GLAZBENE RECENZIJE: Buč Kesidi, Pocket Palma, (The) Lesser Men

Buč Kesidi „Euforija“ (Kontra): Najbolji pop album u regiji ove godine

Najbolje što se može dogoditi mladom bendu jest da mu pjesme zažive i prije nego što je publika saznala o kome se zapravo radi. Upravo to se dogodilo srpskoj grupi Buč Kesidi. Iako su slabo zapaženi prvi album „Poseisvno-ospulsivni hospul“ objavili 2016., elektro pop duo iz Pančeva koji čine Luka Racić i Zoran Zarubica postao je popularan tek krajem prošle godine, kada je izbacio hit „Nema ljubavi u klubu“. Nagađanje da se radi o doista velikom bendu ostvarilo se izlaskom drugog albuma „Euforija“ objavljenom ovih dana, koji se može proglasiti pop albumom godine u regiji. I dok su na debi ostvarenju zvučali poput klasičnog indie rock benda s relativno simpatičnim pjesmama koje se zaboravljaju nakon prvog slušanja, „Euforija“ nudi upravo suprotno. Deset pjesama koje iz prve ulaze u uho, tjeraju na spontani ples, mame osmijeh i ne izlaze iz glave. Može li bolje? Sudeći po albumu „Euforija“ Racić i Zarubica su tandem na koji treba obratiti pažnju jer već dugo nismo imali priliku čudi tako zrele pop pjesme. Kao da su uspjeli pokupiti poetiku 80-ih te je preseliti u suvremeni indie pop milje, naglašavajući retro synth pop, ali zapakiran u globalni glazbeni trend. Velike su šanse da se „Euforija“ pojavi među deset najboljih albuma u regiji 2019.

Pocket Palma „Pocket Palma“ (Aquarius Records): Vrlo ugodno iznenađenje

Nema sumnje da je na glazbenoj sceni u regiji retro wave s naglaskom na synth pop više nego popularan kod mlađe populacije. Ipak je riječ o žanru koji je obilježio osamdesete pa se potom izgubio u poplavi novih velikana elektroničke glazbe i novih žanrova, da bi ga nove generacije ponovo otkrile. Anja Papa i Luka Vidović koji čine tandem Pocket palma stvarali su posljednjih godina vrlo zanimljivu glazbu. Njihov prethodni bend/projekt Side Project bio je na svjetskoj razini, ali očekivano slabo prihvaćen u hrvatskom eteru zbog pjesama na engleskom jeziku. Unatoč odličnim pjesmama i sjajnoj produkciji, Side Project više je pripadao globalnoj sceni. Stoga su se, po svemu sudeći, Anja i Luka s novim ali pogrešno odabranim imenom benda na engleskom, ipak okrenuli domaćem tržištu te snimili album s pjesmama na hrvatskom jeziku, uspijevajući zadržati kvalitetu i melodioznost. Smjestivši se između grupe Nipplepeople i Denis & Denis, Pocket Palma ima sve predispozicije za osvajanje domaćeg etera simpatičnim i privlačnim pjesmama zaraznog retro synth zvuka. Naglašavajući upravo taj „jeftini“ zvuk ritam mašina, ali uz odličan groove, Pocket palma nudi 13 odličnih plesnih pop hitova koji na momente podsjećaju i na rane radove slovenske grupe Videosex te spomenuti Denis & Denis. Vrlo ugodno iznenađenje.

(The) Lesser Men „References, Reflections: Revelations“ (Geenger Records): Neočekivani pad

Ova zagrebačka indie rock grupa, prilično blesava imena, već je niz godina na glasu kao jedna od boljih na domaćoj i regionalnoj rock sceni, prvenstveno zahvaljujući dvama vrlo dobrim albumima kojima su s razlogom kupili publiku. Pjesme na njihovu prethodnom albumu „Bedrooms“ bile su pametno razrađene, fino aranžirane i neočekivano radiofonične i pitke. Pritom se producent albuma Mark Mrakovčić pokazao kao vrhunski majstor zanata i neizostavan dodatni član benda. I onda se očito nešto dogodilo u njihovim glavama jer treći album djeluje kao da su zapeli na pola procesa rada na pjesmama te su uslijed zasićenosti vlastitim zvukom album odlučili objaviti tako nedovršen. Pjesme su uglavnom bez glave i repa, uz neki vrlo neobičan pristup aranžmanima, samom skladanju pa čak i produkciji. Možda je to hrabro, ali djeluje kaotično i nezaokruženo. Pojedine dionice djeluju očekivano zrelo i poetski lijepo, ali taj njihov koncept novoga albuma više je nego upitan. Na momente njihove nove pjesme djeluju poput nekog nesuvislog i neshvaćenog mjuzikla čija izvedba je propala već nakon premijere.