Hrvatska elektroprivreda (HEP) u konzorciju s energetskim kompanijama MOL-om, E.on-om i Petrolom pokreće projekt razvoja mreže punionica za električne automobile na području srednje i istočne Europe, a projekt je podržan i od strane Europske komisije, potvrđeno je Hini iz HEP-a.

“HEP sudjeluje kao ravnopravni partner u međunarodnom konzorciju na projektu NEXT-E, koji predviđa postavljanje ukupno 252 punionice (222 brze i 30 ultra brze) u šest zemalja srednje i istočne Europe”, kažu u HEP-u.

Punionice će biti postavljene na području Češke, Slovačke, Mađarske, Slovenije, Hrvatske i Rumunjske, a sredstva za implementaciju projekta odobrena su u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility – CEF).

Komisija je 23. lipnja objavila da će konzorcij za tu svrhu dobiti 19 milijuna eura, dok se ukupni prihvatljivi troškovi procjenjuju na 22,2 milijuna eura.

Kako su pritom naveli iz Komisije, tržište električnih vozila u istočnoj Europi je slabo razvijeno i fragmentirano, a vožnja na duljim relacijama nije moguća. To vodi do ograničenog interesa za korištenjem električnih vozila, a cilj ovog projekta je postići napredak po tom pitanju, naglašavaju iz Komisije.

Inače, projekt konzorcija nalazi se među 152 projekta koje je Komisija odabrala za dobivanje financijske podrške, koja ukupno iznosi 2,7 milijardi eura.

Projekt konzorcija NEXT-E uključuje postavljanje 222 brze i 30 ultra brzih punionica, snage minimalno 50 odnosno 150 kilovata (kW), a izgradnja se planira uz glavne autoceste, s maksimalnom udaljenošću od 150 kilometara između dvije punionice.

“U sklopu projekta, HEP će na hrvatskim autocestama postaviti ukupno 30 novih punionica – 26 brzih (minimalne snage 50 kW) i 4 ultra brze punionice (minimalne snage 150 kW). Sve punionice će biti multi-standard, što znači da će se na njima moći puniti svi postojeći i nadolazeći modeli električnih vozila”, kažu u HEP-u.

Napominju kako će postojeće i nove punionice sačinjavati jedinstvenu HEP-ovu mrežu, odnosno infrastrukturu za punjenje električnih vozila.

Projekt traje tri godine, a projektna prijava predana je 1. ožujka ove godine. Budući da je od Europske komisije zaprimljen pozitivan odgovor u vezi projektne prijave, smatra se kako je projekt započeo već s datumom predaje projektne prijave, navode iz HEP-a.

Pritom ističu kako obvezni udio sufinanciranja projekta od strane kompanije iznosi 15 posto, ‘shodno odobrenom budžetu prema svakom pojedinom projektnom partneru’.

“Sudjelovanje u projektu NEXT-E predstavlja HEP-ov veliki međunarodni iskorak u pogledu suradnje s respektabilnim energetskim tvrtkama u Europi. Naime, osim na području implementacije punionica, suradnja na projektu ogleda se i u mogućnostima preuzimanja iskustava već razvijenih tržišta elektromobilnosti, kao i kreiranja novih i inovativnih poslovnih modela čemu HEP i teži na svom putu transformacije u modernu elektroenergetsku kompaniju”, poručuju iz hrvatske tvrtke.

Instrument za povezivanje Europe – CEF, osnovan je radi dodatnih ulaganja u izgradnju nove te unapređenje postojeće prometne, energetske i telekomunikacijske infrastrukture. Države članice uz njegovu pomoć, osim iz strukturnih fondova i Kohezijskog fonda mogu financirati projekte na devet koridora Osnovne mreže Transeuropske prometne mreže (TEN-T).

Komentiraj

PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.