).

Grupa Bosch vodeći je svjetski dobavljač tehnologija i usluga. Zapošljava oko 395 000 zaposlenika diljem svijeta (podaci od 31. prosinca 2020.). Tvrtka je ostvarila prodaju od 71,5 milijardi eura u 2020. godini. Djelatnosti grupe podijeljene su u četiri poslovna područja: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods i Energy and Building Technology. Kao jedan od vodećih pružatelja interneta stvari, Bosch nudi inovativna rješenja za pametne domove, Industriju 4.0 i povezanu mobilnost. Bosch teži viziji mobilnosti koja je održiva, sigurna i uzbudljiva. Bosch primjenjuje svoju stručnost u tehnologiji senzora, softveru i uslugama, kao i vlastitom oblaku za internet stvari da bi svojim korisnicima iz jednog izvora pružao povezana rješenja iz više domena. Strateški cilj Grupe Bosch olakšati je povezani život proizvodima i rješenjima koja ili sadržavaju umjetnu inteligenciju (UI) ili su razvijena ili proizvedena s pomoću nje. Inovativnim i inspirativnim proizvodima i uslugama Bosch unapređuje kvalitetu života diljem svijeta. Ukratko, Bosch proizvodi „Tehnologiju za život”. Grupa Bosch sastoji se od društva Robert Bosch GmbH i otprilike 440 podružnica i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Boscheva globalna mreža proizvodnje, inženjeringa i prodaje te prodajni i servisni partneri tvrtke pokrivaju gotovo sve zemlje svijeta. S više od 400 lokacija širom svijeta Grupa Bosch od prvog je tromjesečja 2020. klimatski neutralna. Osnova rasta tvrtke u budućnosti njezina je snaga inovacije. Na 129 lokacija diljem svijeta Bosch zapošljava oko 73 000 zaposlenika u istraživanju i razvoju, od kojih je oko 34 000 programskih inženjera.

 

 

OZNAKE: bosch

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.