Dražen Jović: ‘Tražimo zaštitu svojih radnika od huligana, a ‘novi’ tramvaj iz Njemačke star je i nema klimu’

Autor:

Marin Hižar

Predsjednik Sindikata ZET-a Dražen Jović komentira dolazak prvog rabljenog njemačkog tramvaja u Zagreb i prosvjed ZET-ovaca zbog huliganskih napada na kolege

Sredinom godine, kada su se najavljivali novi-stari tramvaji koji bi trebali zamijeniti dio flote ZET-a, njihova starost izazvala je reakcije javnosti. Zanemarujući njihove obnove, tramvaji su stari 27 godina i jedanaest ih dolazi iz njemačkog grada Augsburga. Prvi je već stigao i, kako najavljuje predsjednik ZET-a Marko Bogdanović, trebao bi voziti po gradskim tračnicama već „prije Božića“.

Za Dražena Jovića, predsjednika Sindikata ZET-a, nabava novog tramvaja ne rješava ključne probleme. Jović sa svojim sindikalnim timom već godinama upozorava na zastarjelost flote kojom ZET raspolaže. Paralelno s tim, ponovno ističe Jović, potrebna je revizija svih ugovora koje ZET ima s bilo kojom vanjskom tvrtkom. Funkcija i kakvoća flote čini ključan dio tih ugovora jer oni određuju i kvalitetu održavanja svih vozila kojima ZET raspolaže.

„Zbog velikog koeficijenta vozila u popravku mi ne raspolažemo dovoljnom količinom vozila u određenim dijelovima godine kako bismo mogli pružati kvalitetnu uslugu javnog prijevoza. Sada je Grad odlučio kupiti 11 tramvaja iz Augsburga. Vidjet ćemo kako će se ovaj prvi koji je došao pokazati. Za sada samo možemo vizualno suditi. Vidi se da je to vozilo staro 27 godina. Vidi se da to nije moderan dizajn. Vidi se također da je to održavano vozilo. Kad gledamo unutrašnjost vozila, izgleda bolje od nekih naših tramvaja koji su upola mlađi od uvezenih. Sve to potvrđuje tezu da je ključ u Zagrebu održavanje i servisiranje tramvaja. Ali tek ćemo moći suditi kada tramvaj uđe u svakodnevni promet“, komentira prvi uvezeni tramvaj Dražen Jović za Zagreb News.

Hoće li – ili neće – njemački tramvaj ući u promet do Božića, kako tvrdi predsjednik ZET-a, o tome Jović ne želi suditi. Tramvaj mora proći određene preinake; ekrani i sve druge popratne tehničke modifikacije poput uređaja za karte tek se sada, kada je tramvaj stigao u Zagreb, ugrađuju. Vozači i vozačice se također moraju naučiti upravljati tramvajem putem praktične nastave koju će odrađivati tehničari iz Njemačke. Trenutno je ona, prema informacijama kojima raspolaže Jović, „zapela zbog nevremena koje su imali u Münchenu što im je otežalo dolazak“. Nezadovoljstvo radnika ZET-a uzorkovano je nepostojećom klimatizacijom u njemačkim tramvajima.

„Prometno osoblje je u startu nezadovoljno zbog toga. Mislim da se je na tome trebalo poraditi već u ugovoru, a ne da kažemo da ćemo se time baviti na ljeto kada ćemo povući tramvaje i oni neće voziti jer nemaju klimu. Trebalo se vidjeti isplati li se ugrađivati klime, može li se osigurati radnicima kvalitetno radno okruženje, a u konačnici i kako će to utjecati na putnike. Vozač po ljetnim vrućinama vozi sedam sati, a putnik se vozi dvadeset minuta, tako da je to znatnije opterećenje“, istaknuo je Jović.

Uz opterećenje svojih radnika, Zagreb News saznao je iz anonimnih izvora u ZET-u kako se Uprava neadekvatno odnosila prema vozaču kamiona iz Njemačke. Kako navode izvori, vozač kamiona koji je dostavio prvi rabljeni tramvaj u Zagreb morao je tri dana spavati u svojem kamionu kod ZET-ove centrale na zagrebačkoj Ljubljanici. Uprava ZET-a bila je obaviještena o dolasku vozača putem dojave njemačke tvrtke koja je obavljala prijevoz, no oni su se na to oglušili te nisu pružali vozaču adekvatan smještaj.

„Ovo mi je prvi glas. Nisam mogao provjeriti ovu priču. Ako je točno ono što kažete, naravno da je to veliki propust. Trebali smo osigurati primjerene uvjete čovjeku, ako je već sve to putem dokumentacije najavljeno. Ja to mogu sada reći s ljudske strane, ali za sve to nemam službenu potvrdu“, komentirao je Jović.

Ukupna cijena 11 kupljenih tramvaja iznosi 2,7 milijuna eura, što je po riječima gradonačelnika Tomaševića otprilike cijena jednog novog. Ako se gleda na rabljene tramvaje kao „premosnica do novih tramvaja, smatramo da je cijena u redu“, tvrdi Jović. Bitno je samo da budu uredno održavani i servisirani, u što Jović ne sumnja jer trenutni radnici mogu raditi i na tramvajima starosti 50 godina.

Nakon što je nekolicina huligana napala dvojicu radnika ZET-a na okretištu Črnomerec 5. prosinca, radnici ZET-a su u podne, 7. prosinca, održali prosvjed u znak podrške svim ove godine napadnutim radnicima te tražili uvođenje zaštitnih mjera za radnike. Prosvjedu se pridružio gradonačelnik Tomašević koji je taj dan u jutarnjim satima održao sastanak u ZET-u gdje je dao svoju podršku radnicima.

„Svi smo mi svjesni da nema apsolutne sigurnosti na našem radnom mjestu jer je to takav posao. Sindikati su već prije primijetili da Grad nije napravio nikakve postupke kojima bi se taj problem barem pokušao riješiti. Radnici su trenutno u slučaju napada prepušteni sami sebi. Na sastanku smo inzistirali na uspostavljanju protokola za takve napade gdje će radniku poslodavac pružati potpunu pravnu i psihološku zaštitu. Uz pomoć Grada ćemo također organizirati okrugle stolove s relevantnim ministarstvima kako bismo inzistirali na oštrijem sankcioniranju takvog ponašanja. Svi terminali na kojima je to moguće uskoro će također dobiti i videonadzor kako bi se poslala jasna poruka da se takvo ponašanje neće tolerirati“, rekao je Jović.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.