EU pregovara s Berlinom o rokovima ukidanja motora s unutarnjim izgaranjem

Autor:

epa10504684 German Chancellor Olaf Scholz welcomes President of the European Commission Ursula Von der Leyen prior to a closed meeting of the federal cabinet in Meseberg, Germany, 05 March 2023. The German government meets for a two-day retreat at the guest house of the German government in Meseberg near Berlin.  EPA/HANNIBAL HANSCHKE

EPA/HANNIBAL HANSCHKE

Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen rekla je da su EU i Njemačka uključene u “konstruktivni dijalog” o postupnom ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem u Europskoj uniji do 2035. godine.

Nakon mjeseci pregovora, finalno glasovanje je planirano u nadolazećem tjednu, no odgođeno je u petak nakon protivljenja njemačke automobilske industrije. Njemački ministar prometa Volker Wissing rekao je da se Berlin ne može složiti s takvom potpunom zabranom motora s unutarnjim sagorijevanjem u ovom trenutku.

Dodao je da Europska komisija mora iznijeti prijedlog kako se klimatski neutralna, sintetička goriva, poznata kao e-goriva, mogu koristiti u motorima s unutarnjim izgaranjem nakon 2035. godine. Von der Leyen je rekla da je principijelno bilo otvorenosti za nove automobilske tehnologije, “no da to također mora biti u ravnoteži s našim klimatskim političkim ciljevima.”

Wissing je član stranke FPD, bliske poslovnom sektoru, koja je najmanja od tri stranke koje čine njemačku koaliciju zajedno sa Socijaldemokratima i Zelenom strankom. Sintetička goriva za koja je Wissing zainteresiran proizvode se kombiniranjem vodika s ugljikovim dioksidom koji se može dobiti iz atmosfere. Takva goriva se smatraju klimatski neutralnim ako se energija za proizvodnju njih i njihovih sastojaka može dobiti iz obnovljivih izvora.

Kritičari smatraju da se sintetička goriva trebaju koristiti samo za neizbježna zračna i pomorska putovanja, dok bi njihovo korištenje kod velikog broja vozila bilo samo razbacivanje zelenom energijom. Planovi da se smanje emisije klimatski štetnog CO2 iz novih kombija i automobila za 100 posto do 2035. godine, što znači de facto zabrana na prodaju, dio su većeg paketa za borbu s klimatskim promjenama.

EU želi smanjiti emisije stakleničkih plinova za barem 55 posto do 2030. godine u usporedbi s razinama iz 1990-ih, a do 2050. godine postići klimatsku neutralnost.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.