Kako je poljski film “365 Days”, kojeg je kritika pregazila, postao svjetski hit

Netflix

Rijetko koji film biva tako odbačen od kritike a da pri tom istovremeno postigne gledanost koja izaziva čuđenje. Upravo to se događa s poljskim erotskim trilerom „365 Days“, jednim od najgledanijih filmova na Netflixu, oko kojeg se filmski kritičari natječu tko će ga više ismijati. Film na Rotten Tomatoesu ima nula posto pozitivnih recenzija dok mu je na imdb-u prosječna ocjena bijednih 3,4 od ukupno deset. Priča je to o Massimu Torricelliju (glumi ga talijanski glumac Michele Morrone), šefu mafije koji u Varšavi otima Lauru (debitantica Anna-Maria Sieklucka) koju je vidio pet godina ranije i ne može je zaboraviti. Daje joj 365 dana da se zaljubi u njega, nudi joj život u luksuzu, uz obećanje da joj neće učiniti ništa protiv njezine volje. Ubrzo, sve to završava seksom na razne načine, te je asocijacija na „50 nijansi sive“ i te kako prepoznatljiva. Film je temeljen na istoimenoj hit knjizi Blanke Lipinske koja je ujedno prva knjiga trilogije.

Bez obzira što kritičari tvrde da film slavi kulturu silovanja i štokholmski sindrom, film je tijekom prvih mjesec dana prikazivanja neprestano među deset najgledanijih filmova i tv serija koje nudi Netflix. Kako i zašto, mnogi se pitaju. Caetlin Benson-Allott sa Georgetown University tvrdi da film duguje uspjeh pandemiji koronavirusa jer je to ono što ljudi žele gledati dok su u izolaciji – lijepi ljudi se seksaju a sve se to odvija u okruženju bogatstva. Glavni glumci su doista zgodni, 29-godišnji talijanski glumac Michele Morrone izjavio je kako je već odustao od filmske karijere jer su ga na audicijama odbijali uz obrazloženje da je prezgodan.

Međutim, The New York Times piše kako su tinejdžeri koji koriste TikTok bili među prvima koji su proširili vijest o ovom filmu tako što su na TikToku objavljivali svoje reakcije na film. Oni ne smatraju da je film loš, iako se nešto stariji slažu da ima tu i mizogonije i štokholmskog sindroma ali sve to opravdavaju činjenicom da je to samo film. Ipak, pjevačica Duffy poslala je otvoreno pismo šefu Netflixa Reedu Hastingsu u kojem je zatražila da se film makne iz ponude ovog streaming servisa. Naime, Duffy je nedavno priznala kako je svojedobno bila drogirana, oteta i silovana. Netflix nije odgovorio na ovo pismo dok je Morrone rekao kako je film samo mašta te da u stvarnom životu nikada ne bi potaknuo nekoga da se zaljubi u svog otmičara.

Morroneu je uslijed ovog filma popularnost naglo porasla. Njegov Instagram profil prije početka prikazivanja ovog filma pratilo je manje od 200 tisuća ljudi, sada ga prati više od sedam milijuna. Kako je on ujedno i glazbenik čije se četiri pjesme nalaze na sountracku filma „365 Days“ tako je glazbena kompanija Universal potpisala ugovor s njim za snimanje njegovog drugog po redu albuma. Ujedno je zatrpan scenarijima koji mu se nude za ekranizaciju. Nevjerojatna promjena za nekog čiji je do sada najveći uspjeh bilo finale talijanske verzije showa „Ples sa zvijezdama“ 2016. godine.