Film ‘Greyhound’ o morskoj bitci u Drugom svjetskom ratu snimljen je ‘bez ijedne kapi vode’

 

Produkcija blockbustera nekada se, kako bi dočarala priču čija je radnja na oceanu, snimala na velikim površinama vode. I dan danas rijetko se događa da se za snimanje takve vrste filma ne koristi bilo kakva vodena površina. Ipak, to je pošlo za rukom filmu ‘Greyhound’ redatelja Aarona Schneidera.

Radnja filma smještena je u vrijeme Drugog svjetskog rata, naslov filma zapravo je nadimak razarača USS Keelinga, a govori o pomorskoj bitci. U glavnim ulogama su Tom Hanks, Stephen Graham, Rob Morgan i Elisabeth Shue. Scenarij je napisao Tom Hanks, a film je snimljen po knjizi ‘Dobri pastir’ C.S. Forestera.

Ukratko, nakon napada na Pearl Harbor, Ernest Kraus (kojeg glumi Hanks) promoviran je u čin zapovjednika i kreće u svoj prvi ratni zadatak – zapovijedanje USS Keelingom kako bi zaštitio saveznički konvoj od 37 brodova. Morali su se nositit s ‘crnom jamom’, širokim morskim pojasom do kojeg nisu mogli avioni niti s američke niti s britanske strane, uz stalnu opasnost od napada njemačkih podmornica.

Film je, kako je priznao Scheider za Business Insider, snimljen ‘bez ijedne kapi vode’ zahvaljujući nevjerojatnoj CGI i tehnologiji za razvoj igara. Schneider je naglasio kako ga je oduvijek fascinirla tehnološka strana posla. Prije nego što je postao redatelj, godinama je radio kao kinematograf. I sada, kada se na ‘Greyhoundu’ udružio s Hanksom kako bi snimio film o neiskusnom zapovjedniku razarača, koji vodi konvoj trgovačkih brodova bježeći od njemačkih podmornica, Schneider se ponovno pretvorio u ‘štrebera’.

Hanks i Schneider razgovarali su o ‘Greyhoundu’ od 2017. godine, ali Steven Spielbergov ‘The Post’ u kojem Hanks glumi glavnog urednika Washington Posta Bena Badleeja, ovaj je projekt stavio na čekanje. Vrijeme dok je Hanks snimao ‘The Post’ Schneider je iskoristio kako bi napravio veliko istraživanje o razaračima i podmornicama koje su sudjelovale u ‘Bitci za Atlantik’ na kojoj se ‘Greyhound’ lagano temelji.

Umjesto da pročita nekoliko knjiga ili pogleda par filmova o Drugom svjetskom ratu, Schneider je otišao korak dalje – napravio je web stranicu na koju je stavio sve što bi se trebalo znati o razaračima i njemačkim podmornicama. “Slike, YouTube linkovi, stranice s Wikipedije, arhivske fotografije američke mornarice – prikupio sam sve te stvari i izgradio istraživačku web stranicu koja je bila kategorizirana na način da je ekipa filma mogla duboko uroniti u sve što ih je zanimalo”, objasnio je Schneider za Insider.

No, ni tu nije stao. Schneider je u društvu jednog prijatelja odletio u Baton Rouge u Louisianu te snimio oko deset tisuća fotografija umirovljenog razarača USS Kidda, koji je jedan od posljednjih postojećih razarača s konstrukcijom iz vremena Drugog svjetskog rata. S tim su fotografijama stvorili fotogrametriju, zapravo 3D model, cijelog razarača. Pomoću tog modela Schneider je osmislio gdje će tijekom snimanja smjestiti kameru, a da pritom gledateljima dočara osjećaj klaustrofobije.

Snimanje filma započelo je početkom 2018. godine, ali tehnologija tu nije završila. “Svaka kap vode koju vidite na filmu je digitalna. Sve što vidite kroz prozor, ili preko Tomovog ramena – sve je to digitalno. Zapravo, i većina vatre je digitalna”, objasnio je redatelj. Uobičajeno, filmovi čija se radnja odvija na moru, inače su, barem u jednom trenutku, snimani u ogromnom bazenu, ali sa ‘Greyhoundom’ to nije bio slučaj. CGI je stvorio sve – od prohladnog Atlantskog oceana, preko uzbudljivih bitki između razarača i podmornica, sve do leda koji se nakuplja izvan kormilarnice.

Zahvaljujući onim tisućama fotografija USS Kidda, produkcija je znala svaki centimetar tlocrta razarača iz Drugog svjetskog rata, što je bilo presudno kod gradnje kormilarnice i balkona na kojima se u većini filma pojavljuje lik Hanksa, Ernest Krause. Sve je izgrađeno na pozornici okruženoj zelenim ekranom, a scene su zatim dotjerane CGI snimkama ostatka golemog broda.

Kako bi se dobilo na stvarnosti da su Krause i njegov razarač na moru, Schneider je koristio NVIDIA WaveWorks, plug-in program koji obično koriste programeri igara koji pruža interaktivnu simulaciju oceana. “Program stvara ocean i pomoću fizičke mase vidi se da predmet pluta u oceanu. Dakle, ako u program ubacim model tipa broda, program će napraviti da taj brod pluta baš kao što bi plutao na pravom oceanu”, objasnio je Schneider. Pojednostavljeno, program osigurava realistični prikaz brodova u filmu na temelju stvarne fizike. Položaj razarača, trgovačkih brodova i podmornica, kao i borbene scene – sve je to naopravljeno pomoću WaveWorksa.

Rezultat svega ovog je 90-minutni film sa stalnim bitkama na moru. Ali, ono što smo saznali je da je zvijezda filma Tom Hanks cijelo to vrijeme zapravo na suhom.

Film je premijeru imao 10. srpnja na platformi Apple+.

Komentiraj