01. FLYER ‘3’ (CROATIA RECORDS): Dobri kao i stari Jinx

Iz nekog čudnog razloga grupa Flyer nije poznata i popularna kao grupa Jinx, iako se njihove pjesme na novom albumu ‘’3’’ gotovo pa nastavljaju na opus Jinxa s početka karijere. Činjenica je da Flyer nema Yayu, ali ima Maria Kovača koji je napisao svu glazbu i tekstove na albumu. Uzme li se u obzir to da su album producirali Zvonimir Dusper i Samir Kadribašić koji je svojevremeno svirao bas u grupi Jinx, riječ je o plesnom popu u svom najboljem izdanju, iako na prvim dvama albumima to baš i nije bio slučaj. Pjesme ‘’Nismo sami’’, ‘’Pjesma za dvoje’’, ‘’Sve je u redu’’, ‘’Sretno izgubljen’’, ‘’Inspiracija’’ i ‘’More’’ tijekom prijašnjih godina već su zasvirale u eteru, ali bez nekog većeg uspjeha, što pokazuje koliko su domaće radijske stanice trenutačno ‘’cijepljene’’ od dobrog ukusa. Valja dodati i odlučnu obradu pjesme ‘’Radio’’ grupe Haustor koja se našla na kompilaciji ‘’Zimzeleno a novo 3’’. Novi album grupe Flyer ‘’3’’ izuzetno je ugodno iznenađenje na domaćoj pop sceni, a dobro bi došli i remiksevi nekih singlova koji bi možda čak i lakše našli put ako ne do radijskih stanica, onda sigurno do klubova i publike koja bi rado zaplesala i uz domaće plesne hitove.

02. ČEDO I MATIJA ANTOLIĆ ‘BLUZ PO DOMAČEM’ (DALLAS RECORDS): Daleko više od blues albuma

Čedo Antolić na sceni je prisutan još od 70-ih godina i jedan je od najznačajnijih autora i izvođača duhovne glazbe u Hrvatskoj. Tijekom karijere snimio je i objavio osam albuma, a neko vrijeme surađivao je i s grupom Swing Again. Najnovije ostvarenje ‘’Bluz po domačem’’ snimio je u suradnji sa svojim sinom Matijom i nizom suradnika, od kojih valja izdvojiti ansambl Lado, Eduarda Jimmyja Matešića, Krešu Oremuša i još 20-ak glazbenika. Rezultat te suradnje, ali prije svega originalnog autorskog pristupa bluesu, s naglaskom na zagorski izričaj i narječje, apsolutno je fenomenalan. Unatoč mnogobrojnim suradnicima, pjesme su gotovo minimalističke i osobno iskrene, dok povremeno sudjelovanje Ladarica i gostiju od svake pjesme stvara pravo malo remek-djelo. Vrhunski aranžmani za koje je najvećim djelom zaslužan sin Matija, rijetko prirodni tekstovi prepuni istinskih emocija sa slikama iz rodnog kraja (Gornja i Donja Stubica) te fuzija bluesa i countryja, s karakterističnim zagorskim melosom i na momente gospelom, kroz vokalne dionice na zagorskom narječju te neskrivenim utjecajem New Orleansa i Mississippi bluesa, pa čak i ragtimea, obilježja su ovog fenomenalnog albuma. Pritom glas Čede Antolića, poput starog Afroamerikanca odnosno starog Zagorca, savršeno odgovara uz nevjerojatnu kolekciju raznih instrumenata koji se pojavljuju u pjesmama na albumu (violina, cimbal, klarinet, harmonika, bas, udaraljke, kontrabas, tamburice, harfa, klavir, ukulele…). Ni Miroslav Evačić ni Tomislav Goluban, kao svojevrsni predstavnici specifičnog zagorskog, odnosno međimurskog bluesa, nisu uspjeli u svojoj karijeri stvoriti djelo kakvo je uspjelo Čedi i Matiji Antoliću. Pritom treba istaknuti i to da svih 16 pjesama na albumu zvuče bolje od ikoje pjesme koje se izvode na Festivalu kajkavskih popevki zadnjih desetak godina. Blues album godine, ako ne i najbolji hrvatski blues album u 21. stoljeću.

03.ČUDNOREĐE ‘KOMPAKT DISKUTABILNO’ (VLASTITO IZDANJE): Zanimljivo ali slabašno

Ako je prvi album ‘’Dno je sve rjeđe’’ bio konfuzan, ali intrigantan album suludog kroničara konfuznih vremena sulude države u kojoj živimo, novi album ‘’Kompakt diskutabilno’’ nastavak je započete priče, ali mnogo slabije od prvijenca. I dok se na debitantskom albumu ova neobična rock trojka poigravala raznim glazbenim žanrovima, na novom albumu u prvom su redu stihovi Ognjena Bašića koje glazba prati više kao podloga. Nepovezanost stihova i glazbe umanjuju slušateljski dojam, dok Bašić pokušava na momente zvučati poput Serja Tankiana, ali s glazbeno slabijim pjesmama. Tekstualno zanimljivo, ali skladateljski neinventivno i svirački beznačajno. Bez obzira na to, album privlači u toj nesavršenosti i neozbiljnosti ponuđenog.

Komentiraj


PODIJELI
Slobodni novinar, urednik, promotor i pisac. Dvadeset godina iskustva u organizaciji rock koncerata (preko 500 koncerata hrvatskih i inozemnih izvođača), press konferencija, izložaba i modnih revija. Jedan od osnivača Hrvatske novinarske rock nagrade Crni mačak i član Savjetodavnog tijela nagrade (Predsjednik Savjetodavnog tijela 1998.). Dugogodišnji radijski urednik i voditelj (Radio 101, Radio 1, Plavi radio), te rock kritičar (Radio 101, Plavi radio, Slobodna Dalmacija, Vip Music, Tportal.hr, Rolling Stone). Redovan član Hrvatskog Novinarskog Društva. Prvi roman (Dolce Vita) objavila je nakladnička kuća Fraktura u ožujku 2004. 2005. kao autor i redatelj potpisujem dokumentarni tv film "Kad muzičari šokiraju" u produkciji nezavisne producentske tvrtke Trezor idea. 2010. od HGF-a (Hrvatski glazbeni festival) primam nagradu za životni doprinos razvoju i unaprjeđenju demo scene i dugogodišnji kontinuirani rad na promicanju urbane i alternativne glazbene kulture. U svibnju 2103. pokreće web portal www.spotdepo.hr.