Eurotunel ispod kanala La Manche jedna je od najvećih prometnih poveznica na svijetu

Prokopavanje tunela ispod La Manchea započelo je još 1988. godine. Istovremeno se kopalo s francuske i britanske strane, pomoću 11 bušilica. Dana 30. studenog 1990. strojevi s dviju strana došli su u blizinu jedan drugog. Prokopana je rupa promjera 5 cm koja je spojila francusku i britansku stranu.

Napokon, 1. prosinca 1990. godine, pod pratnjom medija, Britanac Graham Fagg i Francuz Phillippe Cozette svečano su prokopali prolaz između Velike Britanije i Francuske. Za početak prometa tunelom moralo je proći još nekoliko godina dok nije izgrađena sva infrastruktura.

Tunel su svečano otvorili britanska kraljica Elizabeta I. i francuski predsjednik François Mitterrand u proljeće 1994. godine. Danas taj tunel čini jednu od najvećih prometnih arterija na svijetu. Manje je poznato da je za vrijeme gradnje tunela umrlo  deset ljudi.

Riječ je o 50 km dugom tunelu koji prolazi ispod kanala La Manche njegovim najužim dijelom, Doverskim vratima. Sastoji se od 2 cijevi, dok je treća tu radi sigurnosti, a služi za održavanje tunela. Suvremeni vlakovi za 35 minuta prevezu putnike s jedne do druge strane, dok se automobili i kamioni prevoze posebnim željezničkim vlakovima s jedne strane na drugu.

Komentiraj