Davor Bernardić: ‘Građani Dubrave i Dupca žrtve su skraćivanja tramvajskih linija 5 i 7’

Autor:

Patrik Macek/PIXSELL

Davor Bernardić, saborski zastupnik i predsjednik zagrebačkog ogranka Socijaldemokrata, tvrdi da odluke o tramvajskim linijama i preskupim pokaznim kartama ne donosi ZET već gradska uprava

Predsjednik zagrebačkog ogranka Socijaldemokrata Davor Bernardić nedavno je kritizirao gradsku vlast zbog manjka planova u vezi tramvajskih linija pet i sedam. Te su linije prije pomogle povezati istok s ostatkom grada, a danas voze skraćenom rutom. Bernardić za Zagreb News pojašnjava svoje stavove te se osvrće i na situaciju s poskupljenjem vode.

ZgNews: Zašto su skraćene tramvajske linije broj 5 i 7? Postoji li razlog za to?

Brojni zabrinuti građani postavljaju isto pitanje, a kao što mi je rečeno iz ZET-a linije voze na skraćenoj relaciji iako ZET još nije dobio potrebno rješenje nadležnog gradskog ureda, a nije napravljena čak i nikakva analiza opravdanosti skraćivanja linija koja bi trebala biti podloga za to rješenje, nema nikakvih podataka o broju putnika, nego se samo lamentira o broju kolosijeka. Usporedbe radi, tako je i prošle godine objavljeno da se ukida linija tramvaja broj 15, a da će linija 14 voziti do Dolja, sve radi veće kvalitete usluge za građane, što je bila dobra odluka, a sada se upravo suprotno radi s ove dvije linije. Inače, takvu odluku ne može donijeti direktor ZET-a već isključivo gradonačelnik. Dubrava i Dubec nisu nikakva slijepa crijeva grada, nego vrlo gusto naseljena područja grada gdje živi preko 170 tisuća naših sugrađana, i na ovaj način gradonačelnik svim tim ljudima smanjuje razinu usluge pa i kvalitetu života. Ne želim vjerovati da je razlog tome što baš u Dubravi i Sesvetama nema pod kontrolom vijeća gradskih četvrti. Ono što je jasno da brojni građani, koji žive u Dubravi ili Sesvetama, sada moraju čak tri do četiri puta presjedati da bi se vratili kući. Moramo ispraviti tu nepravdu.

ZgNews: Govorili ste i o pokazima za ZET. Koliko bi oni trebali koštati i je li to isplativa cijena?

Što se tiče cijene pokaza, s obzirom na to da dva puta po četiri kune (0,53 eura), puta 20 radnih dana, iznosi 160 kuna, a radnički mjesečni pokaz iznosi 360 kuna tj. 47,78 eura, jasno je da nije konkurentan i da treba smanjiti cijenu da bi se više prodavao. Trenutno je nekonkurentan kartama i od 60 minuta koje koštaju 7 kuna, tj. 0,93 eura. Mislim da mjesečni pokaz kupuje samo mali broj osoba koji se voze isključivo praktički preko cijelog područja Grada i Grad Zagreb, odnosno Holding ih kupuje svojim radnicima umjesto isplate naknade za prijevoz. Đački pokaz je 90, a ostali 100 kuna. Zato sam i predložio da se cijena pokaza smanji, za đake i studente na 50 kuna, ali i da bude manja za radnike, kako bi ljudi bili motivirani kupiti pokaz, a to bi dovelo i do većih prihoda ZET-a. Danas tek mali dio studenata kupuje pokaz jer im je jeftinije kupiti 10-ak karata od 4 kune. A iako ne ostvaruje prihode od pokaza, ZET i gradska vlast se ponašaju kao da ih se to ne tiče i ne poduzimaju ništa, valjda po kriteriju ako ne možeš dovoljno zaraditi od određenog broja korisnika, treba im zadržati ili poskupjeti cijenu usluge umjesto da razmišlja kako pribaviti nove korisnike, a što je moguće isključivo povećanjem kvalitete usluge, osobito brzinom putovanja. Više korisnika i uz nižu cijenu će donijeti više nego mali broj korisnika uz višu cijenu. Javni prijevoz mora biti brži, točan i učestaliji.

ZgNews: U javnost je izašlo da su neki gradovi s manjim infrastrukturnim problemima za više povećali cijenu vode od Zagreba, a nisu dobili opomenu Ministarstva gospodarstva. Što to govori o odnosu HDZ-a i Tomaševića?

Vlada je reagirala na cijenu vode u Zagrebu isključivo iz razloga opće medijske reakcije na poskupljenje vode budući da je poskupljenje u Zagrebu dobilo najveću medijsku pažnju, dijelom zbog činjenice da je Zagreb glavni i najveći grad s najvećim brojem korisnika usluga VIO-a, dijelom zbog potpunog šlamperaja i nesposobnosti zagrebačke vlasti da objasni razloge i što će se s time napraviti. Reakcija Vlade je klasično mazanje očiju i igrokaz za javnost ne bi li se prikazalo da je HDZ-ova vlada nekakav spasitelj građana grada Zagreba. Da nema potrebe za povećanjem cijene vode, bez stvarne analize i plana govorim već mjesecima. HDZ-u odgovara gradska vlast u Zagrebu jer ih ne ugrožava na državnoj razini. HDZ tako pokazuje nesposobnost Možemo! i SDP-a koji upravljaju Zagrebom po principu; upravljali bi državom, a niste u stanju ni voditi Grad. I kad s druge strane pogledate da je gradonačelnik Tomašević zadužio građane u zadnjih godinu i pol dana za preko 3,5 milijardi kuna, uz suglasnost AP-ove vlade, građani se s pravom pitaju je li riječ o prešutnoj koaliciji HDZ-a i Možemo!.

ZgNews: Ranije ste naglasili da ste protiv poskupljenja vode. Postoji li neki drugi način kako Zagreb može financirati obnovu vodoopskrbne mreže?

Napominjem da nisam nikada rekao da sam protiv poskupljenja ako je ono nužno, isto kao što sam rekao i za cijene ZET-a, ali sam rekao da za poskupljenje treba prvo jasno i precizno navesti što će se raditi, u kojim rokovima, koliko to košta, koliko će se financirati iz EU fondova i koliko iz sredstava Grada, a koliko iz povećanih prihoda Vodoopskrbe i odvodnje. Kao što sam i rekao da prije svega VIO treba utvrditi koji sve objekti u Zagrebu postoje, a da nisu evidentirani da su priključeni na vodoopskrbnu mrežu, jer se u tom slučaju radi o nelegalnim priključcima bez brojila koji troše vodu bez da je plaćaju, što se manifestira kao gubitak vode u sustavu iako stvarno nema nikakvog gubitka zbog stanja mreže, a što je opet preduvjet da se točno utvrdi gdje su gubici i koji su prioriteti. Upravo takve primjedbe su i bile povod za reakciju države jer niti jedan projekt ova vlast nije niti prijavila za financiranje iz EU fondova, odnosno da ne postoji nikakav spreman projekt, iz čega je bilo više nego jasno da je Tomašević lagao kada je tvrdio da će se iz povećanja cijena financirati dio troškova aktivnosti na sanaciji mreže, dok će se ostatak financirati iz EU fondova. Inače gradska vlast je, iskoristivši uvođenje eura, sve poskupjela u Gradu Zagrebu, od parkinga do odvoza otpada uvođenjem plavih vrećica. Predsjednik zagrebačkog ogranka Socijaldemokrata Davor Bernardić nedavno je kritizirao gradsku vlast zbog manjka planova u vezi tramvajskih linija pet i sedam. Te su linije prije pomogle povezati istok s ostatkom grada, a danas voze skraćenom rutom. Bernardić za Zagreb News pojašnjava svoje stavove te se osvrće i na situaciju s poskupljenjem vode.

ZgNews: Zašto su skraćene tramvajske linije broj 5 i 7? Postoji li razlog za to?

Brojni zabrinuti građani postavljaju isto pitanje, a kao što mi je rečeno iz ZET-a linije voze na skraćenoj relaciji iako ZET još nije dobio potrebno rješenje nadležnog gradskog ureda, a nije napravljena čak i nikakva analiza opravdanosti skraćivanja linija koja bi trebala biti podloga za to rješenje, nema nikakvih podataka o broju putnika, nego se samo lamentira o broju kolosijeka. Usporedbe radi, tako je i prošle godine objavljeno da se ukida linija tramvaja broj 15, a da će linija 14 voziti do Dolja, sve radi veće kvalitete usluge za građane, što je bila dobra odluka, a sada se upravo suprotno radi s ove dvije linije. Inače, takvu odluku ne može donijeti direktor ZET-a već isključivo gradonačelnik. Dubrava i Dubec nisu nikakva slijepa crijeva grada, nego vrlo gusto naseljena područja grada gdje živi preko 170 tisuća naših sugrađana, i na ovaj način gradonačelnik svim tim ljudima smanjuje razinu usluge pa i kvalitetu života. Ne želim vjerovati da je razlog tome što baš u Dubravi i Sesvetama nema pod kontrolom vijeća gradskih četvrti. Ono što je jasno da brojni građani, koji žive u Dubravi ili Sesvetama, sada moraju čak tri do četiri puta presjedati da bi se vratili kući. Moramo ispraviti tu nepravdu.

ZgNews: Govorili ste i o pokazima za ZET. Koliko bi oni trebali koštati i je li to isplativa cijena?

Što se tiče cijene pokaza, s obzirom na to da dva puta po četiri kune (0,53 eura), puta 20 radnih dana, iznosi 160 kuna, a radnički mjesečni pokaz iznosi 360 kuna tj. 47,78 eura, jasno je da nije konkurentan i da treba smanjiti cijenu da bi se više prodavao. Trenutno je nekonkurentan kartama i od 60 minuta koje koštaju 7 kuna, tj. 0,93 eura. Mislim da mjesečni pokaz kupuje samo mali broj osoba koji se voze isključivo praktički preko cijelog područja Grada i Grad Zagreb, odnosno Holding ih kupuje svojim radnicima umjesto isplate naknade za prijevoz. Đački pokaz je 90, a ostali 100 kuna. Zato sam i predložio da se cijena pokaza smanji, za đake i studente na 50 kuna, ali i da bude manja za radnike, kako bi ljudi bili motivirani kupiti pokaz, a to bi dovelo i do većih prihoda ZET-a. Danas tek mali dio studenata kupuje pokaz jer im je jeftinije kupiti 10-ak karata od 4 kune. A iako ne ostvaruje prihode od pokaza, ZET i gradska vlast se ponašaju kao da ih se to ne tiče i ne poduzimaju ništa, valjda po kriteriju ako ne možeš dovoljno zaraditi od određenog broja korisnika, treba im zadržati ili poskupjeti cijenu usluge umjesto da razmišlja kako pribaviti nove korisnike, a što je moguće isključivo povećanjem kvalitete usluge, osobito brzinom putovanja. Više korisnika i uz nižu cijenu će donijeti više nego mali broj korisnika uz višu cijenu. Javni prijevoz mora biti brži, točan i učestaliji.

ZgNews: U javnost je izašlo da su neki gradovi s manjim infrastrukturnim problemima za više povećali cijenu vode od Zagreba, a nisu dobili opomenu Ministarstva gospodarstva. Što to govori o odnosu HDZ-a i Tomaševića?

Vlada je reagirala na cijenu vode u Zagrebu isključivo iz razloga opće medijske reakcije na poskupljenje vode budući da je poskupljenje u Zagrebu dobilo najveću medijsku pažnju, dijelom zbog činjenice da je Zagreb glavni i najveći grad s najvećim brojem korisnika usluga VIO-a, dijelom zbog potpunog šlamperaja i nesposobnosti zagrebačke vlasti da objasni razloge i što će se s time napraviti. Reakcija Vlade je klasično mazanje očiju i igrokaz za javnost ne bi li se prikazalo da je HDZ-ova vlada nekakav spasitelj građana grada Zagreba. Da nema potrebe za povećanjem cijene vode, bez stvarne analize i plana govorim već mjesecima. HDZ-u odgovara gradska vlast u Zagrebu jer ih ne ugrožava na državnoj razini. HDZ tako pokazuje nesposobnost Možemo! i SDP-a koji upravljaju Zagrebom po principu; upravljali bi državom, a niste u stanju ni voditi Grad. I kad s druge strane pogledate da je gradonačelnik Tomašević zadužio građane u zadnjih godinu i pol dana za preko 3,5 milijardi kuna, uz suglasnost AP-ove vlade, građani se s pravom pitaju je li riječ o prešutnoj koaliciji HDZ-a i Možemo!.

ZgNews: Ranije ste naglasili da ste protiv poskupljenja vode. Postoji li neki drugi način kako Zagreb može financirati obnovu vodoopskrbne mreže?

Napominjem da nisam nikada rekao da sam protiv poskupljenja ako je ono nužno, isto kao što sam rekao i za cijene ZET-a, ali sam rekao da za poskupljenje treba prvo jasno i precizno navesti što će se raditi, u kojim rokovima, koliko to košta, koliko će se financirati iz EU fondova i koliko iz sredstava Grada, a koliko iz povećanih prihoda Vodoopskrbe i odvodnje. Kao što sam i rekao da prije svega VIO treba utvrditi koji sve objekti u Zagrebu postoje, a da nisu evidentirani da su priključeni na vodoopskrbnu mrežu, jer se u tom slučaju radi o nelegalnim priključcima bez brojila koji troše vodu bez da je plaćaju, što se manifestira kao gubitak vode u sustavu iako stvarno nema nikakvog gubitka zbog stanja mreže, a što je opet preduvjet da se točno utvrdi gdje su gubici i koji su prioriteti. Upravo takve primjedbe su i bile povod za reakciju države jer niti jedan projekt ova vlast nije niti prijavila za financiranje iz EU fondova, odnosno da ne postoji nikakav spreman projekt, iz čega je bilo više nego jasno da je Tomašević lagao kada je tvrdio da će se iz povećanja cijena financirati dio troškova aktivnosti na sanaciji mreže, dok će se ostatak financirati iz EU fondova. Inače gradska vlast je, iskoristivši uvođenje eura, sve poskupjela u Gradu Zagrebu, od parkinga do odvoza otpada uvođenjem plavih vrećica.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.