JELENA LOVRIĆ ZA ZAGREB NEWS: NAMA nama

Autor:

Nacional, Sandra Simunovic/PIXSELL

Robna kuća NAMA neće u prodaju, nego će je Grad preventivno zaštititi kao pojedinačno kulturno dobro, sve do konačnog rješenja njene sudbine – objavio je gradonačelnik Tomašević, objašnjavajući da je cilj zadržati robnu kuću na njenoj povijesnoj lokaciji, u centru Zagreba, u Ilici, gdje je prije nekoliko mjeseci proslavila 140 godina postojanja.

Odluci su prethodile rekordne 23 godine mučnog života pod stečajem, koji nije određen zato što NAMA nije mogla pozitivno poslovati, nego zato što je bila izložena trajnim operacijama čerupanja. Vjerovnici su snovali kako će građevinu na atraktivnoj lokaciji pretvoriti u nešto drugo, brdo love ili hotelske kapacitete, primjerice. Taj se plan približavao svojoj realizaciji. Trgovački sud nedavno je naložio prodaju zgrada u vlasništvu NAMA-e. Do kraja ove godine trebali su biti prodani prostori posljednjih robnih kuća, one u Ilici i one na Kvatriću. Sve druge njihove zgrade, ne samo u Zagrebu nego i po drugim gradovima Hrvatske, već su rasprodane.

Ali onda su reagirali građani. Odluci suda o likvidaciji slijedilo je pokretanje peticije „NAMA pripada nama!“ koju je u kratkom roku potpisalo više od pet tisuća ljudi. Potpisali su je radnici NAMA-e, poznata imena iz društvenog života grada, Zagrepčani, ali i građani iz drugih dijelova Hrvatske. Inicijatori peticije tvrde da je „NAMA naš identitetski svjetionik“, simbol identiteta koji se gradio sve od njenog osnivanja. Protive se uništavanju tradicije, ali argumentacijsko sidrište nalaze i u današnjim potrebama grada. Ističu da Zagrebu treba NAMA kao trajno dobro, „Robna kuća za narod“, pored svih brzoprolaznih brendova koji se smjenjuju po sve praznijem centru grada. Mamutski trgovački centri po obodu Zagreba odvlače publiku. Također ističu primjere gradova po zapadnoj Europi koji su svoje tradicionalne robne kuće pretvorili u shopping meke. Tomašević je na peticiju odlučio reagirati.

Radnici NAMA-e, njih oko tri stotine, odluku Grada vide kao svoju šansu za opstanak. Nadaju se da će uskoro moći normalno poslovati, bez stalne prijetnje da firma ide svom kraju i gašenju. Po društvenim mrežama, među građanima, ali i u stručnoj javnosti, među arhitektima, već frcaju ideje kako NAMA-u obnoviti i modernizirati. Treba je, predlažu, oplemeniti atraktivnom namjenom, primjerice, krovnom terasom s barom ili restoranom kakve imaju najuglednije robne kuće po europskim metropolama. Trgovina u Ilici datira iz vremena kada je Zagreb pokušavao – ponekad i uspijevao – biti poput Beča, pa se i danas tamo traže inspiracija i uzor. Ispravno, jer taj grad slovi kao jedno od najugodnijih mjesta za život.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.