Google popis: Što je Hrvate najviše zanimalo u protekloj godini? Evo koje smo pojmove najviše guglali

Autor:

Photo: Pixabay, ilustracija

Google krajem svake godine objavljuje popis najtraženijih pojmova diljem svijeta i tako pruža pregled kulturoloških trendova u različitim zemljama i na globalnoj razini

Tehnološki gigant je temeljem pretraživanja tijekom protekle godine objavio i popis najtraženijih pojmova, filmova i TV serija u Hrvatskoj, a Arbonin tim ukratko je analizirao objavljene rezultate.

U deset Hrvatima najinteresantnijih stvari u 2021. nalazi se uistinu svašta – teme vezane uz nogomet, politiku, TV serije, zdravlje i glazbu. Zanimljivo je kako se, unatoč još uvijek aktualnoj pandemiji, pretraživanja povezana s COVID-om nisu našla u top tri najpopularnija pojma.

Činjenicu da smo nogometna nacija potvrđuju i rezultati ovog istraživanja – Europsko nogometno prvenstvo bilo je najtraženiji ovogodišnji pojam, a nogometne teme zauzimaju još i 5. i 10. mjesto najpopularnijih pretraživanja u Hrvatskoj. Na ovom popisu pronašla su se i pretraživanja vezana uz lokalne izbore i popis stanovništva, turska TV serija Ambasadorova kći, koja je zauzela visoko treće mjesto, hit korejska TV serija Squid Game, i glazbene teme – Đorđe Balašević i Eurosong.

10 najpretraživanijih pojmova u Hrvatskoj tijekom 2021.

1. Euro
2. Izbori
3. Ambasadorova kći
4. COVID potvrda
5. Dinamo – Tottenham
6. Popis stanovništva
7. Đorđe Balašević
8. Eurosong
9. Squid Game
10. Hrvatska – Rusija

Hrvati su se u ovoj godini zabavljali i uz raznolike TV serije i filmove, pa se tako u deset najpopularnijih mogu pronaći domaće, korejske, hollywoodske i regionalne produkcije najrazličitijih žanrova. Hrvate je najviše zanimao srpski film Južni vetar: Ubrzanje i turska TV serija Ambasadorova kći.

Svjetski trendovi pretraživanja tijekom protekle godine

Iz globalnih trendova pretraživanja možemo zamijetiti utjecaj pandemije na razmišljanje ljudi, posebice na području mentalnog zdravlja, zapošljavanja i putovanja, ali i porast osviještenosti o klimatskim promjenama. Neki od najzanimljivijih ovogodišnjih trendova:

– Više je ljudi pretraživalo kako pokrenuti svoj posao nego kako se zaposliti
– Utjecaj klimatskih promjena pretraživalo je više ljudi nego ikada do sada
– Kako održati mentalno zdravlje interesiralo je više korisnika nego ikada prije
– Gdje mogu putovati pretraživalo je čak 3 puta više ljudi u odnosu na razdoblje prije pandemije.

Svjetskim pretraživanjima dominirao je sport, a za mnoge je iznenađujuć podatak da su prva tri najpretraživanija pojma u svijetu vezana uz indijski kriket. Osim toga, možemo zaključiti kako je svijet tijekom 2021. najviše zanimao razvoj situacije u Afganistanu, kao i tragična situacija s Alecom Baldwinom, a najviše se ljudi diljem svijeta zabavljalo gledajući Squid Game i Eternals, te slušajući pop-zvijezdu Oliviju Rodrigo.

Za detaljniji uvid u trendove pretraživanja posjetite Arbona.hr

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.