GOST KOLUMNIST: QI QIANJIN: Napišimo zajedno novo poglavlje Puta svile između Kine i Hrvatske

Autor:

Praksa dokazuje da inicijativa Pojas i put nije solo pjesma samo za kinu, već ‘simfonija’ u kojoj sudjeluju sve zemlje; nije zatvoreni mali krug, već velika platforma za otvorenu suradnju; nije ‘igra prijestolja’, već put mira

Razmjene između Kine i Europe imaju dugu i duboku povijest. Drevni Put svile povezivao je Kinu i Zapad. U 13. stoljeću veliki hrvatski putnik Marko Polo prešao je desetak tisuća kilometara drevnih Puta svile u Kinu, a njegova knjiga “Putovanja Marka Pola” otvorila je zapadnjacima prozor za razumijevanje Kine. Drevni Put svile je ne samo put razmjene robe i trgovine, već i put civilizacijske razmjene. Četiri velika kineska izuma, uključujući barut i izradu papira, proširila su se svijetom Putem svile. Zvijezde se pomiču, vrijeme se mijenja. Godine 2013. kineski predsjednik Xi Jinping iznio je veliku inicijativu izgradnje “Gospodarskog pojasa Puta svile” i “Pomorskog Puta svile 21. stoljeća”, dajući drevnom Putu svile novu konotaciju vremena. U posljednjih 10 godina, kao glavna praksa za promicanje izgradnje zajednice sa zajedničkom budućnošću čovječanstva, zajednička izgradnja “Pojasa i puta” usmjerena je na visoke standarde, održivost i korist za dobrobit naroda, na načelima zajedničkog savjetovanja, zajedničke izgradnje i zajedničkog dijeljenja te se pridržava koncepta otvorenosti, zelenila i integriteta, promiče koordinaciju politika, povezanost objekata, neometanu trgovinu, financijsku integraciju i međuljudske veze među zemljama duž Puta svile te postaje sretan put za promicanje svjetskog mira, blagostanja, otvorenosti, uzajamne koristi i dobitnih rezultata, zelenog razvoja i uzajamnog učenja među civilizacijama.

“Tvrda povezanost” pragmatične suradnje solidno je promicana. U proteklih 10 godina Kina je potpisala više od 200 dokumenata o suradnji sa 152 zemlje i 32 međunarodne organizacije na inicijativi “Pojas i put”, formirala više od 3000 projekata suradnje, potaknula gotovo bilijun američkih dolara ulaganja i stvorila ključne projekte u infrastrukturi, zelenoj energiji, smanjenju siromaštva, poljoprivrednoj tehnologiji, strukovnom obrazovanju i drugim područjima. Ukupni obujam uvoza i izvoza Kine i zemalja svijeta na zajedničkoj izgradnji dosegao je 19,1 bilijun američkih dolara, s prosječnom godišnjom stopom rasta od 6,4%. Kao “Kolona čeličnih deva”, ukupno 78.000 teretnih vlakova Kine i Europe, koji prevoze 7,4 milijuna TEU-a robe čija je vrijednost više od 340 milijardi američkih dolara, dosegnulo je 217 gradova u 25 europskih zemalja. Kinesko-europski teretni vlakovi ubrzali su izgradnju kopneno-pomorskih trgovinskih koridora i postali važan most za međunarodnu gospodarsku i trgovinsku suradnju.

“Meka povezanost” pravila i koncepta cvjeta. U proteklih 10 godina, na zajedničkoj izgradnji “Pojasa i puta” uvedena su pravila i standardi koje općenito podržavaju sve strane, pridržavajući se visokih standarda i poštujući stvarnost. Izgradnja “Pojasa i puta” ne samo da potiče pristajanje s međunarodnim naprednim pravilima i standardima, već se zalaže da sve uključene strane donose pravila i standarde prikladne za sebe i slijede razvojni put prilagođen njihovim nacionalnim uvjetima. Istodobno, Kina inzistira na zelenoj boji kao pozadini suradnje “Pojas i put” i aktivno uspostavlja mehanizam zelene i niskougljične razvojne suradnje sa zemljama i međunarodnim organizacijama na zajedničkoj izgradnji, zajednički promiče zeleni razvoj i zajednički se bore protiv klimatskih promjena. Posebno, Kina je uspostavila međunarodni savez “Pojas i put” za zeleni razvoj s više od 150 partnera iz više od 40 zemalja, potpuno razvijajući prednosti Kine u području obnovljive energije, očuvanja energije i zaštite okoliša, čiste proizvodnje i drugim područjima te promiče snažan razvoj suradnje zelenog “Pojasa i puta”.

“Povezanost srca sa srcem” na uzajamnom učenju među civilizacijama puna je dobrih primjera. U proteklih 10 godina Kina je potpisala dokumente o suradnji u području kulture i turizma sa 144 zemlje na zajedničkoj izgradnji “Pojasa i puta”, potpisala sporazume o uzajamnom priznavanju kvalifikacija i diploma visokog obrazovanja s 45 zemalja i regija te formirala više od 1000 parova sestrinskih gradova s gradovima u više od 60 zemalja. “Most kineskog jezika”, kulturna godina, turistička godina, umjetnički festival i drugi projekti međuljudske razmjene cvjetaju, na izgradnji Puta svile Međunarodni savez kazališta, Međunarodni savez muzeja, Međunarodni savez umjetničkih festivala, Međunarodni savez knjižnica i Međunarodni savez umjetničkih galerija su izrasli kao gljive poslije kiše, olakšavanje viznog režima za turiste iz zemalja duž ‘’Pojasa i puta’’ kontinuirano se poboljšava, veza između ljudi svih zemalja sve je bliža.

Praksa dokazuje da inicijativa “Pojas i put” nije “solo pjesma” samo za Kinu, već “simfonija” u kojoj sudjeluju sve zemlje; nije zatvoren mali krug, već velika platforma za otvorenu suradnju; nije “dvorana za razgovor”, već kako bi se ljudima u zemljama duž rute osigura voda, struja, ceste i mostovi za bolji opstanak i razvoj; nije takozvana “igra prijestolja”, već put mira posvećen temeljnom rješavanju pitanja trajnog mira i univerzalne sigurnosti.

Prijateljstvo između Kine i Hrvatske prelazi planine i mora, nastavlja prijateljske razmjene koje je otvorio Marko Polo i ulažimo zato sve napore da napišemo novo poglavlje na Putu svile o obostrano korisnoj i dobitnoj suradnji između dviju zemalja, međusobnom znanju i afinitetu među ljudima te međusobnom učenju među civilizacijama. Pelješki most, koji je financirala Europska unija, a kinesko poduzeće izgradilo, značajan i simboličan je projekt koji kineski i hrvatski čelnici i sve sfere života smatraju za prijateljsku suradnju dviju zemalja. Pelješki most utjelovljuje duh obostrane koristi, win win suradnje i zajedničkog razvoja, snažno unapređuje sveobuhvatno partnerstvo Kine i Hrvatske. Pelješki most također postaje model trilateralne suradnje Kine i Hrvatske i EU-a. Više od godinu dana otkako je Pelješki most pušten u promet, više od 3 milijuna automobila je sigurno prošlo most, time se štedi vrijeme carinskog tranzita koje je nekada prolazilo kroz koridor u susjednoj zemlji, uvelike se promiče lokalni gospodarski i društveni razvoj i poboljšava život ljudi. Tijekom izgradnje mosta, Kina, Hrvatska i Europa nadopunile su prednosti jedna drugoj i zajedno radile na postizanju učinka “1+1+1>3”. Još važnije, Pelješki most je most prijateljstva između Kine i Hrvatske koji čvrsto povezuje srca kineskog i hrvatskog naroda, dobio je brojne pohvale iz svih sfera života u Hrvatskoj, a hrvatski dužnosnici od milja ga nazivaju “najsjajnijim biserom u kruni kinesko-hrvatskih odnosa”.

Pogledom u budućnost, inicijativa “Pojas i put” pruža nove mogućnosti za produbljivanje suradnje između Kine i Hrvatske.

Kinesko gospodarstvo nastavlja rasti i poboljšavati se, s rastom BDP-a od 5,5 posto u prvoj polovici ove godine iz godine u godinu pridonijelo je svjetskom gospodarskom rastu više od 30 posto, a brzina kineskog gospodarskog oporavka je vodeća među velikim gospodarstvima u svijetu. Nedavno su brojne međunarodne institucije povećale svoje prognoze gospodarskog rasta Kine, uključujući Svjetsku banku, koja ju je podigla na 5,6 posto. Kinesko gospodarstvo je otporno, puno potencijala i vitalnosti, a dugoročni pozitivni temelji kineskog gospodarstva nisu se promijenili. Kina će se i dalje pridržavati osnovne nacionalne politike otvaranja prema svijetu, čvrsto slijediti otvorenu strategiju obostrane koristi i dobitnih rezultata, sveobuhvatno promicati kvalitetan razvoj i nastaviti donositi više novih prilika svim zemljama svijeta, uključujući Hrvatsku, novim razvojem Kine.

Deset godina nakon izgradnje ‘’Pojasa i puta’’, ponovno isplovljavanje.

Danas se u Pekingu održava treći forum “Pojas i put” za međunarodnu suradnju. Ovo nije samo najsvečaniji događaj u povodu 10. obljetnice inicijative “Pojas i put”, već i važna platforma za sve strane za raspravu o visokokvalitetnoj zajedničkoj izgradnji inicijative “Pojas i put”. Mi ćemo forum iskoristiti kao priliku da sumiramo iskustvo, nacrtamo nacrte s međunarodnom zajednicom, uključujući Hrvatsku, izgradimo više konsenzusa, ojačamo komplementarne prednosti i formiramo zajedničke snage s Europom, povežemo inicijativu “Pojas i put” s europskim planom “Global Gateway” i hrvatskom razvojnom strategijom, promičemo visokokvalitetan razvoj “Pojasa i puta” na dubok, stabilan i dugoročan način te izgradimo više mostova prijateljstva, života ljudi i suradnje poput Pelješkog mosta. Stvorimo bolju budućnost za razvoj odnosa Kine i Hrvatske i odnosa Kine s drugim zemljama svijeta te donosimo više koristi stanovnicima Kine i Hrvatske i svijetu.

OZNAKE: Kina, qi qianjin

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.