JOKIĆ “Hrvatski sustav obrazovanja je sve samo ne uređen”

Autor:

15.11.2018., Zagreb - Projekt Vecernjeg lista u suradnji s Algebrom Projekt 2068. - pogled u buducnost Hrvatske i svijeta. Na trecoj panel diskusiji na temu Obrazovanje sudjelovali su Boris Jokic, doc. dr. sc. Mislav Balkovic, Dominik Etlinger, Boris Surija. Boris Jokic.
Photo: Matija Habljak/PIXSELL

Boris Jokić iz Instituta za društvena istraživanja, bivši voditelj kurikularne reforme, u razgovoru za HTV rekao je da je hrvatsko obrazovanje danas toliko fokusirano na ocjenu da bi se to moglo usporediti s epidemijom. “Posljednjih 20-ak godina ocjene postaju sve važnije i postaju središte škole'”, rekao je Jokić.

Smatra da to nije dobro jer škola nije tu samo radi ocjenjivanja i procjenjivanja, prije svega je tu da se razviju neke osobine, da se usvoje neka znanja, vještine i stavovi. “Kao roditelji, učenici, djeca i nastavnici su toliko fokusirani na samu ocjenu da se postavlja pitanje što je hrvatsko obrazovanje i da li je ono tu zbog ocjene ili da netko nešto nauči”, dodao je.

Jokić je rekao kako je hrvatski sustav obrazovanja sve samo ne uređen, naročito nije uređen u području vrednovanja i ocjenjivanja. “Ako hrvatska škola zaostaje u nekim aspektima onoga što nazivamo kurikulumom, u vrednovanju zaostaje sigurno 50 godina za suvremenim svijetom. Sve ovo ne ukazuje samo na problem nezaključivanja ili zaključivanja ocjena na polugodištu, već toga što ocjenjivanje, vrednovanje i praćenje znači u hrvatskoj školi”, poručio je.

Zaklučio je kako se sve odluke u hrvatskom sustavu obrazovanja donose bez ikakve znanstvene osnove.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.