Kaos u HEP-u plaćaju građani: I kad duga nema isključuju struju, a onda naplaćuju ponovno ukapčanje. Reklamaciju odbijaju jer nije “po njihovom Poslovniku”

Autor:

22.06.2013., , Zagreb - Ilustracija za elektricnu struju i potrosnju. Prije samog ulaska u Europsku uniju Hrvatska elektroprivreda - HEP, dobila je konkuenciju a rijec je o slovenskoj tvrtki GEN-I koja obecaje i do 30 posto jeftiniju struju te tvrtka RWE Energija koja upravo priprema izlazak na siroko trziste pa gradjani uskoro mogu ocekivati informacije o konkretnim ponudama za kupce. 
Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Sanjin Strukic/PIXSELL

Da tvrtke HEP grupe nisu međusobno umrežene i da informacije među njima putuju tjednima, a zbog čega ispaštaju građani jer postaju žrtve  nestandardnih usluga poput ‘odustajanja od obustave električne energije’  nacional hr je pisao proteklog tjedna. Taj je tekst izazvao salvu reakcija naših čitatelja koji su svojim primjerima potvrdili kako HEP nestandardnima uslugama zgrće ogroman novac te da se ustvari radi o pljački potrošača.

Dok trećina građana živi u potpunom siromaštvu HEP je uveo novi harač i taji na što iskamčeni novac troši

U ovom primjeru riječ je o izostanku pravovremene informacije između HEP Operatora distribucijskog sustava (HEP ODS) i privatnog opskrbljivača električnom energijom, tvrtke E.ON. Uslijed neučinkovitosti sustava i procesa između HEP ODS-a i E.ON.-a Ivanu Klekoviću je neopravdano isključena električna energija u trajanju od 32 dana, a uz to je zaradio i nestandardnu uslugu – naknadu od 80 kuna plus PDV za “Obustavu isporuke električne energije na obračunskom mjestu.” Ivan Kleković živi u Zagrebu, gdje mu dolaze svi računi, a objekt na kojem je električna energija isključena je u Bribiru.

Zadaća HEP ODS (distributera) je očitati brojila i raditi procjenu i obračun potrošene električne energije te ga slati tvrtki E.ON (opskrbljivaču) koja svojim kupcima ispostavlja račun. Također, u ovom procesu postoji mogućnost da kupci sami očitavaju svoja brojila i podatke šalju HEP ODS-u. “Koristeći sustav samoočitanja, u koji svaki mjesec unosim stanje potrošene energije u jednom sam trenutku primijetio da se zbog greške u sustavu HEP ODS-a pojavilo krivo stanje. Nisam više mogao unijeti stvarno stanje zato što njihov sustav ne dozvoljava da unesete manje stanje od prethodne vrijednosti, a ta prethodna vrijednost koju su procijenili je bila prevelika”, pojašnjava za nacional.hr Ivan Kleković.  “U više navrata šaljem mailove HEP ODS-u da isprave grešku, no oni na te mailove ne odgovaraju te šalju obračun koji pokazuje više kilovata nego što smo potrošili. Odbijam  ga platiti dok god ne uvedu ispravno stanje u svoj sustav. Uslijed toga dolazi do kašnjenja u naplati računa, a E.ON ne zna da imam problema s HEP-om i smatra da sam neplatiša. Kada je o E.ON -u riječ, ta tvrtka moje račune za obračunsko mjesto u Bribiru uredno isporučuje u Zagreb, gdje je moje prebivalište, no istovremeno, iz meni nejasnih razloga, rade pogrešku i opomene o isključivanju u ovom slučaju šalju u Bribir. Te opomene ne zaprimam jer nisam tamo i nemam nikakvu informaciju da E.ON pokreće  postupak isključenja jer me o tome nitko ne obavještava. Tek kad mi nakon nekog vremena HEP ODS na adresu u Zagreb šalje obavijest da je opskrbljivač poslao zahtjev za isključenje saznajem da je ovaj postupak pokrenut. Čim sam dobio obavijest od HEP- a podmirujem pun trošak računa da ne dođe do isključenja te obavještavam E.ON da je sav dug podmiren, da obustave postupak te da to dojave HEP- u. Oni to u roku nekoliko dana naprave, no unatoč tome HEP dan poslije isključuje struju u Bribiru. Dakle, iako u tom trenutku već nekoliko dana nikakav dug ne postoji, struja je isključena.  Nakon toga dolazim s malim djetetom u Bribir nesvjestan da mi je struja isključena. Mjesec dana natežem se s E.ON-om i HEP-om da mi ponovo uključe struju jer dug ne postoji. Kada to konačno ipak uspijem dogovoriti, na lokaciju u Bribir dolazi nervozan i bezobrazan HEP-ov radnik uključiti struju i ponaša se prema meni kao da sam ja kriv što on sada mora raditi.”

I tu priči nije kraj. Naime, Klekoviću je na sljedećem računu E.ON obračunao  postupak ponovnog ukapčanja električne energije u iznosu od 80 kuna plus PDV-a. “Platit ću ga jer sam svjestan da se borim protiv monopolističkog diva, ali ulažem reklamaciju prema HEP -u jer je on zapravo uračunao ukapčanje. Na mailove odgovaraju da su moje reklamacije upućene nadležnim službama, a ukoliko želim podnijeti formalnu reklamaciju da moram istu napisati i poslati preporučenom pošiljkom. Ulažem formalnu reklamaciju i tražim da mi ukinu trošak ukapčanja jer su greškom iskopčali struju i tražim za razdoblje  od 32 dana, kada nisam imao struju, da mi ne naplaćuju redovite naknade. Iz HEP-a odgovaraju da sam reklamaciju predao u ispravnom roku, ali je odbijaju pod obrazloženjem da reklamacija ne sadrži bitne sastojke prema njihovom internom Poslovniku. Taj Poslovnik ne mogu nigdje naći pa ne razumijem o kakvim se bitnim sastojcima radi i mislim da su time narušena moja potrošačka prava. Osim toga, još kažu da se ne mogu žaliti na njihovu odluku te da je za mene postupak gotov. Mogu ih jedino još tužiti.”

S obzirom da je u ovom i nizu drugih slučajeva proteklo puno vremena u prepiskama između kupca, distributera i opskrbljivača te da pravovremena komunikacija između distributera i opskrbljivača ne postoji, jasno je da čitav sustav opskrbe hrvatskih građana električnom energijom nije reguliran. Da je loše organiziran i manjkav, a za štetu koja se  nanosi kupcima, odnosno potrošačima nitko ne snosi odgovornost. Jedino što dobro funkcionira su nestandardne usluge koje je HEP osmislio kako bi što više novca izvukao od hrvatskih građana.

 

OZNAKE:

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.