Eskapistički, kričav, zabavan: Kako je serija ‘Bijeli lotos’ nadahnula ljubav prema talijanskom maksimalističkom stilu

Autor:

HBO

Obožavateljima HBO-ove serije ‘Bijeli lotus’ bit će poznate klasične sicilijanske vaze ‘testa di moro’ koje krase izmišljeni luksuzni hotel u drugoj sezoni TV drame. Ručno oslikana lica podsjećaju na legendu o maurskom muškarcu koji se zaljubio u lokalnu ženu, samo da bi mu bila odsječena glava kada je ona otkrila da ima ženu kod kuće.

Redatelj koristi te ukrase kao snažan vizualni motiv kako bi podsjetio gledatelje na oprez prema gostima i njihovim postupcima. Ali njihovo pojavljivanje u hit emisiji također je potaknulo val zanimanja za talijanski maksimalizam i keramiku. Online prodavač Etsy izvješćuje o porastu od više od 20% u pretraživanjima testa di moro i komada nadahnutih Italijom u usporedbi s prošlom godinom. Trend je to za koji očekuje da će nastaviti rasti.

Dok maksimalizam – i Italija općenito – već doživljavaju pop-kulturni trenutak, vidljiv u modi, televiziji i interijerima, Bijeli lotos samo je pomogao potaknuti trend. “Čini se da je pretjerano pravilo dana”, rekao je Carl J Dellatore, njujorški pisac, dizajner tekstila i autor. Poručio je da je sicilijanski interijer seriji pružio ‘beskonačnu inspiraciju’ za koju očekuje da će utjecati i preslikati se na suvremene interijere.

Od grupe Memphis, talijanskog dizajnerskog i arhitektonskog kolektiva iz 80-ih godina, koji je osnovao Ettore Sottsass, postojale su mnoge verzije talijanskog maksimalizma. Njegova posljednja evolucija definirana je odvažnim bojama i kombinacijama boja, živopisnom mješavinom uzoraka i postavljenih silueta, piše Guardian.

Trend je u skladu sa širim pokretom, osobito među Generacijom Z, od velikih marki masovne proizvodnje prema ekskluzivnim, održivo izrađenim proizvodima ograničene serije. Natalie Sytner, osnivačica tvrtke Bettina Ceramica, rekla je da je priroda malih serija talijanske keramike ključna za njezinu privlačnost, a potražnju su potaknuli društveni mediji. “Kada sam bila studentica i kad je to bila samo 100% Ikea, niste razmišljali o tome da učinite nešto drugačije. A sada, u svim dobnim skupinama stvarno, svi su željni nečeg novog, drugačijeg, zanimljivog, održivog, s pričom, ručno izrađenim i ručno oslikanim”, rekla je.

Cristina Onori, dizajnerica produkcije u drugoj sezoni Bijelog lotosa, rekla je da je njezin izvorni cilj bio unijeti život u hotel koristeći simbole sicilijanske baštine i prenijeti ih u moderni svijet. Onori, koja živi u Rimu, bila je iznenađena i oduševljena širokim međunarodnim utjecajem koji je serija imala od svoje premijere.

Spisateljica dizajna i fotografkinja Claire Bingham rekla je da je talijanska kultura dizajna ‘pomicanje granica s pristupom bez pravila’, ali da je bijeg od maksimalizma ono što ju je danas učinilo tako uvjerljivom. “Svijetle boje Mediterana, tradicionalni zanat Majolica keramike i raskoš Murano lustera predstavljaju raspoloženje koje je eskapističko, blistavo i zabavno. Sve je ovo trenutno privlačno”, poručila je.

Za vrijeme lockdowna i nakon njega ljudi su sve više boravili u svojim kućama i više pažnje davali interijerima. To je, ističu stručnjaci, također otvorilo pristup ljudima da se više igraju sa svojim interijerima, ili više razmatraju svoje interijere, jer oni više nisu tako privatni.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.