GLAZBENE RECENZIJE: FNC Diverzant, Bella Technika, Del Arno Band

01. FNC DIVERZANT ‘STANICA DUGAVE’ (DIRTY OLD LABEL): Zreli punk rock album

Ovi zagrebački pankeri već više od 20 godina slove za jedan od najboljih hrvatskih punk rock bendova. Trebalo im je punih 16 godina od debi albuma „Tribute To Our Parents“ da napokon snime novi. I dok je debi bio simpatičan punk album, ali ne i nešto puno više od toga, „Stanica Dugave“ je odličan, zreo punk rock album s 11 sjajnih punk rock pjesama. Očito im je trebalo ovih 16 godina i mnogo koncerata po raznim klubovima i rupama da dođu do momenta kada stečeno iskustvo znaju i mogu pretočiti u nove pjesme s odličnim tekstovima. Sve je na tom albumu kako treba biti i koliko se očekuje od takvog punk rock benda. Nabrijani, zabavni, brzi, žestoki i pitki. Dobro bi došao pomak od klasičnog punka 80-ih i 90-ih te malo inovativnosti i originalnosti, ali to njihova publika i ne očekuje. Jako dobar povratak na scenu koji će nagraditi publika željna dobrog punk rocka.

02. BELLA TECHNIKA ‘SECTION’ (BRAVO BOYS/PDV RECORDS): Na dobrom putu k globalnom uspjehu

Bella Technika je novi glazbeni projekt Bojana Drobca Bambija i Milorada Ristića Mikija koji su nekada činili okosnicu beogradske grupe Darkwood Dub koja je snimila osam studijskih albuma. Njih su dvojica na čvrstim dub temeljima kvalitete grupe Darkwood Dub snimili album ispunjen synth popom i elektronskim vintage zvukom osamdesetih, ali produkcijski dominantno i u skladu s aktualnim tokovima globalne plesne pop scene. Pritom su se sjajno poigrali s nekim prepoznatljivim temama i zvukovima osamdesetih, spojivši ih u nova djela koja bi se mogla zavrtjeti u eteru širom svijeta. Bella Technika je bend koji je uspio u svojoj glazbi stvoriti sve ono što brojni ljubitelji tog vintage synth zvuka s područja bivše Jugoslavije pokušavaju već godinama. Plesno, neuobičajeno i šarmantno. Pritom su Drobac i Ristić angažirali opernu pjevačicu Katarinu Jovanović koja je odličnim glasom, ali ne opernim pjevanjem, upotpunila neke njihove zamisli. Iako glasovi i njih dvojice zvuče odlično, kao i njihov izgovor engleskog jezika. Jednako je tako neskriven utjecaj glazbe grupa kao što su Air, MGMT, Yello, Kraftwerk i dakako Darkwood Dub. Očito ciljajući na globalni uspjeh produkcijom su se, uz Drobca i Ristića, pozabavili Seth Manchester i Emery Dobyns, obojica priznati kao vrhunski producenti kroz suradnju s brojnim zvijezdama, dok je album masterirao Jon Lemon, poznat po radu s grupama Depeche Mode, Pink Floyd, Nine Inch Nails, Smashing Pumpkins, Jennifer Lopez itd. U goste su pozvali još niz glazbenika koji su gostovanjem obogatili njihovu glazbu. Jedan od boljih albuma ovogodišnje produkcije na globalnoj sceni koji ima sve šanse dospjeti na top ljestvice širom svijeta.

03. DEL ARNO BAND ‘AKO NE ZNAŠ ŠTA DA RADIŠ“ (MASCOM RECORDS): Povratak korijenima u velikom stilu

Ovaj beogradski reggae sastav na glasu je kao najstariji reggae bend na Balkanu, a na sceni su prisutni od 1986. godine. Od tada do danas objavili su pet studijskih albuma uključujući i novi „Ako ne znaš šta da radiš“. Jovan Matić, vođa i pjevač grupe, novim albumom vratio se korijenima i s bendom snimio odličan reggae album koji ih predstavlja u najboljem svjetlu. Bez želje za ikakvim glazbenim inovacijama, skladateljskim pomacima, fuzijama s drugim žanrovima i producentskim zahvatima, novi album nudi najprivlačniji moment reggaea, a to je pozitivna energija. Njih jedanaest u grupi zvuči kao sjajno usklađen orkestar koji energijom podiže optimizam iskazan u Matićevim stihovima, ali i u kojima precizno pogađa u srž nekih društvenih problema. Zadnja, 11. pjesma „Još uvijek ima nade“, u međuvremenu se pojavila u eteru i bila hit, a riječ je o pjesmi koju su otpjevali Jovan Matić i trombonist, pjevač i skladatelj Nemanja Kojić poznatiji kao Hornsman Coyote. On je potekao iz Del Arno Banda, nakon kojeg je osnovao hvaljeni reggae metal Eyesburn, ali ostvario i međunarodnu karijeru. Nevjerojatno pozitivan album koji kao da su snimali prekaljeni reggae glazbenici na Jamajci kojima se pridružio Jovan Matić. Ovo je njihov prvi album nakon punih 13 godina pauze i povratak u velikom stilu.